lazada

Puteri Kenari

blog ini adalah blog peribadi.Dalam masa yang sama, saya adalah seorang peniaga online dan sudah mendaftar dengan ssm

Ahad, 13 Disember 2015

Arif dah boleh jadi imam

 
                 Sebenarnya saya bukan ada apa berita penting nak share dengan semua orang, tetapi saya sekadar ingin sekali mengabadikan gambar Arif Izwan, anakanda bungsa saya yang kini sudah kian remaja.
Pada tarikh 5hb Disember 2015, Arif dijadualkan akan masuk ke bilik rawatan pada sebelah petang.

                 Dengan penuh gementar, Arif tetap bersemangat untuk meneruskan perjuangannya untuk menjadi seorang dewasa.Walaupun bukan secara terang-terang,

"Dup dap dup dap, kata Arif sambil gelak-gelak."
 
               Nak pergi ke klinik, kena pasang body guard juga.Maka Hakim dan Fahrin dengan senang hati menjadi pengiring penguat semangat.

 
 Kagum dengan kekemasan aturan dalam Klinik Zara.

Serba tak kena ,macam-macam cara nak hiburan putera bungsuku ini.

Sempat selfie pulak tu...

                 Alhamdulillah...Arif adalah antara pelanggan yang paling tabah.Kata pekerja klinik,Arif adalah antara yang sangat mudah berurusan.Cerita si ayah, Walaupun sakit, Arif masih sempat ketawa-ketawa aje dalam bilik rawatan.
 Selamat sampai ke rumah, terpaksalah tidur dalam keadaan ini .
               Nyum nyum...Lempeng kosong pun sodap...Makanan orang berpantang mana boleh sedap sangat. Tapi,tanpa sedar masa berlalu dengan pantas sekali.Hari ini sudah genap seminggu Arif masuk jawi.Luka pun makin sembuh

               Alhamdulillah....Arif sekarang sudah hampir ke alam remaja.Arif sudah boleh jadi imam solat kalau mak nak jadi makmum.Hmm...Segalanya baru bermula buat Arif.Semoga Arif membesar sebagai seorang anak soleh dan berilmu.Aamiin...

               Tak kisahla... apa yang penting,Arif dah boleh jadi imam.

Khamis, 10 Disember 2015

Doclab Face Ampoule testimoni

 
Doclab Face Ampoule.
1 box: 5 botol.
Harga :Rm 138.00
Ini harga pada kotak tau... kalau nak murah, kenalah alert kalau-kalau ada harga offer.

               DocLab Face Ampoule diformulasi dari Korea Selatan.Ia bertindak sebagai booster untuk membantu penyerapan skincare yang kita gunakan agar lebih cepat bertindak pada kulit. Ia juga mampu membaiki kulit rosak akibat dari penggunaan kosmetik yang mengandungi bahan kimia mahupun kesan selaran matahari.

              Kandungan Hyaluronic Acid yang tinggi yang membantu kulit kering agar sentiasa lembab semulajadi. DocLab Face Ampoule juga mempunyai kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM).


               DocLab Face Ampoule sesuai dengan semua jenis kulit kerana ianya dihasilkan dari bahan semula jadi. Doclab Face Ampoule sangat sesuai digunakan sebelum mengenakan sebarang make up untuk membantu menghidratkan kulit anda agar make up tahan lebih lama.Ia juga bertindak sebagai sunblock pada kulit.
               Yang paling istimewa, DocLab Face Ampoule membantu meningkatkan keanjalan kulit dan menyelesaikan masalah tona kulit tak sekata.Tengok ajelah wajah duta produk ni.Bagi peminat tudung orang rumah Pijoma(Fizo Omar) si Mawar khayalan pati kenal model yang bernama Azalea ni.Cantik lote lote gitu...Sebelum saya celoteh panjang,nak perkenalkan fungsi Doclab ni.

Fungsi istimewa Doclab Face Ampoule :
~ Memelihara lembapan kulit.
~ Memperbaiki sel dan struktur kulit.
~ Mengembalikan kolagen pada kulit.
~ Menghilangkan jeragat dan bintik hitam di wajah.
~ Mengurangkan kedutan, garis-garis haus dan kesan penuaan
~ Mengatasi masalah kulit kering
~ Meningkatkan ketegangan dan keanjalan anda
~ Membantu makeup anda kekal lebih lama dan lebih menyerlah.
~ Membantu kulit anda menyerap produk penjagaan kulit lain seperti dengan lebih berkesan.

Cara penggunaan Doclab Face Ampoule ada 3 cara :

Siang:
~Cuci muka seperti biasa.
~Gunakan toner.
~Sapukan ampoule pada seluruh wajah.
~Setelah kering, ulangi sapuan beberapa kali sehingga habis satu botol.
~Boleh gunakan pelembab dan sunblock sebelum mengenakan make up.

Treatment:
~Cuci muka seperti biasa.
~Gunakan toner.
~Sapukan ampoule pada seluruh wajah.
~Setelah kering, ulangi sapuan beberapa kali sehingga habis satu botol.
~Gunakan masker.
~Sapukan pelembab.

Malam:
~Cuci muka seperti biasa.
~Gunakan toner.
~Sapukan ampoule pada seluruh wajah.
~Setelah kering, ulangi sapuan beberapa kali sehingga habis satu botol.
~Gunakan Night cream.

Inilah rupa botol cute doclab face Ampoule.

Cara membuka botol Doclab Face Impoule:
~Gunakan tisu atau sapu tangan untuk mematahkan leher botol kaca DocLab Face Ampoule.
~Patahkan di bahagian leher botol yang bertanda gelang berwarna putih.
~Satu botol kecil DocLab Face Ampoule hanya untuk sekali guna.
~DocLab Face Ampoule yang telah dibuka tidak boleh disimpan lebih dari 24 jam.
~1 kotak mengandungi 5 botol untuk lima hari.
~Kesan seawal 5 hari penggunaan.
~Tiada kesan sampingan.

Patahkan aje...insyaallah guna tisu supaya lebih terjamin keselamatannya.

Taraa...dah kurang sebotol.

                Kali pertama guna doclab face ampoule,dalam keadaan mengantuk teramat dan keletihan kerana esok pagi nak punggah barang pindah rumah.Nampak kan jeragat kat muka ahkaqq tu...

                Hari kedua guna,saya gunakan kat kampung.Tapi hari seterusnya saya sangat sibuk nak ke Kuala Lumpur semula gara-gara barang tak muat selori.Untuk round ke dua punggah barang sekaligus mengemas apa yang patut sebelum meninggalkan Kuala Lumpur tercinta.hukhukhuk..

               Tiga hari saya tak guna doclab atau apa-apapun skincare kerana jadual yang sangat mencemburui saya.haha...ayat tv3 ni tau...Tapi apa yang saya kagum, walaupun saya tak gunakan apa-apa skincare, wajah saya langsung tak ada kesan sunburn.Hebat juga Doclab face ampoule ni kan?

              Biasanya kalau saya keluar seharian, walaupun guna sunblock,wajah saya akan cepat hangus dan akan ada tanda-tanda nak tambah jeragat.Maka pada hari seterusnya baharulah saya sambung guna Doclab face impoule ni.

              Tak dapat dinafikan, jeragat tidak hilang sepenuhnya.Tapi saya suka kesannya yang menjadikan tona kulit saya lebih sekata.Setakat pakai bedak compact aje dah memadai menutup cela yang hampir pupus ni.Ewah!
               Cer tengok gambar ni,ada perbezaan tak sebelum dan selepas?Macam sama je tak comel.Hahaha...Tapi alhamdulillah... hanya jauhari yang kenal manikam.Hanya sendiri yang boleh perasan setiap titik pada wajah.Kalau tanya suami, hmm... susahlaa...ada jerawat batupun dia kata lawa.wahaha...gurau je...


Cara menyimpan DocLab Face Ampoule:
~Jauhkan dari panas matahari atau tempat panas.

Kandungan Doclab Face Ampoule:
~Diperbuat dari bahan semulajadi.
~Tanpa bahan kimia, tanpa alkohol dan bebas dari bahan dari binatang.
~Hyaluronic Acid:membantu masalah kulit kering.
~Ekstrak ginseng: untuk membantu menangani masalah garis-garis halus dan kedut.
~Ekstrak tumbuhan semulajadi.
~Vitamin E: Anti oksidan semulajadi dan kombinasi formula yang berasaskan bahan botanikal.
~Arbutin: Untuk mencerahkan kulit tanpa kesan sampingan.
~Witch Hazel Extract and Aloe Vera Leaf Extract untuk memelihara kelembapan kulit wajah.

            Nak berkenalan lebih rapat dengan Doclab face ampoule???

Lawati laman web www.doclabkr.com , instagram  dan facebook .

Boleh juga mengunjungi :
KOKOADIK.MY
@
017-3201998 (WA/TA/MSG ILASALEH)

Ahad, 6 Disember 2015

Kenangan terakhirku bersama grup 14

                Tarikh 21hb November 2015, kami akan berpindah ke kampung halaman dalam erti kata lain, ke rumah mertua saya di Kuala Lipis.Kalau mengikut perancangan awal, kami akan berpindah pada 28hb November, tetapi memandangkan kami mengikut jadual lori yang bakal membawa barang-barang kami, maka ditetapkanlah pada tarikh tersebut.

                Memandangkan masa yang sudah kian hampir memisahkan kami, jiran Grup 14 merangkap adik beradik tidak seayah dan seibu,mereka mencadangkan untuk mengadakan jamuan terakhir sebagai Kenangan terakhirku bersama grup 14 .

                Memang tidak dinafikan, saya memang ingin sekali bertemu dengan semua adik dan kakak grup 14 sebelum saya meninggalkan Bandar Baru Kundang, tetapi dalam masa yang sama, saya amat rasa bersalah kerana mereka semuanya terdiri dari insan yang sangat sibuk.

               Dalam keletihan kami sekeluarga mengemas barang-barang yang bakal diangkut ke lori esok dan menunggu anak-anak pulang dari asrama,masa terasa terlalu cepat dan semuanya masih terasa kelam kabut. Dalam masa yang sama, hati ini sangat gusar terharu dengan kesungguhan jiran-jiran kesayanan saya dalam memenuhi majlis yang diatur.

              Masing-masing bekerja pada hari jumaat dan pulang ke rumah juga ketika hari sudah lewat.Entah macam mana, hari itu juga adalah kali pertama BBK dilanda banjir yang lebih teruk dari biasa.Ketika Along dari Uniten, hujan mula renyai-renyai.Ketika Kakde pulang dari Asrama , hujan semakin lebat dan mencurah-curah.

              Sementara menunggu Angah sampai dari Pekan, kawasan rendah di BBK sudahpun dilanda banjir kilat.Kali ini, sudah lima kali rumah mereka dinaiki air dalam satu bulan.Sungguh menyedihkan.Jalan masuk ke BBK tidak dapat dilalui melainkan mereka yang sanggup meraduk air banjir.

             Dalam menunggu Angah, kelihatan jiran-jiran yang pulang dari kerja dengan meraduk air banjir didalam hujan.Angah sampai ketika jam sudahpun menunjukkan jam 8.30malam.Bayangkan perasaan saya melihat jiran-jiran yang keletihan pulang dari kerja sanggup menyiapkan juadah meskipun dalam kepenatan.

            Tetapi itulah kejiranan Grup 14 BBK.Sepanjang 20 tahun saya menjadi penghuni Kuala Lumpur, Kejiranan BBK adalah terbaik yang saya pernah jumpa.


Terima kasih buat Puan Rohana dan suami yang sudi menawarkan diri sebagai tuan rumah.
Nasi lemak special.
Mee goreng.
Goreng pisang panas.
Terima kasih juga untuk Kaklong dan Abang Haron si ombak rindu.
             Tukang bancuh air grup 14, Puan Guru besar ,Kak Nini dan suaminya Encik Zam.Anakanda Amira yang sudi gorengkan mee sebagai mengganti kesibukan ibundanya Puan Rozie dan encik suaminya Encik Aziz yang lewat. Cikgu Zana dan encik suaminya Wan.Dan tak lupa juga, Puan Rosnah Sarni dan Encik suami.
               Buah hati kami Grup 14, Adam yang teristimewa bersama kakaknya Auni.Terima kasih semua...Majlis berjalan dengan sempurna dan alhamdulillah...sedap-sedap juadah hari ini.Special sekali, hari ini saya dapat makan bubur asyura buat kesekian lama saya menanti saat-saat itu.Terima kasih cikgu Zana.
Buat pertama kalinya kawasan rumah kami dilanda banjir kilat,anak-anakbegitu teruja untuk bermain air.
            Afira Adrin an Muhammad Arif, rakan sepermainan sepanjang kami di BBK.Jamuan sudah berakhir, tetapi kenangan terindah dan pengorbanan kalian amatlah saya hargai.Alhamdulillah...syukur kerana saya dapat jiran sebaik kalian sepanjang dua tahun saya di sini.
Rak buku sudah kosong.
Semuanya sudah dimasukkan ke dalam kotak.
               Hari menginjak ke pagi.Jiran-jiran yang keletihan sudahupun lena dibuai mimpi.Tinggallah saya terus mengemas apa yang termampu.Merenung ke luar jendela.Banjir masih belum suruh.Begitu meriahnya anak-anak bermain air.Namu hati ini terasa amat berat untuk berpisah.Namun begitu, sudah ditakdirkan begitu, saya hanya mampu mengucapkan Alhamduillah..

              Walaupun 28hb November adalah Kenangan terakhirku bersama grup 14 ,segalanya adalah yang terindah pernah hadir dalam hidup saya.Terima kasih adik beradik 14...Terima kasih atas segalanya.Alhamdulillah...Kini saya terpaksa membuka lembaran baharu, ditempat baharu dan dengan suasana baharu.Insyaallah...Allah sudah menentukan yang terbaik untuk kami semua.

              Akhir kata, terima kasih sekali lagi dan mohon maaf andai kami semua menyusahkan kalian sama ada dalam sedar ataupun tidak.Sob!sob! sob!

Selasa, 17 November 2015

Isteriku 120kg - Siti Nur Dhuha



Isteriku 120kg - Siti Nur Dhuha

Novel Isteriku 120kg - Siti Nur Dhuha setebal 750 muka surat ini diterbitkan oleh Buku Prima, Karangkraf sdn bhd.Saya tak pasti novel ini adalah novel ke berapa Siti Nur Dhuha kerana saya cuma memiliki tiga novel beliau.Selebihnya tak sempat nak beli.Tapi saya dah baca beberapa buah novel beliau sebelum ini dan saya sukakan cara penulisan beliau yang santai.

              Novel Isteriku 120kg - Siti Nur Dhuha ini mengisahkan tentang seorang gadis yang berbadan 120kg dan mempunyai penampilan yang serabai dan serba serbi tak terjaga.Gadis ini bernama Nelydia.Jadi saya membaca buku ini sambil membayangkan Nelydia senrose yang cun melecun tu tiba-tiba bertukar kepada seorang Nelydia dengan badan gempal dan bergigi ke depan, dengan jerawat penuh dimuka.Kesian pulak Nelydia senrose jadi mangsa imaginasi saya.

              Nelydia jatuh hati kepada Shahaikal semenjak di bangku sekolah lagi.Malangnya Shahaikal telah bercinta dengan kawan baik Nelydia sendiri yang bernama Syikin tanpa Nelydia sedari.Syikin yang sakit hati dengan Nelydia yang terlalu memuja Shahaikal di hadapannya sengaja mempermainkan Nelydia dengan mengasak Nelydia dengan kata-kata manis sehingga Nelydia menganggap Shahaikal memang sukakannya yang cantik , sexy dan ramping bergaya.

              Nelydia pergi ke pejabat Shahaikal untuk temuduga tetapi Shahaikal telah menghina dirinya dengan cara yang sangat kasar.Kesian Nelydia yang terpaksa menanggung malu dengan penghinaan Shahaikal.Namun begitu, Nelydia tidak pula serik.

              Syikin masih tidak berpuas hati.Sengaja Syikin menyuruh Shahaikal mengajak Nelydia dating di sebuah lorong di kawasan yang menjadi port penagih dadah.Namun begitu, demi Shahaikal, Nelydia sanggup bergegas menunggu Shahaikal sedari pukul 1.00 pagi.Pukul 2.00 pagi, 3.00 pagi, 5.00 pagi, Shahaikal tetap tidak muncul.

              Hari sudah menunjukkan jam 6.30pagi, Nelydia sudah penat berdiri, namun ditahan demi Shahaikal yang dicintai.Tiba-tiba Nelydia diserang tiga orang lelaki.Nelydia dimasukkan ke dalam guni tetapi guni yang digunakan rabak kerana tidak mampu menampung berat badan Nelydia.

              Nelydia cuba melawan,tetapi akhirnya dia pengsan.Bila dia sedar, dia berada di dalam bilik Aiman Zafrill dengan tangan diikat.Apalagi! macam-macam insiden yang berlaku antara Aiman Zafrill dan Nelydia yang garang macam gajah naik minyak.Apabila menyedari Nelydia yang diculik adalah orang yang salah,Nelydia dihantar kembali ke tempat dia diculik.

              Nelydia yang menyangka Shahaikal telah datang ketika ketiadaannya,membuat keputusan untuk pergi menemui Shahaikal di pejabat walaupun dalam keadaan dirinya yang tak terurus.Shahaikal yang sedang bermesyuarat dengan bakal rakan kongsi beliau sangatlah mendidih darahnya melihat kehadiran Nelydia yang mengaku sebagai kekasihnya dengan penuh sombong.

               Shahaikal dengan bangga dan ganasnya memukul Nelydia lalu menghantukkan muka Nelydia sehingga bengkak bibirnya dan berterabur beberapa batang giginya yang agak jongang.Nelydia mengalami kesakitan yang teramat sangat tetapi Shahaikal pula semakin seronok mengerjakan Nelydia tanpa belas kasihan.

              "Anggaplah awak dah kehilangan tender ini" kata bakal rakan kongsi Shahaikal sambil menghayunkan sebuah hadiah yang istimewa dimuka Shahaikal.Ada ke tidak adegan ni saya pun dah lupa.Tapi lebih kurang macam tu laa... Aiman Zafrill telah membantu Nelydia yang tidak bermaya dikerjakan Shahaikal.

               Aiman Zafrill berjanji akan menanggung perbelanjaan menggantikan gigi Nelydia sebagai acara memujuk.Nelydia yang dalam kesakitan masih sempat mengambil kesempatan mengarahkan Aiman Zafrill mengutip gigi-giginya yang berterabur.Melampau betul Nelydia ni.hihi.

               Aiman Zafrill menghantar Nelydia sampai ke rumah.Nelydia pula sempat memperkenalkan Zafrill sebagai kekasihnya untuk mengelakkan ibu dan ayahnya dari terus bergaduh.Ayah Nelydia adalah seorang kaki botol yang sering meminta duit dari ibu Nelydia.Sebelum pulang, Aiman Zafrill memberikan Rm 3000 kepada Nelydia sebagai menebus janjinya membiayai memperbaiki gigi Nelydia.

              Nelydia meminta bantuan Aini sahabat baiknya untuk menghantarnya ke klinik kerana bibirnya sedang membengkak dan dia kesakitan dan tidak bermaya.Elok aje kembali dari klinik, Nelydia bergaduh dengan Aini kerana memburukkan Syikin.Akibatnya, Nelydia ditinggalkan di tengah perjalanan.

             Entah macam mana, Nelydia ternampak Syikin bersama dengan Shahaikal berada dalam sebuah kereta dan mereka kelihatan sungguh mesra sekali.Nelydia berusaha mengekori Syikin dan Shahaikal sampai ke sebuah hotel.Rupa-rupanya Shahaikal dan Syikin sudah bertunang dan sedang merancang untuk bernikah dalam masa terdekat.

             Menyedari Nelydia telah mencintainya sedari kecil dan Syikin mempunyai perangai yang menjengkilkan, Shahaikal mengejar Nelydia yang meninggalkan mereka dengan penuh kesedihan.Kebetulan pula Aiman Zafrill terlihat keadaan Nelydia yang kesedihan.Aiman Zafrill cuba memujuk Nelydia dengan mengusik ala-ala orang mengorat gitu.Shahaikal pulak meradang kerana melihat Nelydia diganggu, telah menumbuk Aiman Zafrill.

             Dengan penuh perasan menjadi rebutan dua jejaka, Nelydia sungguh seronok mengapikan kedua lelaki ini.Tetapi akhirnya kedua-duanya pergi meninggalkan Nelydia termanggu di jalanan sendirian.Memang tak masuk akal dan menyebalkan baca cerita ni tau...

              Nelydia dalam dilema.Shahaikal yang dicintai kini meminta maaf dan mengakui cintanya kini milik Nelydia.Sedangkan Aiman Zafrill pula cuba mendekatinya.Nenek Aiman Zafrill mengugut tidak akan menyerahkan hartanya kepada Aiman Zafrill andainya dia tidak mengahwini Nelydia, cucu angkat kesayangannya yang dicarinya selama ini.

              Begbagai insiden lucu dan menyakitkan hati dihasilkan dalam cerita ini.Ceritanya berlatar belakangkan komedi, jadi saya pendekkan agar sesiapa yang nak baca buku ni lebih seronok.Ibu Nelydia dibunuh oleh ayahnya sendiri.Effa kakak Nelydia mengandungkan anak luar nikah.

              Wajah Aiman Zafrill yang dilihatnya terjongol dari bilik Effa membuatkan Nelydia cuak untuk menerima Aiman Zafrill meskipun matanya sudah blink-blink dengan tawaran harta andai dia berkahwin dengan Aiman Zafrill.

               Effa telah dibunuh dengan kejam .Dia ditolak dari bangunan . Nama Zafrill yang disebut Effa menguatkan fakta bahawa Aiman Zafrill adalah pembunuh Effa.Namun begitu, Nelydia nekad untuk membalas dendam diatas kematian effa dengan menerima lamaran dari Aiman Zafrill.Itupun setelah Shahaikal menikahi Shikin.Macam mana semua ni terjadi?panjang ceritanya, baca sendiri tau...

              Hidup sebagai isteri Aiman Zafrill, Nelydia diibaratkan manusia yang tak berhati perut.Dengan bahasanya yang kasar, kuat makan,kurang ajar, membuat saya cuak sekali nak letakkan gadis 120 kg ni sebagai heroin novel ni.

              Namun begitu, akhirnya semuanya terbongkar.Abang kepada Aiman Zaffril aka Akill Zafrill adalah pembunuh sebenar Effa.Akill Zafrill juga berusaha membunuh Nelydia.

              Demi harta Nenek Masyitah ,Nelydia dan Aiman Zafrill sanggup untuk mempunyai anak secepat mungkin.Dan mereka berhasil.Agak-agak macamana boleh jadi ya?haha...baca jangan tak baca...

              Sayangnya kemunculan Nelydia yang sebenar amatlah menggugat kedudukan Nelydia sehinggakan Nelydia nekad mengurung nenek Masyitah di dalam bilik dan membuatkan semua orang menganggap nenek Masyitah sengaja mengasingkan diri.

              Tanpa disangka, Aiman Zafrill mengajak Nelydia berbulan madu di India. Nelydia dengan gembiranya menerima peluang yang sekian lama dinantikannya ini. Nelydia bertemu dengan adiknya Rizki di sana yang telah memiliki sebuah rumah besar.

             Kebahagian Nelydia membuatkan Nelydia terlupa tentang nenek Masyitah.Masuk hari ketiga barulah Nelydia sedar bahawa nenek Masyitah sudah tiga hari tak diberi makan.Hari keempat, mereka pulang ke Malaysia dan segalanya terbongkar.

             Aiman Zafrill menyuruh semua orang ntuk memulaukan Nelydia yang telah bersalah kepada nenek Masyitah.Nelydia yang dalam keadaan sarat mengandung tujuh bulan itu dipaksa melakukan segalanya sendiri.Nelydia yang sebenar pula terus mengganggu Nelydia dengan ancaman.

             Dipendekkan cerita, Nelydia akhirnya bersalin dengan selamat dan Aiman Zafrill menjaganya dengan sepenuh hati untuk menebus kesalahannya mengabaikan Nelydia.Nelydia pula melayan Aiman Zafrill seperti orang suruhannya.Sakit betul hati kita dengan Nelydia ni.

             Habis pantang, mereka bergaduh dan Nelydia ter...mintak cerai.Nenek Masyitah ter...menghalau Nelidia palsu kerana Nelydia asli mengadu bahawa Nelydia cuba membunuhnya untuk merampas kedudukannya di rumah besar ini.

             Nelydia nekad melarikan Azim anaknya dari Aiman Zafrill dan nenek Masyitah.Tetapi Nelydia tidak mampu menjaga anaknya dengan baik.Nelydia memulangkan anaknya kepada Aiman Zafrill dengan meminta wang 1juta ringgit.

             Ketika Nelydia mengambil wang tersebut,Aiman Zafrill telah melafazkan taklik.Andai Nelydia menggunakan wang tersebut, maka akan jatuh satu talak.Demi cintanya kepada Aiman Zafrill,Nelydia memulangkan wang tersebut secara sembunyi.

             Nelydia membawa diri ke India dengan sisa wang yang ada.Sayangnya Rizki yang disangka kaya rupanya hanyalah seorang tukang kebun.Demi meneruskan kehidupan, Nelydia bekerja sebagai tukang kebun bersama adiknya.

1 tahun kemudian....

            Kawan majikan Nelydia telah jatuh hati kepada Nelydia dan ingin memperisterikannya.Nelydia terpaksa pulang ke Malaysia kerana dia masih isteri Aiman Zafrill walaupun Aiman Zafrill telah menemui Nelydianya yang sebenar.

            Kepulangan Nelydia yang dah selim melim membuatkan tiada siapa yang mengenalinya.Dia menyelinap masuk ke rumah suaminya sebagai Melly.Bekerja sebagai seorang pengasuh lelaki lumpuh bernama Aiman Zafrill.

            JENG!JENG!JENG...

           Ending cerita ni, mereka ni bersatu kembali dalam satu keluarga bahagia.Tapi macamana Nelydia menyelesaikan masalah ni, kenalah baca novel ni sendiri.Akill Zafrill yang selalu berusaha membunuh Nelydia demi harga warisan juga menjadikan cerita ni penuh adegan cemas.Rugi tak baca...Garapan yang sungguh menarik meskipun bahasanya santai dan kadang menjengkilkan.

Selamat membaca...

Jumaat, 13 November 2015

Giveaway Simple by cik akak & sponser

Giveaway Simple by cik akak & sponser


Syarat Penyertaan : 

  • Follow Blog
cik akak  kathyrbain | syamimi  | wawa I Farah Arina | Salina Johari  | Ainul Aqma JMbelog  | Lorongcinta | Duniakita  | Arra |
  • Likes fanpage -  JMbelog I cik akak I cinta itu indah | Ainul Aqma 
  • Follow facebook - cik akak I JMbelog I Salina johari
  • Follow Instagram & Twitter - JMbelog I JMbelog I Salina johari I Farah Arina | Ainul Aqma | Arra 
  • Masukan link blog ini dalam senarai bloglist anda : http://kathyrbain.blogspot.my/
  • Buat entri bertajuk "Giveaway Simple by cik akak & sponser"
  • Copy coding yang disediakan & paste kan dalam ruangan HTML
  • Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen entri ini 
  • Giveaway berlangsung 13.11.2015 - 22.11.2015 [10 hari]
  • Giveaway tamat 22.11.2015 jam 11.59 malam
  • Pemenang dinilai melalui Nombor Cabutan Bertuah
Perhatian : Bagi syarat likes fanpage, follow facebook, Instagram & twitter peserta wajib follow setiap syarat sekiranya peserta ada akaun yang dinyatakan dalam syarat yang telah cik akak senaraikan. 

Sekiranya peserta tidak mempunyai akaun tersebut, peserta tak perlu ikut syarat yang dinyata. Apa yang penting kejujuran anda sebagai peserta giveaway. 

Follow blog wajib...tiada kelonggaran isu follow blog....semoga giveaway ini berjalan dengan lancar......

copy & paste coding ini dalam post entri anda...



Hadiah Giveaway

  • cik akak - Cash RM50.00 x 2 pemenang 
  • KathyRbain - Topup RM10.60 x 1 pemenang
  • Syamimi - Cash RM5.00 x 2 pemenang
  • Wawa - Topup RM10.60 x 2 pemenang
  • Farah Arina - Topup RM10.60 x 1 pemenang & Topup RM5.00 x 1 pemenang
  • Salina Johari - Cash RM10.00 x 2 pemenang
  • Ainul Akma - Topup RM10.60 x 1 pemenang
  • JMbelog - Topup RM10.60 x 5 pemenang
  • Lorongcinta - Topup RM5.00 x 2 pemenang
  • Duniakita - Topup RM5.00 x 2 pemenang
  • Arra - Topup RM10.60 x 1 pemenang

Ilham giveaway copy & paste coding - Rujuk Entri Kak Mialiana


Jumaat, 6 November 2015

Miss Syada at Geopark Langkawi


              Jumaat lepas, anakandaku Miss Syada vs Angah mengikuti rombongan sekolah mereka ke Pulau Langkawi. Saya suka sangat tengok gambar kenangan yang diberikan beliau kepada saya. Oleh kerana ini adalah kenangan terindah bagi Angah untuk tahun terakhir di Kulliah Al-Waddin, saya ingin mengabadikan gambar-gambar ini di dalam blog kesayangan saya ni.

Miss Syada at Geopark Langkawi.


                Kalau nak pergi ke Geopark Langkawi ni kena naik kereta kabel tau...Tak payah nak naik kereta pusing bukit kan...Kalau orang gayat memang tak boleh pandang ke bawahlah.


Menyelam di dasar lautankah itu?


Dalam tiram pun boleh ramkan mutiara bagi menetas.


Dalam istana dasar laut sambil ditemani ikan-ikan yang pakai lipstik dan mulut comel macam Angelina Jollie.


Rebut kunci istana giant king dari seekor helang gergasi.


Tak pandai meluncur takpe...berdiri tegak pun boleh meluncur kat laut ganas.


Tak dapat bela gajah kat belakang rumah, boleh juga pegang belalai gajah kat sini.


Nak jadi pari-pari kecil pun boleh.


Pilih aje aksi mana yang lagi best untuk jadi pari-pari setengah minit.


Nak miliki sayap besar jadi helang berwajah manusia pun boleh juga.


"Rasanya inilah jalan untuk ke rumah nenek red riding hood" kata Angah.


Opocot! dengan selamba Miss Syada menyambut selipar tu.


Dengan penuh bangganya Miss Syada si retis baru berjalan di red carpet.Silau mata kena lence kamera tu.


Ke Mesir pulakk..


Kawan Miss Syada sedang diburu helang besar.


Awat dok situ?Naiklah unta pusing padang pasir.


Sempat main wau bulan pulak tu.


Nak pergi gunung kinabalu pun mudah aje.Jalan dah cantik.


Biar betul tu Angah... Jalan tu nak gi mana? Kang sampai ke bilik Count.


Ambik nak... jadi bahan eksperimen akhirnya.Mak dah cakap jangan naik tangga tu.

                  Hmm...kadang-kadang yang biasa bagi orang lain, amat istimewa bagi kita.Itulah kenangan terindah yang bakal menjadi kenangan abadi.Zaman persekolahan adalah zaman yang tidak mungkin dilupakan dengan mudah.

                   Begitulah berakhirnya kisah Miss Syada at Geopark Langkawi .Good luck for STAM 2015.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...