lazada

Puteri Kenari

blog ini adalah blog peribadi.Dalam masa yang sama, saya adalah seorang peniaga online dan sudah mendaftar dengan ssm

Jumaat, 24 April 2015

Berubat dengan bomoh atau ustaz

                Hari ni saya nak membebel sikit tentang orang yang berubat dengan bomoh dan ustaz.Ada bezakah? Kalau pada zaman dahulu,dukun dan bomoh adalah perkara biasa.Mungkin kerana kurang pendedahan,mereka lebih suka bertemu dengan bomoh untuk mengubati penyakit.

               Kalau sakit dirasuk tu mungkinlah logik juga,tetapi kalau anak demam jumpa bomoh,sakit perut jumpa bomoh,sakit kaki jumpa bomoh,Bengkak sana sini pun jumpa bomoh.Pendek kata, sakit apapun semuanya nak bergantung kepada bomoh.

              Lepas tu bomoh pun tengok dalam air,"ada orang buat" katanya.Atau pun, "Awak ni kena tegur ni..."Lepas tu berkebas kain hilam,hiris buah limau, bakar kemenyan dan sebagainya.

             Pada zaman sekarang ni,sudah banyak pendedahan terhadap penggunaan bomoh yang tidak sepatutnya kita percaya.Maka sudah ramai yang bertemu dengan ustaz-ustaz untuk berubat. Alhamdulillah...kesedaran ini adalah tanda positif untuk menghindar perkara khurafat.Tetapi masalah percaya dengan bomoh ni memang sukar dipupuskan.Zaman orang menggunakan komputer ini juga masih ramai yang menggunakan bomoh.Macam sudah tak cukup doktor kat malaysia ni.

             Abaikan tentang itu.Saya nak komen tentang masyarakat yang berjumpa ustaz untuk berubat pula.Sekali dengar memang baguslah.Jumpa Ustaz,bukan bomoh pun...Masalahnya sekarang, dah jumpa ustaz,tetapi masih lagi ada yang sengaja memesong akidah masyarakat kita.Baca ayat Al-Quran, tetapi bila dah siap di ruqyah,sebut pula ayat tak sepatutnya.

"Apa yang saya nampak, ada orang yang rapat dengan awak sengaja nak menganiaya awak.Saya taknak awak berdendam atau balas balik perbuatannya ini."Begitulah lebih kurang ayat yang diceritakan. (Maaflah,saya tak pernah jumpa bomoh atau ustaz untuk berubat,jadi ayat di sini hanya copy paste yang tak sepenuhnya betul.)

              Sekali pandang,tak ada masalah dengan bertemu Ustaz,tetapi apa yang menjadi parah bila ayat ni keluar.

"Saya dah jumpa ramai ustaz,tapi semuanya cakap benda yang sama.Siapalah yang rapat dengan saya yang sanggup menganiaya saya ni.Siksanya saya rasa sampai menggelupur sakit.Sampai hati buat saya macam ni.Apalah dosa saya kepada mereka."

             Sama ada sedar atau tidak, si polan akan terfikir juga.Habis sepuluh orang adik beradik,sepuluh orang ipar duai,sepuluh orang anak-anak buah,mak pak sedara semua jadi suspek.Kalau habis di situ takpelah juga.Kalau dah cerita pula kat kawan,kat si polan, sipolan dan si polan.Akhirnya berbagai fitnah tersebar dan silaturrahimpun terlerai hanya kerana prasangka.

            Alangkah sedihnya kalau kita percaya si polan itu atau si polan ini membuat aniaya kepada kita.Macam yang Ustaz Adan selalu sebut-sebut,tak ada sesiapa yang tahu apa yang terjadi kalau tidak melihat kejadian melainkan dia adalah kahin atau tukang tilik.Percaya kepada tukang tilik ni adalah haram.

           Saya bukanlah ahli dalam bidang agama,tetapi rasanya,saya nak kongsi sedikit isi kandungan majalah I karangkraf dalam tinta Dai.

Dalam kitab Shahihnya, Al-Imam Muslim mengutip hadis dari Nafi’, dari Shafiyyah, dari beberapa isteri Nabi, dari Nabi s.a.w. baginda bersabda:

“Siapa yang mendatangi arraf (tukang ramal) lalu menanyakan sesuatu kepadanya, maka sembahyangnya tidak akan diterima selama empat puluh malam.”

Al-Imam Nawawi menjelaskan, “Yang dimaksudkan dengan tidak diterima solatnya adalah bahawa solat yang dilakukannya itu tidak diberi pahala, sekalipun solat yang dilakukannya itu sudah tentu tetap boleh menggugurkan kewajipannya sehingga tidak perlu diulang kembali. Para ulama sepakat bahawa hal itu tidak bererti menuntut orang yang mendatangi tukang ramal untuk mengulangi solatnya selama empat puluh hari.” (Syarh Shahih Muslim, 7/336).

             Begitu besarnya akibat dari satu kepercayaan yang tergugat.Kalau kita terus percaya tentang ramalan,apakah yang tinggal untuk kita bawa ke akhirat kelak?Maka hitung-hitunglah diri kita.Jangan mudah mempercayai sesuatu yang meragukan dan menjerat kita ke dalam masalah.

             Saya nak kongsikan sikit lagi isi kandungan majalah i kepada korang semua.

Alam Ghaib

Yang diistilahkan bomoh itu adalah orang-orang yang mengabarkan hal-hal yang akan terjadi di kemudian hari, melalui bantuan syaitan yang mencuri-curi dengan berita dari langit. Maka, bomoh adalah orang-orang yang mengaku dirinya mengetahui ilmu ghaib, sesuatu yang tidak tersingkap dalam pengetahuan banyak manusia.

Padahal, di dalam Al-Quran disebutkan dengan jelas dan pasti, bahawa hanya Allah yang mengetahui yang ghaib, adapun selain Nya tidak. Allah SWT berfirman: “Katakanlah: “Tidak ada seorang pun di langit dan di bumi yang mengetahui perkara yang ghaib, kecuali Allah”, dan mereka tidak mengetahui bila mereka akan dibangkitkan. (An-Naml: 65)

“(Dia adalah Rabb) Yang mengetahui yang ghaib, maka Dia tidak memperlihatkan kepada seorang pun tentang yang ghaib itu.” (Al-Jin: 26)

“Dan Allah sekali-kali tidak akan memperlihatkan kepada kamu hal-hal yang ghaib, akan tetapi Allah memilih siapa yang dikehendaki-Nya di antara rasul-rasul-Nya. Kerana itu berimanlah kepada Allah dan rasul-rasul-Nya. Dan jika kamu beriman dan bertakwa, maka bagimu pahala yang besar.” (Ali ‘Imran: 179)

“Dan pada sisi Allah-lah kunci-kunci semua yang ghaib; tidak ada yang mengetahuinya kecuali Dia sendiri, dan Dia mengetahui apa yang di daratan dan di lautan, dan tiada sehelai daun pun yang gugur melainkan Dia mengetahuinya (pula), dan tidak jatuh sebutir biji pun dalam kegelapan bumi, dan tidak sesuatu yang basah atau yang kering, melainkan tertulis dalam kitab yang nyata (Lauh Mahfuzh).” (Al-An’am: 59)

Maka katakanlah: “Sesungguhnya yang ghaib itu kepunyaan Allah, sebab itu tunggu (sajalah) olehmu, sesungguhnya aku bersama kamu termasuk orang-orang yang menunggu.” (Yunus: 20)

Bahaya Mendatangi Dukun dan Peramal

Al-Imam Bukhari dan Muslim dalam kitab Sahih keduanya, meriwayatkan hadis dari ‘Aisyah r.a. ia berkata: Saya tanyakan kepada Rasulullah s.a.w. “Ya Rasulullah, sesungguhnya para dukun itu mengatakan sesuatu kepada kami, dan ternyata apa yang dikatakannya itu benar terjadi.”

Baginda kemudian bersabda:
“Kata yang benar itu disambar oleh jin dan kemudian dibisikkan ke telinga pengikutnya. Tapi setiap satu kata yang benar itu dicampurkan dengan seratus kebohongan.” (HR. Al- Bukhari no. 5762, Muslim no. 2228)

Dalam riwayat lainnya, yang dikemukakan oleh Al-Imam Muslim disebutkan bahawa ‘Aisyah menceritakan: “Orangorang bertanya kepada Rasulullah tentang kebenaran para bomoh.” Baginda menjawab: “Tidak ada apa-apanya.” Mereka lantas berkata: “Mereka itu (bomoh) terkadang mengatakan sesuatu yang kemudian benar-benar terjadi.” Baginda s.a.w. menjawab:

“Kalimat itu berasal dari kalangan jin yang disambar oleh salah seorang jin, lalu ia bisikkan ke dalam telinga pengikutnya seperti suara ayam betina, lalu mereka mencampurnya dengan lebih dari seratus kebohongan.” Rasulullah bersabda: “Barangsiapa mendatangi dukun atau tukang ramal, lalu membenarkan perkataannya, bererti itu telah kufur kepada apa yang telah diturunkan kepada Muhammad s.a.w..” (HR. Ahmad dalam Musnadnya no. 9541) Ibnu Atsir r.a menjelaskan, “Yang dimaksudkan dengan tukang ramal adalah ahli nujum atau orang pandai yang mengaku mengetahui ilmu ghaib, padahal hanya Allah SWT yang mengetahui persoalan ghaib. Tukang ramal itu masuk dalam kategori bomoh.”

Bila sebut perkataan bomoh,kita tahu,tidak patut kita bertemu bomoh.Tetapi bertemu ustaz juga kenalah berhati-hati dengan perkataannya.Kalau ada ayat di atas,janganlah kita percaya dan menuduh sesiapa.Ini hanya merosakkan hubungan kekeluargaan dan akidah kita.Wallahu a'lam.          

Rabu, 22 April 2015

Mis Chief Bank Tabung Kucing Curi Duit

 
Mis Chief Bank Tabung Kucing Curi Duit

HARGA: RM50.00 SM /RM55.00 SS
FREE POS

               Bagi yang menggunakan whatsapp grup,mesti pernah jumpa video mis chief bank tabung kucing curi duit ni kan...Kelihatannya seperti seekor kucing robot yang kelakar.Kali pertama saya melihatnya,saya ketawa kerana benda ni terasa lucu dan pelik.

              Tetapi dalam masa yang sama,saya terfikir kalaulah anak-anak dapat tabung ini,mesti diorang suka memberi kucing tersebut sebahagian duit mereka.Bukan curi betul-betul pun...cuma sekadar galakan menabung.Macam best aje kan?
               Tabung ni sama juga macam tabung yang lain,Boleh dikeluarkan bila penuh dan boleh juga dikeluarkan jiga nak pinjam duit tabung anak.hihi,gurau aje tau...Tabung ini menggunakan dua biji bateri bersaiz AA untuk beroperasi.

Macam mana tabung ni bekerja ?
 ~Masukkan bateri ke tempatnya.
~Letakkan syiling di atas bowl switch dan tekan.
~Bunyi meau akan kedengaran dan kucing robot kita akan mengambil syiling lalu menariknya ke dalam.
~Kotak akan tertutup kembali selepas kucing robot masuk ke dalam.

                  Mis Chief Bank Tabung Kucing Curi Duit ini amat sesuai untuk dijadikan hadiah kepada anak-anak kita atau hadiah hari jadi anak-anak kawan kita.Bentuknya yang empat segi memudahkan kita membungkusnya dengan cantik.

Berminat,sms/whatsapp 0192057039.


Selasa, 21 April 2015

Bust Up Express

Bust Up Express
Harga pasaran rm 155.00
Offer:RM 140.00/rm 150.00 ss.

              Aset terpenting bagi seorang wanita perlu dijaga.Kalau anak seorang masih mantop dan gebus gitu.Tapi kalau dah anak berderet,faham-faham ajelah keadaannya.Wajah jelita,Kulit putih melepak,tetapi aset sudah kendur.Tetapi apa yang boleh kita lakukan?Nak bersenam dalam keadaan sibuk ni,sekali sekala bolehlah...mana mampu menaikkan balik aset kesayangan kita.

              Bust Up Express merupakan produk baharu dan merupakan persediaan terkini yang paling berkesan di pasaran. 100% membantu payudara wanita lebih besar, lebih pejal, dan lebih terangkat dalam masa yang singkat tanpa kesan sampingan.

KANDUNGAN UTAMA BUST UP EXPRESS :
~ Pueraria Mirifica, Lobata, Alfafa, 7x stemcell
~ 100% semulajadi bebas kesan sampingan

Keistimewaan Bust Up Express:

~ Halal, GMP, Lulus KKM
~ Pertambahan saiz antara 1-3 inci dan perubahan cup sehingga ke size B-C-D
~ Produk Selamat dan berkesan tanpa kesan sampingan
~ Inginkan payudara yang lebih besar, lebih pejal, dan lebih terangkat
~ Inginkan payudara yang “kembali muda” setelah memberi penyusuan anak atau penuaan
~Mahu kaedah yang terbukti berkesan, cepat, selamat dan semulajadi tanpa kimia.
~Menaikkan punggung dan melansingkan badan.

Selain itu,Bust Up Express juga berfungsi:

• Mengurangkan osteoperosis, kanser prostat, & kanser lain yang berasaskan hormon
• Bersikap anti-penuaan
• Mencantikkan, memutihkan dan menegangkan kulit
• Mengurangkan masalah keputihan
• Menambah tenaga dan kecergasan
• Mengatasi masalah insomia
• Melancarkan aliran darah (membuatkan anda segar)
• Mencerahkan kulit termasuklah kulit pada bahagian putting payudara
• Mengetatkan vagina, dan menghindari senggugut.

CARA PENGAMBILAN DISARANKAN :
- 1 scoop penuh pagi sebelum sarapan dan malam sebelum tidur
- Hanya kemam di bawah lidah hingga larut, telan dan minum air secukupnya
- Rasa blueberry yang sedap
- Boleh diambil oleh ibu menyusui bayi juga wanita yang belum berkahwin.

AMARAN!!

Wanita hamil dilarang mengambil produk ini.

Berminat dengan produk ini?

Sms/Whatsapp segera 0192057039.

Isnin, 20 April 2015

Contest Buy AVON Online.

*Klik banner untuk sertai*

                 Sudah lama saya tak sertai giveaway semenjak sibuk dengan urusan berkenalan dengan produk saya tu.Sampai mata pun dah naik rabun mengadap komputer.

                 Hari ni saya terjumpa giveaway ini kerana sebuah komen di entry saya.Sungguh !sudah lama saya tak dengar khabar tentang Avon.Sesekali tu,rindu juga dengan katalog Avon.Dulu saya adalah pelanggan setia juga.Jadi ahli tetapi beli sendir dan pakai sendiri.Semenjak bekerja di Jengka lagi,Avon adalah citarasa saya.

                Bila sudah pindah ke Kuala Lumpur, sempat juga order pakaian dalam dari Avon.Produk Avon ni tahan lama dan selesa sebenarnya.Sebab tu saya memilih Avon.Tetapi semenjak tinggal di ceruk rantau ni,susah saya nak jenguk kedai Avon lagi.

                Tak sangka pula saya,ada Avon yang dijual melalui online sekarang.Tahniah Avon.Suatu yang patut dipuji.Banner blog beliau juga menggoda saya.Cantik warna dan bunga yang menghiasi blog beliau.Insyaallah panjang umur ,saya nak juga design blog saya mengikut citarasa saya sepenuhnya.Cerewetkah saya?Hmm...mungkinlah kan...

               Hadiah yang ditawarkan berupa barangan Avon yang bernilai rm 50,rm 40,rm 30,rm 20 dan rm 10. Jom memeriahkan giveaway ini.Klik banner ya...Assalamualaikum.

Azanis scar serum

 Azanis scar serum.
harga pasaran RM70.00

             Saya rasa,kita semua memang tak pernah dapat lari dari kecederaan yang meninggalkan parut.Kalau kita tengok orang yang kulitnya tak ada parut langsung,mesti hati berbisik cemburu. "Anak manja bolehlah...Orang lasak macam kita ni mana boleh tak luka langsung".Huhu...

            Secara amnya Azanis Scar Serum membantu untuk melembapkan kulit dan bertindak sebagai vitamin antioksidan yang mana ia akan memelihara sel-sel yang sentiasa terdedah dengan radikal bebas agar tidak rosak dan menyebabkan penuaan awal.

             Kini anda tidak perlu ragu dan malu! Nyahkan parut2 lama anda dengan titisan ajaib AZANIS SCAR SERUM.

Fungsi Azanis Scar Serum.

KEISTIMEWAAN AZANIS SCAR SERUM :
~Tinggi kandungan antioksidan.
~Membantu pertumbuhan sel kulit baru yang sihat lebih cepat
~Merawat kesan parut yang sudah lebih 10 tahun.
~Sesuai untuk semua usia dan jantina.
~Sebotol Azanis Scar Serum boleh bertahan selama 30 hari.
~ Hanya sapu, tapi kesan hebat persis rawatan laser!
~ 99% pengguna pasti merasai beza ketara hanya dalam 1 bulan penggunaan
~Mendapat kelulusan KKM, halal dan dijamin selamat.

Bagaimana cara penggunaannya?

~sapu pada parut dengan pergerakan membulat dua kali setiap hari.
~Pada parut baru, Azanis Scar Serum harus disapu hanya apabila luka telah sembuh. ~Tidak dibenarkan digunakan pada kulit yang luka.

~Kesan adalah bergantung pada tindakbalas individu. Tapi secara puratanya, ia mengambil sekitar 30 hari untuk anda lihat kesan yang ketara!

TESTIMONI



Sparkling Diva.


Sparkling Diva Beauty

Satu kotak mengandungi 20sachet.
Harga: rm 90.00 sm/rm 95.00 ss.
Percuma pos laju.

Sparkling Diva beauty merupakan collagen booster yang dihasilkan dari teknologi Korea.Ramai artis yang menggunakan Sparkling Diva untuk menjaga penampilan diri mereka agar kelihatan cantik dan berseri.

               Harga Sparkling Diva juga tidaklah keterlaluan mahal.Harga Rm 90.00 adalah harga mampu milik. Inilah yang membuatkan ianya mudah untuk dicuba.Pek yang kecil juga memudahkan kita untuk membawanya ke mana sahaja kita pergi.

              Hanya koyakkan dan tuangkan ke dalam mulut.Rasanya memang sedap. Terasa macam makan gula-gula sahaja.Permintaan ke atas produk ini juga kian memuncak kerana keberkesanannya.

FUNGSI UTAMA SPARKLING DIVA:

~ Kuasa Pencerahan lebih pantas menggunakan Teknologi KOREA.
~ Mudah & Praktikal hanya 1 sachet sehari.
~ Hanya perlu kemam ia berperisa strawberry burst yang sangat sedap!
~ Ia juga boleh di campur bersama  minuman kolagen anda yang lain.
~ Melembapkan & Menghaluskan kulit
~ Mengurangkan rekahan pada tumit.
~ Mata lebih bercahaya.
~ Anti Penuaan & Anti Jerawat
~ Rahsia Awet Muda
~ Melembapkan bibir
~ Menguatkan kuku & Rambut
~ Collagen Booster Pertama di Malaysia.

APAKAH KANDUNGAN SPARKLING DIVA?

~ Sparkling Diva mengandungi kolagen dari salmon fish yang GRED A , birdnest, fruit enzyme, apple stemcell phytocelltec, rye plasenta, pearl dust, vitamin C, vitamin E, pati sayuran, hyaluronic acid n etc. Ia membantu meningkatkan keanjalan kulit 50kali ganda.

              Nak dijadikan cerita,Tuan empunya produk ini bermurah hati memberikan kami sekotak Sparkling Diva ini sebagai hadiah untuk agen beliau.Jadi saya pun mencuba tanpa banyak songeh.


                    Sekali pandang memang dua wajah ni kelihatan sama sahaja,kedua-duanya tanpa sebarang mekap walaupun secalit bedak.Tapi kalau perhatikan betul-betul, kita boleh nampak perbezaannya.Wajah tudung hijau tu lebih bertenaga.Mata lebih bercahaya.Kulit pun lebih halus dari sebelumnya.

                    Testimoni sebelum dan selepas ni hanyalah selepas 20 cashet penggunaan Sparkling Diva.Ada lagi yang bagusnya tentang Sparkling Diva ni tau...Oleh kerana umur saya ni dah semakin meningkat,proses penyembuhan kulit memang bermasalah.Luka kecil sahajapun boleh meninggalkan parut.Tetapi selepas mengambil Sparkling Diva,parut tersebut sudah menjadi putih dan hampir hilang.Saya agak, kalau saya mengambilnya terus,mungkin parut ini akan hilang sepenuhnya.

                  Sesiapa nak mencuba Sparkling Diva bolehlah menghubungi saya di talian 0192057039.

Khamis, 16 April 2015

Hadiah dari Siti Sharini

                  Alhamdulillah...saya telah menang giveaway yang dianjurkan oleh blogger sitisharini.com.Sememangnya saya tak menyangka rezeki saya dalam giveaway agak murah akhir-akhir ini.Bukan apa...Sebab memang takkan termenang tu dah terpatri kat otak saya.Bila dah menang,macam tak percaya pula.

                Tahu-tahu  aje ada van pos laju yang minta sign autograf.Tengok alamat pengirim,wow!Pulau Pinang?Siapa pulak yang hantar surat cinta kat saya?Memang suspens giler..alhamdulillah...Tahu tak apa hadiah yang saya dapat?


                 Saya membaca dan membelek khasiatnya yang ditulis pada botol.untuk membantu masalah angin dalam badan,kembung,senak perut,pening kepala,mual,loya,masalah penghadaman,sakit tekak dan lain-lain khasiat kegunaan.

                Boleh diambil sekerap mungkin.Waa...saya apa lagi,rasalah...mula rasa,not bad...ada rasa jamu sikit.Tapi sedap pulak.Lepas tu ambil lagi sebiji,hmm...sedap pulak.Boleh ke makan banyak macam dikatakan tu?Okeylah!dua biji dulu.Tak rasa apa yang pelik pun.

               Pagi esoknya barulah perasan perubahannya.Jadi hari ini adalah hari ke tiga saya ambil herba ni.Setiap pagi saya pasti membuang sisa kumbahan.Biasanya seminggu sekali aje.Memang selesa betul perut saya.Tapi apa yang saya baru perasan adalah,tiga hari ni saya tak rasa gastrik langsung.Biasanya kalau lapar sikit je dah rasa loya dan pening.Alhamdulillah...mungkin Allah sengaja nak beri saya penawar melalui giveaway ni.Terima kasih Siti Sharini.

              Bila nak ucapkan terima kasih,saya buat satu entry khas ini buat beliau.Carikah sikit info produk yang saya menangi tu.

Khasiat produk ini:

~MASALAH ANGIN DALAM BADAN
~MENCUCI USUS
~MASALAH EARLY / PREMATURE MENOPAUS
~KERAP DEMAM
~MASALAH LEBAM (WARNA KULIT GELAP) DISEKELILING MATA
~MEMBANTU MASALAH RASA MUAL, LOYA, SEBU, PENING & KEBINGUNGAN AKIBAT     DARI SISTEM PENCERNAAN YANG TIDAK SEMPURNA
~MENGATASI MASALAH SEMBELIT / TIDAK LAWAS
~MEMBANTU MASALAH BUASIR
~MEMBANTU MASALAH BUANG AIR BESAR / BERAK BERDARAH
~MELANCARKAN SISTEM PENGHADAMAN
~MENGURANGKAN KOLESTEROL
~MASALAH BATU KARANG
~MASALAH SYAHWAT LELAKI & WANITA
~MASALAH RAMBUT CEPAT MEMUTIH, GUGUR, MENIPIS (gandingan Aromatic Shower Cream)
~MEMBANTU MASALAH MIGRAIN, GOUT, GASTRIK
~TERBUKTI MEMBANTU MENURUNKAN & MENGAWAL BERAT BADAN
~MEMBANTU MASALAH TEKANAN DARAH
~TERBUKTI MEMBANTU DALAM MASALAH KESUBURAN
~MEMBANTU MASALAH SEMPUT, AUTISME

Bagaimana ia membantu:

~ Meneutralkan sid perut dan mabuk darat atau laut
~ Menolak angin dan gas dalam trek penghadaman dengan bersendawa.
~ Membuang toksin dalam badan melalui proses perkumuhan
~ Meneutralkan asid dalam badan
~ Masalah kesuburan  (gandingan dengan Aromatic Intimate Wash)
~ Memperbaiki prestasi tenaga syahwat
~ melegakan hidung tersumbat akibat selsema,resdung dan jerawat.
~ mengatasi masalah perut kembung, senak, sebu dan pedih ulu hati
~ menghilangkan migrain, pening, rasa mual dan loya
~ mengurangkan sakit tekak, kerongkong dan suara serak
~ mampu mengurangkan batuk
~ mencuci usus, meredakan sembelit, tidak lawas dan buasir.
~ mengurangkan masalah sendi/hujung jari akibat dari  masalah gout,
~ membantu menurunkan kadar gula dalam darah & darah tinggi.
~ mengatasi masalah sakit lutut, kebas kaki tangan dan kaki bengkak.
~ Menghilangkan rasa lapar & meningkatkan daya tahan ketika berpuasa.
~ membantu memperbaiki prestasi tenaga syahwat suami isteri.
~ membantu dalam masalah kesuburan.
~ membantu mengecilkan saiz fibroid /CYST.
~ mengatasi masalah keputihan, senggugut dan haid tidak teratur.
~ mengatasi masalah perut kembung, senak, sebu dan pedih ulu hati.
~ menghilangkan lebab (hitam) di sekeliling mata.
~ menyegarkan nafas & mengurangkan nafas berbau.
~ Menyelesaikan masalah bau badan
~ menyingkirkan minyak berlebihan & mengurangkan kolestrol.
~ mengawal dan mengurangkan berat badan.
~ mengatasi masalah rambut cepat memutih, menipis dan gugur.
~ mengawal ketagihan merokok.
~ sesuai dijadikan teman memandu bagi memberi kesegaran.

                 CARA GUNA : Larutkan 5 tablet HPM ke dalam sebotol air 500ML (air kosong) x 4 botol sehari (selama sekurang-kurangnya seminggu @ sehingga badan berasa ringan).

Apabila kesihatan memulih, boleh dikurangkan ke 3 botol sehari dan dinaikkan kembali ke 4 botol sehari jika badan berasa tidak sihat.

*  Boleh ditambah sedikit jus kesukaan anda terutamanya jika hendak diberi minum kepada anak-anak yang kurang menggemari rasa bancuhan air HPM

Jika pada sesuatu hari itu anda ada memakan makanan yang berminyak dan keras/liat, sila kemam 3 – 5 tablet selepas makan.

Gunakan juga Aromatherapy Potion & Aromatherapy Booster serta JADIKAN AMALAN SETIAP HARI.

*    Untuk kesan yang lebih baik gunakan bersama-sama Losyen Halia Pala Serbaguna disapu di tengkuk, belikat, pelipat kaki & tangan, perut & bahagian2 lain yang berkaitan bagi melancarkan perjalanan darah dan memecahkan lemak bagi mereka yang bertujuan untuk mengurangkan berat badan.

Kurangkan / elakkan pengambilan sotong, daging, ayam, cempedak, ciku, teh & kopi serta makanan/minuman manis/bergula, lebihkan memakan sayur-sayuran & buah-buahan serta minum air kosong dengan banyak (sekurang-kurangnya 1.8 / 2 liter sehari) untuk kesan pemulihan yang lebih cepat.

Minum lebih 1.8L @ sebanyak mungkin air kosong bagi tenaga pengajar & mereka yang beraktiviti lasak serta banyak mengeluarkan peluh.   ~ mudah & murah, jimat & berkesan.

UNTUK KESAN SEGERA       (Bagi mereka yang mual, loya, pening, senak @ perut kembung)

LARUTKAN 10 – 15 TABLET HALIA PALA MINT KE DALAM SUKU GELAS AIR SUAM DAN MINUM BERSAMA-SAMA 2 GELAS LAGI AIR SUAM.
ULANGI SETIAP 1 JAM SEHINGGA MENCAPAI KELEGAAN.

Ia boleh dimakan pada bila-bila masa dan diambil sekerap mungkin untuk semua peringkat umur.
UNTUK KESAN SEGERA, LARUTKAN 10 – 15 TABLET HALIA PALA MINT KE DALAM SUKU GELAS AIR SUAM DAN MINUM BERSAMA-SAMA 2 GELAS LAGI AIR SUAM. ULANGI SETIAP 1 JAM SEHINGGA MENCAPAI KELEGAAN.

Bagus juga dimakan selepas selesai sapuan atau urutan dengan menggunakan Losyen Halia Pala Serbaguna keseluruh badan atau bahagian-bahagian badan yang sakit dan bermasalah.

Boleh juga dibancuh beberapa tablet bersama minuman seperti teh untuk dijadikan teh sarbat.

Amalkan memakan 3 - 5 tablet setiap kali lepas bersarapan, makan tengahari, minum petang dan makan malam serta minum banyak air kosong. Untuk tujuan 'diet' dan mengurangkan berat badan, makan Halia Pala Mint sebelum bersarapan, makan tengahari, minum petang dan makan malam.

Lebihkan memakan sayur-sayuran & buah-buahan serta minum air kosong dengan banyak (sekurang-kurangnya 1.8 liter sehari)

NOTA:
Kesan nyata & segera apabila memakan Halia Pala Mint ialah sendawa, buang angin (kentut), berpeluh, buang air kecil, buang air besar (lawas), haid lebih dari biasa, rasa pening ringan dan rasa sakit-sakit badan. Kesan ini adalah bersifat sementara sahaja kerana proses mencuci sistem usus dan penolakan gas lengai, kotoran, asid dan toksin dari sistem dalaman badan sedang berlaku.

Begitu rupanya cara penggunaannya...dan khasiatnya sungguhlah banyak.so,kalau ada yang nak mencuba,hubungilah Siti Sharini.Pasti beliau ada jawapannya.

Dianz vitamin C & E + whitening collagen 6000mg.

Dianz vitamin C & E + whitening collagen 6000mg.

Harga:rm80.00 sm/ rm85.00 ss.
Percuma Pos laju

~Gabungan daripada extra berry.
~Menghasilkan vitamin C & E dan menggunakan collagen dari sumber ikan tilapia.
~Tidak memberikan kesan alahan jika anda alergik kepada seafood seperti collagen marine.
~ Sesuai untuk lelaki dan perempuan 16 TAHUN KE ATAS.
~ Ibu mengandung dan menyusu boleh ambil.


ALERGIK IKAN TALAPIA TIDAK DI GALAKKAN AMBIL .
              Produk ini direka khas untuk mereka yang elergi terhadap collagen Marine atau makanan laut.Kerana ia diperbuat daripada ikan talaphia.Melainkan anda elergi juga terhadap ikan talaphia.

FUNGSI UTAMA.
~ Memutihkan seluruh badan.
~ Melembabkan kulit.
~ Mencantikkan kulit.
~ Merawat jerawat, jeragat dan sel kulit mati.

CARA GUNA.

~ 1 biji selepas sarapan & 1 biji sebelum tidur.
~ Tablet boleh di hisap atau di telan.
~ Ada 60 biji untuk kegunaan sebulan.

SEBAB ANDA PERLU MEMILIH DIANZ VITAMIN C& E 12000 MG.

~ Mendapat kelulusan kkm (kementerian kesihatan malaysia.
~ Dua gabungan hebat vitamin C & E 12000 mg dan ia termurah dan pertama di malaysia.
~ Kesan seawal 3 hari di jamin SELAMAT dan berkesan.
~ Telah mendapat lebih 60 feedback positif selepas sebulan produk di pasarkan.
~ Tablet yang sedap dan boleh di isap.

Berminat dengan produk Dianz?

Hubungi 0192057039.

Aktiviti bermain dengan cengkerang

             Mesti semua orang biasa makan kerang.Tetapi tak ramai yang pernah bermain dengannya.Ketika anak-anak saya masih kecil,saya selalu juga membasuh kulit kerang untuk dijadikan buah dam.Maklum ajelah kalau beli dam aji tu,selalu aje budak-budak ni sepahkan.Bila buah dam sudah tak cukup,sudah tak boleh bermain lagi.

             Ketika along dan angah masih di sekolah rendah, aktiviti bermain dengan cengkerang ini sudah sangat biasa.Mereka suka mewarnakan dan menampal pada kertas lukisan.Warna-warni yang terhasil memang menyeronokkan mereka.Tapi tidak dalam jangka masa yang lama.Kalau sudah menyemak,sudah tentu akan menjadi penghuni tong sampah.
               Sekarang masa Nana dan Arif pula.Aktiviti sama juga yang mereka lakukan.Tiba-tiba Nana menyusun kulit kerang ini membentuk wajah manusia.
Arif juga tidak mahu ketinggalan.Susunan orang lidi.
 Kaki orang lidi.
 Cuba membentuk kepala.
Sudah siap prince Arif in the shell.
 Princess Nana in the shell.
              Akhirnya inilah hasilnya.Sebenarnya permainan ini bukanlah dirancang,tetapi ianya berlaku dalam beberapa minit sahaja.Tiba-tiba Arif mencari kamera dan minta saya mengambil gambar untuk dimasukkan ke dalam blog.Siap pesan lagi,

              "Mak jangan lupa masukkan kat dalam blog tau..."hihi,anak omak...Dan permintaannya telah saya tunaikan.Alhamdulillah...

Isnin, 13 April 2015

Puteri Kenari: BLV pinky glow foundation

Puteri Kenari: BLV pinky glow foundation: BLV Pinky Glow Foundation Harga pasaran rm80.00/rm85.00 Pos rm 6/rm 10 Tawaran saya rm 65.00/70.00 PERCUMA POS LAJU  ...

BLV pinky glow foundation

BLV Pinky Glow Foundation

Harga pasaran rm80.00/rm85.00

Pos rm 6/rm 10

Tawaran saya rm 65.00/70.00

PERCUMA POS LAJU

              Rimas juga kalau muka kita ni selalu aje tumbuh jerawat terutamanya bila bulan mengambang.Parut jerawat nipun lambat pula nak hilang.Nak berhadapan dengan orangpun segan.Terasa macam ada sahaja orang yang dok perhatikan tompok-tompok kat muka kita ni kan....

             Inilah masanya kita nak gunakan foundation.Banyak betul foundation yang hebat-hebat di pasaran sekarang Kan? Mana satu tak tahu nak pilih. Lagi banyak warna lagi pening nak pilih.

Kelebihan BLV PINKY GLOW FOUNDATION :

Hanya satu kod warna sahaja ,tetapi sesuai dengan semua jenis Kulit.
Sesuaikan warna mengikut Aliran Darah.
Ada SPF50 yang mampu melindungi kulit dari Sinaran UV Berbahaya.
Mempunyai Vitamin E yang mampu Merawat , Melembab serta Memudarkan Parut pada wajah.
Tidak berminyak , Tidak Bertompok walaupun Berpeluh
Tidak merekah kat tepi hidung, tepi mulut
Hasil solekan gebu,flawless dan glowing
Tahan sehingga 16 Jam
Selamat digunakan(tiada hydroquione atau mercury).
Buatan tempatan.
Mempunyai KKM


Awas! ! Efek foundation ini boleh buat anda nampak gebus licin & glow


                   Kalau berkenan,jangan lupa order dengan sa.ya call/sms/whatsapp 019 2057039


Khamis, 9 April 2015

Apa dah jadi dengan nuffnang?


                 Sebenarnya apa yang telah terjadi kepada nuffnang atau akaun nuffnang saya?Walau apapun yang saya lakukan untuk menaikkan blog saya,akaun nuffnang saya masih lagi memaparkan wajah dec 2014.

                 Dalam erti kata lain,akaun saya memang tak update langsung.Apakah yang harus saya lakukan sekarang?Saya rasa seperti nuffnang memang tak sukakan saya lagi.huhuhu...

                 Kalaulah ada kawan-kawan blogger yang ada cadangan,tolong komen sikit ya...saya tak tahu nak buat keputusan.geram,tapi suka iklannya bermain dalam blog saya.

Mama3farhana,Diary jejaka hangat dan Nazirahnyer

                 
               Pada hari ni saya amat berbesar hati dan ingin sekali merakan ucapan terima kasih buat blogger Nazirah nyerr yang telah memilih atau terpilih saya sebagai pemenang.Sebatang pen yang cantik amatlah dihargai.Macam tahu-tahu sahaja saya ni memang sukakan pen.Kalau pergi pasaraya atau kedai buku,rasa nak aje saya angkut semua pen-pen kat kedai tu.Tapi alhamdulillah...ianya hanyalah dalam hati..hihi,jangan marah...

                Nazirah juga adalah seorang penjual shaklee.Selama ni saya tengok orang dok publish harga set-set produk,ingatkan mahal.Tengok ajelah vivic tu sampai harga rm 475.00. Rupa-rupanya hanya itu yang mahal...masih banyak produk mampu milik yang mempunyai khasiatnya yang tersendiri.Nak terjah blog Nazirah,boleh klik banner atas tu ya...
                Blogger mama3farhana pula telah memilih saya sebagai pemenang yang layak menerima sebuah frame gambar berklip.Cantik tau...tapi masa tak mengizinkan saya mengambil gambar.Maaf,saya dah tersangat penat sebenarnya.Operasi menyusun senarai barang membuatkan blog saya sendiri hampir terabai.

               Dengan design baru blog saya ni,saya sendiri tergagau mencari apa yang saya nak lihat sebenarnya.Terima kasih Kathy R'bain untuk design baharu saya ni.Cuma saya yang tak sempat nak sulam agar ianya lebih kemas.Tapi tak kisahlah...janji dapat hadiah mama3farhana yang cun tu.

               Saya bertanya, kenapa Mama3farhana sedangkan nama blogger ini bukanlah Farhana?Rupa-rupanya Farhana merupakan tiga dara pingitan yang menjadi buah hati kesayangan beliau.Ketiga-tiganya diberi nama Farhana di awal nama mereka.So sweet.

               Blog mama3farhana banyak menyelitkan resepi dan beliau juga ada menulis blog peribadi juga.Nak tengok rupa blog beliau,klik banner di atas.Saya suka sangat tengok banner Nazirahnyerr dan Mama3farhana.syyt...saya suka tang bunga ros tu.Macam cantik sangat.
               Dan yang terakhir adalah blogger diary jejaka hangat.Sebenarnya,pengumuman pemenang ni saya sudah lawati,tetapi tak jumpa nombor saya.Lepas tu ada terbaca dalam page beliau tentang hadiah yang tidak dituntut.Sekali lagi saya terjah tetapi tak bertemu.Saya tak kisah...dah banyak giveaway yang saya sertai,nak tersangkut sebagai pemenang memang susah.Malas nak cek sangat...sesetengahnya saya tak tahupun tentang pengumuman pemenang.

              Entah macam mana,blogger Kathy R'Bain menghubungi saya mengatakan saya adalah pemenang hadiah giveaway diary jejaka hangat.Beliau adalah seorang dari menaja hadiah yang saya menangi.Rasa tak percaya pulak.Terpaksalah saya periksa sekali lagi senarai pemenang.Entahlah...agaknya saya tersalah pandang nombor kot terbalik agaknya.Maklumlah...dah lama saya membuat senarai barang perniagaan saya tetapi masih belum selesai.

             Sekarang ini barang sudah naik kerana GST.Jadi senarai yang hampir siap perlu diedit lagi.Rasanya macam penat sangat.Tapi saya kenalah kuat semangat...nak siapkan insyaallah sebelum tamat bulan April nanti.Bolehlah saya berblogging seperti biasa.Kepada rakan-rakan yang dah lama tak dapat blogwalking dari saya,mohon maaf...insyaallah bila semuanya selesai,saya akan mula blogwalking lagi.Barulah saya sedar betapa berharganya masa.

              Untuk ketiga-tiga blogger di atas,terima kasih banyak-banyak ya...alhamdulillah...ada rezeki sara.Tak lupa Kathy R'bain sebagai sponsor hadiah untuk giveaway Diary Jejaka hangat.Terima kasih dan Alhamdulillah....


Rabu, 8 April 2015

Epal turunkan berat badan.

                 Cantik tak gambar epal ni?Inilah illustrasi by Adan.Tetiba hari ni teringatkan epal pulak.Lama juga tak makan epal hijau ni.Semenjak perut menjadi manja kerana gastrik,saya elakkan makan buah epal hijau dan semua favourite saya yang masam-masam tu. Entah macam mana terjumpa pula kisah epal hijau yang mampu menurunkan berat badan di dalam majalah mingguan wanita..

                 Menurut penelitian US Apple Association pada tahun 1992, epal hijau berupaya membantu tubuh wanita mempertahankan kadar estrogen pada saat menopausGangguan penyakit pada saat menopaus seperti penyakit jantung dan kerapuhan tulang kerana rembesan hormon estrogen yang berkurangan boleh dicegah dengan zat yang terdapat di dalam buah epal.

               Selain itu, zat fitokimia di dalam epal akan berfungsi  sebagai antioksida yang melawan kolestrol jahat yang berpotensi menyumbat pembuluh darah.Ini kerana antioksida yang terkandung di dalam epal akan mencegah kerosakan sel-sel atau jaringan pembuluh darah.

               Pada masa yang sama,antioksida akan meningkatkan kolestrol baik seperti HDL,High Density Lipoprotin yang bermanfaat untuk mencegah penyakit jantung dan pembuluh darah.

              Kandungan pektin(serat larut di dalam buahan dan sayuran) telah terbukti mampu menurunkan kadar kolestrol di dalam darah.Sebuah penyelidikan bahawa, di dalam epal terdapat acid glucaric yang mampu mengurangkan kolestrol sehingga 35%.

              Sebuah kajian di Finland pada tahun 1996 membuktikan bahawa zat fitokimia dapat mengelakkan seseorang dari serangan penyakit

             Manakala zat yang ada pada kulit epal boleh mengelakkan pertumbuhan kanser 43%.Epal juga mempunyai kandungan serat yang tinggi(5g setiap sebiji epal) iaitu lebih tinggi dari kandungan dalam bijirin.

            Epal juga mampu mengelakkan sembelit,tetapi juga meredakan cirit birit.Apa yang penting,buah epal hampir tiada lemak dan kolestrol dan amat sesuai untuk wanita yang ingin berdiet.Jadi, Jom makan epal setiap hari.

            Oleh kerana tabiat sesetengah orang yang makan epal seminggu sekali dan lima biji sekali hadap, memang khasiat epal tak menjadi makan seimbang.Kerana itulah setiap supliment dan collagen product memilih epal stem cell sebagai salah satu bahan dalam produk mereka.

            Kalau korangk tengok produk supliment collagen,pasti korang nampak bahan yang terkandung di dalamnya adalah stemcell epal.Yang mana korang boleh membakar lemak selain dari menjadi glowing.

Selasa, 7 April 2015

Mavellous true detox

Mavellous true detox:

HARGA RM49.00 sm/RM54.00 ss.

                 Mavellous true detox merupakan penyingkir toksin di dalam usus yang berkesan.Mavellous true detox diamalkan oleh berbagai budaya di seluruh dunia termasuk sistem perubatan Cina dan ayurveda.

                 Detoksifikasi bermaksud berehat, membersihkan dan memulihkan badan dari luar dan dalam. Detoksifikasi boleh membantu melindungi anda daripada penyakit dan meningkatkan keupayaan anda untuk mengekalkan kesihatan yang optimum dengan mengeluarkan dan menghapuskan toksin.

                 Menurut Dr.Hazimi(pengasas Mavellous, Detox adalah proses bersihkan usus di mana segala toksin, lemak & lendir yg melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Detox sgt penting sblm mengambil supplement supaya tahap penyerapan nutrisi pada kadar paling optimum.

                MaVellous Xlite TrueDetox juga adalah adunan formula premix hebat yang bekerja secara sinergi untuk membantu tubuh di dalam proses detoksifikasi, program pembersihan dan juga menurunkan berat badan.

Bagaimana Mavellous true detox bekerja?

1. Membakar Lemak.
2. Mengurangkan Berat Badan.
3. Membersih & Penyahtoksin.
4. Meningkatkan Sistem Imun.
5.  Menyihatkan & Melancarkan Sistem Pencernaan dan Penghadaman.
6.  Meningkatkan Tenaga.

Cara pengambilan Mavellous true detox :

 1 sachet sehari + 150 ml air kosong selepas sarapan.
1.5 scoop sehari + 150 ml air kosong sebelum tidur.

Anda disarankan untuk mengambil MaVellous TrueDetox sebelum tidur.

                 Proses detox akan buang kotoran & bersihkan usus. Proses kuruskan badan kadangkala tidak berkesan bukan kerana sesuatu product yang diambil tapi kemungkinan besar ianya berpunca daripada usus yang penuh toksik & tidak menyerap nutrisi dari product secara optimum.

                 Jadi jika anda nak kurus atau dalam proses nak kurus, perkara pertama yang pelu dibuat adalah detox! Bersihkan usus anda supaya penyerapan vitamin berlaku dengan lebih berkesan & optimum. Ini kerana nutrien tertentu iaitu karbo, protein & fiber memainkan ein sangat penting bila mana seseorang nak kurus.

                 Protein membantu dalam membina dan membaiki tisu-tisu otot supaya kadar metabolisme badan dapat dipertingkatkan & seterusnya membakar lemak untuk ditukarkan kepada tenaga. Jadi adalah penting zat protein dapat diserap dengan baik oleh usus. Jika usus penuh toksik, zat protein tidak dapat diserap & peranan protein tidak berlaku dengan cara yang optimum.

Formulasi istimewa MaVellous Xlite ini diformulasikan dengan:-

1. PhytoCellTec Malus Domestica (Stem Sel Apple)-
Berfungsi untuk memperbaharui sel – sel tubuh untuk meningkatkan lagi tahap kesihatan organ dalam tubuh badan anda bagi mencapai kadar metabolisma pada tahap yang sempurna.

2. L Carnithine adalah sejenis amino acid pembakar lemak. Jumlah carnitine dalam sistem badan anda akan menentukan berapa banyak lemak yang boleh dihantar dan dibakar.

3. Ekstrak kopi hijau -dapat membantu penurunan berat badan kerana kesannya terhadap metabolisma glukosa dan lemak. Dalam satu percubaan klinikal yang kecil, 16 individu yang mempunyai berat badan yang berlebihan mengambil dos berbeza ekstrak kopi hijau telah hilang purata 7 kilo dan 16% dari lemak badan.

4. Citrus Aurantium mempunyai keupayaan untuk meningkatkan thermogenesis dan juga dapat mengurangkan selera makan. Citrus Aurantium membantu memecahkan lemak dengan meningkatkan lipolisis dan pada masa yang sama meningkatkan kadar metabolisma.

5. White Kidney Bean- Bertindak sebagai penghalang kanji semula jadi atau ‘natural starch blocker’, ianya dapat mengurangkan penyerapan karbohidrat dan mempercepatkan proses penurunan berat badan.

6.  Wheatgrass dapat membantu dalam proses pembersihan darah, menyahtoksin dan pembersihan kolon.

7.  Garcinia Cambogia mempunyai bahan ekstrak natural yang dipanggil hydroxycitric acid (HCA). Kajian telah menunjukkan bahawa HCA dapat mempercepatkan proses penurunan berat badan sehingga tiga kali ganda dengan dua cara iaitu dengan menyekatkan penyimpanan lemak dan mengurangkan selera makan.
Mavellous XLite juga diformulasi dengan kandungan serat atau fiber yang larut air yang mana bertujuan untuk membantu melawaskan pembuangan air besar tanpa menganggu perut.

Secara keseluruhannya, fungsi Mavellous Xlite adalah:-

~ Meningkatkan kadar metabolisma
~ Menghalang penyerapan karbohidrat
~ Detoksifikasi (membersihkan usus drpd kotoran yg melekat)
~ Mempercepatkan proses pembakaran lemak
~Mengawal selera makan
~Mempercepatkan proses penurunan berat badan
~ Meningkatkan tenaga & meremajakan kulit serta awet muda
~ Meningkatkan prestasi kesihatan secara keseluruhannya.
~membaik pulih kerosakan sel dan tisu di kesemua sistem badan
~ Melawaskan pembuangan air besar

Rabu, 1 April 2015

Auramen turbo collagen


Auramen turbo collagen 900gm

HARGA: RM 180.00 sm/rm 190.00 ss

Hubungi sms/whatsapp:
*019 2057039* untuk tawaran harga.

1. Auramen adalah supplement hebat yang direka khas untuk lelaki.
2. Satu Jar Auramen 900,000mg mengandungi supplement yang cukup untuk menambah stamina dan membuatkan lelaki tampak lebih hebat, cergas dan bertenaga.
khususnya bagi lelaki yang mementingkan penampilan, kesihatan diri merangkumi membantu semua aspek kulit, tulang, otot dan rambut.

Kelebihan Auramen turbo kollagen:

~Satu jar supplement mengandungi 900,000mg
~Mengurangkan risiko kanser prostat.
~Membantu melancarkan peredaran darah.
~Meningkatkan kadar hormon testosteron
~Meningkatkan tahap stamina(Membekalkan tenaga).
~Membentuk serta meningkatkan jisim dan kekuatan otot.
~Meningkatkan fungsi seksual lelaki.
~Sebagai makanan tambahan yang sarat dengan khasiat bagi lelaki.
~Mengatasi masalah kulit seperti jerawat, parut jerawat dan kulit kusam
~Meningkatkan kecerahan kulit .
~Menghasilkan tona kulit yang sekata.
~Membuang toksin, angin dan lemak dari dalam tubuh.
~Mengurangkan berat badan yang berlebihan dan mengempiskan perut.
~Memelihara saluran pencernaan
~Diyakini halal dan selamat serta mendapat kelulusan dari kkm.
~Berperisa wild berry yang sedap.

Cara pengambilan:

~bancuh 2 scoops Auramen bersama 150ml Air Sejuk @ Air masak .
~Goncangkan dan sedia untuk di minum.
~2 kali sehari pagi sebelum sarapan dan malam sebelum tidur.

Aura Men Turbo Collagen diformulasikan khasiat protein whey, kolagen, Saw Palmetto, gamat, Maquiberry dan pelbagai ramuan semulajadi untuk membantu kaum lelaki ,

Kandungan Auramen turbo kolagen:

Kolagen:
~Kolagen merupakan struktur protein utama yang terkandung dalam tisu penghubung manusia dan turut terkandung dalam hidupan lain seperti ikan dan mamalia. Ia mempunyai khasiat yang tinggi untuk kesihatan tubuh badan manusia termasuklah pada bahagian kulit. Ia berupaya melembut, mengukuh dan meningkatkan keanjalan kulit di samping mempercepatkan proses pemulihan pada kulit yang terluka. Selain itu, kolagen juga berperanan membuang lemak berlebihan dari tubuh, memelihara sel dan tahap metabolisme tubuh badan.

Protein Whey:
~Protein whey berasal dari susu lembu yang kaya dengan kandungan protein yang rendah lemak rendah kalori dan rendah karbohidrat serta bebas daripada laktosa dan berupaya menggalakkan pertumbuhan semula sel dalam badan. Protein whey juga mengandungi asid amino yang mampu mengekalkan tisu yang sihat di samping melembap dan menghaluskan kulit. Selain itu, whey turut berkesan untuk membina otot dan membakar lemak dalam tubuh sekaligus membantu mengurangkan berat badan yang berlebihan.

Butea Superba:
~Herba ini mengandungi pelbagai nutrien seperti flavonoid, flavonoid glycoside dan sterol yang berperanan mengurangkan risiko penyakit jantung, melancarkan peredaran darah serta menurunkan tahap kolestrol. Butea Superba juga berupaya membantu membekalkan tenaga fizikal dan seksual kepada kaum lelaki.

Tribulus Terrestris:
~Herba ini telah digunakan sejak berabad lamanya dalam perubatan tradisional di China dan India untuk meningkatkan hormon testosteron bagi lelaki, meningkatkan tahap stamina dan tenaga.

Guarana:
~Berasal dari Amerika Selatan, Guarana yang kaya dengan kandungan kafein ini mampu membantu anda untuk mengurangkan nafsu makan, meningkatkan pembakaran lemak dalam tubuh, meningkatkan keupayaan mental dan ketahanan fizikal.

Saw Palmetto:
~Ekstrak dari tumbuhan yang bersifat antiseptik ini sebenarnya sarat dengan asid lemak dan phytosterol yang mampu mengurangkan kolestrol LDL iaitu kolestrol yang jahat, sementara mengekalkan kolestrol baik ataupun HDL, sekaligus melancarkan peredaran darah. Ia turut digunapakai sebagai penawar terhadap masalah dalam sistem pencernaan dan pembiakandi samping membantu merawat pembesaran kelenjar prostat dan menggalakkan pertumbuhan otot.

Mucuna Pruriens:
~Herba yang berasal dari India ini berupaya meredekan tekanan, membantu merawat penyakit Parkinson, menstabilkan hormon testosteron, serta meningkatkan jisim dan kekuatan otot. Mucuna turut membekalkan tenaga fizikal dan meningkatkan keupayaan mental.

Maquiberry:
~Tumbuhan ini bersifat antioksidan yang berperanan meneutralkan racun dalam tubuh badan di samping membantu mencegah pengoksidaan kolestrol dalam darah, sekaligus memelihara kesihatan sistem kardiovaskular. Maquiberry juga bertindak sebagai antiradang selain menggalakkan fungsi organ dalaman.

Blackcurrant:
~Tumbuhan yang sering terdapat di Eropah, Amerika Utara dan New Zealand ini kaya dengan khasiat untuk meningkatkan tahap kesihatan seseorang. Ia sarat dengan kandungan anthocyanin yang merupakan agen antioksida yang bertindak meningkatkan sel darah merah dan mengukuhkan dinding kapilari darah serta Omega-3 yang mampu menghalang peningkatan kadar glukosa atau gula dalam badan. Di samping itu, blackcurrant berupaya memelihara kesihatan saluran pencernaan, sistem imunisasi dan menggalakkan keupayaan mental. Selain turut membekalkan tenaga kepada tubuh badan, blackcurrant juga kaya dengan kandungan vitamin C, kalsium, fosforus, potassium dan magnesium yang membantu memelihara jantung dan tekanan darah, mengukuhkan tulang serta memelihara kesihatan kulit.

Teh Hijau:
~Anti-oksidan dan polyphenyl yang terdapat dalam teh hijau dapat membantu dalam meningkatkan metabolisme tubuh disamping meningkatkan tahap oksida lemak. Juga dikenali dengan nama Latinnya, Camelia Sinensis, teh hijau mampu meningkatkan tahap tenaga dan kemampuan tubuh untuk membakar lemak meningkat sebesar 4% dalam tempoh 24 jam setelah pengambilannya. Disamping itu, ia juga mengatur menghalang peningkatan gula dalam darah setelah makan, menghalang sel-sel lemak daripada menyerap glukosa serta dapat membantu dalam pembakaran kalori.

Hoodia:
~Hoodia merupakan tumbuhan sukulen yang sering terdapat di padang pasir di Afrika Selatan. Ia sering digunakan dalam produk pelangsingan dan tidak mempunyai kesan sampingan kerana bersifat semulajadi. Ia berupaya untuk mengekang rasa lapar, meningkatkan kadar metabolisme, mengatasi masalah penghadaman, mengawal tahap gula dalam darah, dan mempercepatkan pembakaran lemak dalam tubuh.

Albumin Telur:
~Albumin yang merupakan protein yang terkandung dalam putih telur ini bersifat antioksidan yang berfungsi membasmi radikal bebas selain menghalang daripada pengoksidaan lemak.

Gamat (Timun Laut):
~Gamat merupakan sejenis haiwan di dasar lautan yang turut dipanggil timun laut. Gamat yang sarat dengan khasiat vitamin A, B1, B2, C beserta garam galian seperti kalsium, magnesium, zink dan zat besi terbukti mengandungi pelbagai jenis khasiat yang tinggi untuk meningkatkan tahap kesihatan secara menyeluruh. Selain kaya dengan protein yang berperanan menyembuhkan luka luaran dan dalaman serta membantu pertumbuhan semula sel, gamat juga sarat dengan asid lemak seperti EPA dan DHA yang membantu melambatkan proses penuaan sel di samping mengurangkan kerosakan sel. Kandungan karbohidratnya pula berperanan membekalkan tenaga di samping memelihara otot dan mengawal kadar glukosa dalam darah. Di samping itu, gamat mengandungi 92% kandungan kolagen yang mampu menentang kesan penuaan selain melembut, mengukuh dan meningkatkan keanjalan kulit serta mempercepatkan proses pemulihan pada kulit yang terluka, membuang lemak berlebihan dari tubuh, memelihara sel dan tahap metabolisme tubuh badan. Omega-3 yang turut terkandung di dalam gamat pula berfungsi mengurangkan keradangan.

Co-Enzyme Q10:
~Turut dikenali sebagai ubiquinone, ia merupakan sebatian yang hampir serupa dengan vitamin dan terkandung dalam tubuh manusia dan juga boleh dihasilkan dalam makmal. Coenzyme Q10 berfungsi sebagai antioksida yang berperanan mengurangkan kesan radikal bebas yang disebabkan oleh pendedahan terhadap bahan kimia yang merbahaya. Selain itu, ia juga berupaya menukar makanan kepada tenaga dalam badan.

Biji anggur:
~Ramuan ini mempunyai kualiti astringen yang tinggi dan mampu menegangkan kulit wajah. Selain itu, minyak biji anggur juga berfungsi untuk melembapkan kulit, mengatasi masalah jerawat dan melindungi kulit dari sinaran ultraungu yang boleh merosakkan kulit.

Vitamin A:
~Vitamin A memelihara kesihatan kulit dari dalam sekaligus melindungi kulit luar terhadap jangkitan.

Vitamin B:
~Vitamin B berperanan melega, melembap dan menghalang pertumbuhan bakteria pada bahagian tubuh sekaligus membantu menentang jangkitan penyakit.

Vitamin C:
~Vitamin C merupakan sebatian yang penting untuk menyeri dan menyihatkan kulit. Ia juga mampu merawat jangkitan kuman selain bertindak sebagai anti-oksida untuk mencegah penyakit selain mengurangkan kesan radikal bebas yang disebabkan oleh pendedahan terhadap bahan kimia yang merbahaya.

Vitamin D:
~Vitamin D berperanan mengawal penyerapan kalsium dan fosforus ke dalam tulang selain membantu menggalakkan fungsi sel-sel tubuh.

Vitamin E:
~Pengambilan vitamin E yang konsisten menghasilkan tekstur kulit yang cantik dan lebih berseri. Ia juga kaya dengan anti-oksida yang mampu mengurangkan kesan radikal bebas yang disebabkan oleh pendedahan terhadap bahan kimia yang merosakkan kulit wajah anda. Vitamin E juga berperanan untuk mengatasi masalah kulit seperti parut jerawat, jeragat, tompok hitam dan kulit yang kusam selain memelihara, meningkatkan keanjalan dan kelembapan kulit, mencegah proses penuaan, melindungi kulit dari kerosakan akibat sinaran sinar ultraviolet, serta mempercepat proses penyembuhan luka.

Vitamin B5:
~Turut dipanggil asid panthothenic, Vitamin B5 mengandungi nutrien yang penting untuk tubuh badan. Ia membantu mengurangkan kadar kandungan kolestrol jahat atau LDL dan meningkatkan kolestrol baik atau GDL di samping membantu membantu penyembuhan luka.

Protein:
~Protein berkesan untuk penyembuhan luka dan pertumbuhan semula sel dalam badan. Cara Penggunaan Aura Men Turbo Collagen Bancuh 2 sudu Aura Men Turbo Collagen bersama 120 ml air sejuk Kacau hingga larut atau goncang dengan shaker Ambil 2 kali sehari: sebelum sarapan dan sebelum tidur Amalkan meminum air kosong untuk kesan yang ketara Untuk kesan yang optima, ambil ketika perut kosong

Jamu dewi remaja (seri dewi malam)


Jamu dewi remaja (seri dewi malam)
Sebotol rm30/30biji.
Pos rm 6 sm/rm 10 ss.

Dimakan sebiji slpas sarapan pagi. 

                Jamu dewi dara merupakan produk terbaharu yang dikeluarkan oleh Jamu Seri Dewi Malam.
Jamu Dewi Dara diformulasi khas untuk para gadis bermula dari selepas baligh. Penjagaan awal sebelum berkahwin amatlah penting bagi menjamin kesihatan dalaman seseorang gadis.


Fungsi:

- Merawat senggugut
- Haid tidak teratur
- Keputihan
- Seluar dalam kotor
- Merawat lendiran
- Vagina berbau
- Merawat masalah kencing malam
- Menghilangkan bau badan
- Membuang angin dlm badan
- Memulihkan urat saraf
- Memberi tenaga
- Menyihatkan badan
- Menaikkan serimuka
- Awet muda
- Mencantikkan tubuh badan
- Mengempiskan perut
- Mengeringkan jerawat
- Menghaluskan kulit tubuh

             Sebagai ibu yang prihatin kepada anak gadisnya, kita perlu memastikan anak dara kesayangan kita menghadapi masalah ini sendirian.Kerana seorang gadis yang menghadapi masalah ini biasanya malu untuk menceritakan masalah mereka kepada sesiapa termasuk ibu mereka sendiri.

Aurawhite beauty Stemcell Collagen


Aurawhite beauty Stemcell Collagen
HARGA PASARAN
RM180(sm)
RM190(ss)

sms/whatsapp 019 2057039 untuk urusan harga tawar menawar ya...

Aurawhite dihasilkan dari phyto fruity stemcell dan collagen.Ia diformulasikan dengan teknologi sel stem yang diekstrak dari 15 jenis buah-buahan bersama manfaat dari sumber kolagen, mutiara, minyak kelapa dara dan tomato untuk membantu menyerlahkan seri wajah,  di samping meningkatkan tahap kesihatan dengan menyeluruh.

Khasiat Aura White Beauty Stemcell+Collagen

~makanan tambahan yang sarat dengan khasiat bagi lelaki dan wanita.
~Meningkatkan kecerahan kulit.
~Meningkatkan keanjalan kulit.
~Menentang penuaan.
~Meningkatkan system imunisasi.
~Mengatasi masalah jerawat, selulit, rekahan pada kulit dan pigmentasi.
~Melembapkan bibir yang kering dan mengelupas.
~Membuang toksin.
~Menguatkan tulang dan otot.
~Membekal tenaga dan stamina
~Meningkatkan pengeluaran susu ibu
~Mengatasi penyakit sendi
~mengatasi masalah kulit

Cara Penggunaan Aura White Beauty Stemcell+Collagen

~Bancuh 2 sudu Phyto Fruity Stemcell+ Collagen bersama 120 ml air sejuk
~Kacau hingga larut atau goncang dengan shaker
~Ambil 2 kali sehari: sebelum sarapan dan sebelum tidur
~Amalkan meminum air kosong untuk kesan yang ketara.
~Untuk kesan yang optima, ambil ketika perut kosong



                Untuk lebih memahami khasiat produk yang kita ingin guna,kita harus tahu apakah bahan dan fungsi setiap bahan yang digunakan.

Kandungan Aura White Beauty Stemcell+Collagen

L-Glutathione:
~Sejenis asid amino yang juga dipanggil Gluta ini berperanan sebagai anti-oksida yang paling berkesan untuk mencantikkan kulit. Ia terbukti dapat mengatasi penyakit kulit kemerah-merahan, kulit bersisik (psoriasis), kulit kering (neurodermatitis), dan menyembuhkan luka pada kulit. Di samping itu, ia mampu meneutralkan radikal bebas, memulihkan sel rosak, menyahtoksin dan juga meningkatkan prestasi antioksida yang lain.

Kolagen:
~Kolagen merupakan struktur protein utama yang terkandung dalam tisu penghubung manusia dan turut terkandung dalam hidupan lain seperti ikan dan mamalia. Ia mempunyai khasiat yang tinggi untuk kesihatan tubuh badan manusia termasuklah pada bahagian kulit. Ia berupaya melembut, mengukuh dan meningkatkan keanjalan kulit di samping mempercepatkan proses pemulihan pada kulit yang terluka. Selain itu, kolagen juga berperanan membuang lemak berlebihan dari tubuh, memelihara sel dan tahap metabolisme tubuh badan.

Sel Stem Maquiberry:
Tumbuhan ini bersifat antioksidan yang berperanan meneutralkan racun dalam tubuh badan di samping membantu mencegah pengoksidaan kolestrol dalam darah, sekaligus memelihara kesihatan sistem kardiovaskular. Maquiberry juga bertindak sebagai antiradang selain menggalakkan fungsi organ dalaman.

Sel Stem Raspberry: Sebatian Phytonutrients yang terkandung di dalam raspberry membantu meningkatkan metabolisme dalam sel lemak tubuh. Tumbuhan ini juga merupakan agen antioksida yang membantu meneutralkan radikal bebas berikutan pencemaran oleh bahan kimi yang berbahaya dalam tubuh.

Sel Stem Epal: Sel stem yang terhasil daripada buah epal ini ini sememangnya kaya dengan pelbagai khasiat vitamin A, C, B1, B2, B3, B5 dan B6 yang berperanan menghalus, mencerah dan melembapkan kulit. Epal juga sarat dengan folat yang membentuk sel-sel kulit yang baru di samping berperanan mencegah kanser, mencegah kerosakan sel dalam badan, memperbaiki sel dan tisu dalam badan selain menggalakkan penghasilan sel baru yang lebih sihat. Sel stem epal juga berkesan untuk mengembalikan keremajaan kulit dan mengatasi masalah penuaan.

Sel Stem Manggis:
 Buah manggis merupakan tumbuhan yang bukan sahaja enak dimakan, malah mempunyai khasiat yang tinggi untuk memelihara kesihatan. Ia bersifat antioksidan dan mampu membantu menurunkan risiko serangan kanser dan jantung, di samping mengurangkan tahap kolestrol yang berlebihan dalam tubuh badan. Buah manggis juga memelihara saluran pernafasan dan pencernaan selain mengatasi sakit buah pinggang.

Sel Stem Kiwi:
Kiwi kaya dengan kandungan Vitamin C, magnesium, flavonoid dan karotenoid yang berfungsi sebagai agen antioksida dan membantu memelihara kesihatan kulit dan organ dalaman serta mengurangkan tahap kolestrol dan risiko penyakit jantung. Ia juga mempunyai kandungan serat yang tinggi yang berperanan melancarkan sistem penghadaman dan menggalakkan rasa kenyang.

Sel Stem Strawberi:
Strawberi yang kaya dengan khasiat Vitamin C ini berupaya memperlahankan penuaan kulit di samping meningkatkan peningkatan metabolisme sekaligus membantu pembakaran lemak. Sel stem dari sumber buah ini juga sarat dengan serat yang membantu melancarkan sistem penghadaman, selain magnesium dan potassium yang mampu mengurangkan kekejangan dan keletihan otot, membantu merendahkan tekanan darah, serta memelihara kesihatan jantung.

Sel Stem Resveratrol:
Sel stem dari sebatian ini bertindak sebagai agen antioksidan, antikulat, antiradang dan antibakteria, selain menggalakkan proses anti-penuaan serta mencegah sel kanser daripada terus merebak.

Sel Stem Betik:
Betik kaya dengan kandungan potassium yang mampu mengawal tekanan darah dan menggalakkan fungsi jantung, selain karbohidrat membekalkan tenaga di samping memelihara otot dan mengawal kadar glukosa dalam darah. Buah ini juga mengandungi khasiat vitamin C, kalsium, karotin, dan air yang berupaya membantu mengekalkan kelembapan kulit, meneutralkan racun dalam tubuh badan, melambatkan proses penuaan, mengatasi masalah kulit seperti jerawat, mengukuhkan tulang, menggalakkan fungsi organ dalaman tubuh dan membantu meningkatkan pengaliran darah dan bekalan oksigen ke bahagian otak sekaligus membantu meningkatkan tenaga mental.

Sel Stem Delima:
Sel stem dari buah delima mengandungi kalium yang berperanan memelihara kesihatan jantung, serta dan zat tanin yang berfungsi melancarkan sistem pencernaan, membasmi bakteria, dan turut berfungsi sebagai agen anti-oksida dan antidotum yang merawat keracunan.

Sel Stem Buah Naga:
Buah naga sering tumbuh di Asia, Amerika Tengah dan Selatan. Ia kaya dengan serat yang mampu mengawal kadar kolestrol dan gula dalam darah, selain Vitamin C yang berperanan meneutralkan radikal bebas dalam tubuh badan dan meningkatkan kesihatan kulit. Selain itu, buah naga turut mengandungi khasiat photyalbumin yang bersifat antioksidan dan berupaya menentang serangan kanser.

Sel Stem Oren:
Oren bukan sahaja enak untuk dimakan, tetapi kaya dengan khasiat untuk memelihara kesihatan tubuh badan. Oren yang kaya dengan serat, vitamin C dan A, kalsium serta potassium ini dikatakan dapat membantu mengurangkan risiko serangan kanser, mengurangkan kadar kolestrol, menggalakkan fungsi jantung, memelihara deria penglihatan, menstabilkan tekanan darah, menyihatkan kulit serta mengatasi masalah osteoporosis.

Sel Stem Blueberry:
Bersifat antoksidan, blueberry amat berkhasiat untuk kesihatan tubuh. Stem sel dari buah ini membantu meningkatkan daya ketahanan tubuh, menurunkan risiko penyakit jantung, mengurangkan gula dalam darah, serta memelihara saluran pencernaan daripada jangkitan. Blueberry juga kaya dengan polyphenol yang berupaya membakar lemak dalam tubuh terutamanya di bahagian perut selain kandungan serat yang mampu mengurangkan selulit. Selain itu juga, ia membantu merangsang keupayaan mental, menajamkan deria penglihatan dan memperbaiki struktur kulit.

Sel Stem Roselle:
Stem sel dari sumber Roselle kaya dengan zat vitamin C yang bersifat antioksidan dan penting untuk kesihatan kulit, di samping mengandungi serat yang bertindak melancarkan sistem penghadaman di samping meningkatkan keanjalan kulit. Di samping itu, Roselle yang sarat dengan vitamin B1, B2 dan D ini juga berupaya mengurangkan kadar kolestrol jahat sekaligus memelihara kesihatan jantung. Ia turut membantu mengurangkan risiko serangan kanser, mengatasi masalah kulit dan insomnia, menstabilkan tekanan darah, melancarkan sistem pencernaan, melambatkan penuaan kulit serta meningkatkan keupayaan mental.

Sel Stem Markisa:
Stem sel dari Markisa atau buah susu kaya dengan vitamin C, pro-vitamin A dan riboflavin yang bertindak memelihara kulit daripada sinaran ultraungu. Ia juga bersifat antioksidan yang membantu meneutralkan kesan radikal bebas akibat pencemaran bahan kimia yang berbahaya kepada tubuh badan. Selain berperanan menyah toksin dan mengatasi masalah insomnia, buah markisa juga mampu membantu membasmi sel kanser dengan bantuan kandungan phytochemical. Kandungan fosforus yang tinggi pula membantu mengukuhkan tulang dan gigi dengan bantuan kalsium, menstabilkan sistem penghadaman serta bertindak meningkatkan tahap tenaga. Manakala potassium yang turut terkandung di dalam buah markisa pula berperanan menstabilkan tekanan darah dan menggalakkan fungsi buah pinggang.

Mutiara:
Mutiara merupakan ramuan penting dalam sesebuah produk kosmetik dan kecantikan dan berperanan untuk mencerah, melembap dan melembutkan kulit wajah. Di samping itu, ia berfungsi untuk melindungi kulit daripada sinaran ultraungu, mengatasi kegatalan pada kulit, melambatkan proses penuaan, serta mengurangkan kedut.

Vitamin A:
Vitamin A memelihara kesihatan kulit dari dalam sekaligus melindungi kulit luar terhadap jangkitan.

Vitamin B:
Vitamin B berperanan melega, melembap dan menghalang pertumbuhan bakteria pada bahagian tubuh sekaligus membantu menentang jangkitan penyakit.

Vitamin C:
Vitamin C merupakan sebatian yang penting untuk menyeri dan menyihatkan kulit. Ia juga mampu merawat jangkitan kuman pada faraj yang boleh mengakibatkan keputihan dan menghasilkan bau yang tidak enak. Vitamin C juga bertindak sebagai anti-oksida untuk mencegah penyakit selain mengurangkan kesan radikal bebas yang disebabkan oleh pendedahan terhadap bahan kimia yang merbahaya.

Vitamin D:
Vitamin D berperanan mengawal penyerapan kalsium dan fosforus ke dalam tulang selain membantu menggalakkan fungsi sel-sel tubuh.

Vitamin E:
Pengambilan vitamin E yang konsisten menghasilkan tekstur kulit yang cantik dan lebih berseri. Ia juga kaya dengan anti-oksida yang mampu mengurangkan kesan radikal bebas yang disebabkan oleh pendedahan terhadap bahan kimia yang merosakkan kulit wajah anda. Vitamin E juga berperanan untuk mengatasi masalah kulit seperti parut jerawat, jeragat, tompok hitam dan kulit yang kusam selain memelihara, meningkatkan keanjalan dan kelembapan kulit, mencegah proses penuaan, melindungi kulit dari kerosakan akibat sinaran sinar ultraviolet, serta mempercepat proses penyembuhan luka.

Vitamin B5:
Turut dipanggil asid panthothenic, Vitamin B5 mengandungi nutrien yang penting untuk tubuh badan. Ia membantu mengurangkan kadar kandungan kolestrol jahat atau LDL dan meningkatkan kolestrol baik atau GDL di samping membantu membantu penyembuhan luka.

Co-Enzyme Q10:
Turut dikenali sebagai ubiquinone, ia merupakan sebatian yang hampir serupa dengan vitamin dan terkandung dalam tubuh manusia dan juga boleh dihasilkan dalam makmal. Coenzyme Q10 berfungsi sebagai antioksida yang berperanan mengurangkan kesan radikal bebas yang disebabkan oleh pendedahan terhadap bahan kimia yang merbahaya. Selain itu, ia juga berupaya menukar makanan kepada tenaga dalam badan.

Asid Hyaluron:
Asid Hyaluron merupakan karbohidrat yang terdapat dalam tubuh manusia, juga boleh dihasilkan di dalam makmal. Selain melancarkan bahagian sendi dan otot dalam badan, Hyaluron merupakan pelembap kulit yang baik, di samping membantu memelihara tisu kulit.

Astaxanthin:
Astraxanthin merupakan pigmen organik ini bersifat antioksidan yang berperanan meneutralkan racun dalam tubuh badan selain membantu merawat kerosakan kulit yang diakibatkan oleh sinaran ultraungu dan turut bertindak sebagai bahan pewarna yang selamat untuk digunakan.

Pitera:
Zat semulajadi ini mengandungi pelbagai khasiat yang ternyata efektif untuk menghalus dan menyihatkan kulit. Ia mampu menstabilkan kelembapan kulit, menyeimbangkan pH kulit, mengatasi kulit berminyak, menjadikan tona kulit sekata selain menyerikan lagi kulit wajah anda.

Minyak Kelapa Dara:
Minyak kelapa dara merupakan minyak kelapa yang diproses tanpa melibatkan haba atau kimia untuk mengekalkan struktur asalnya. Ia rendah kalori dan terbukti mempunyai pelbagai kegunaan dan khasiat untuk kesihatan dalaman dan luaran manusia, seperti meningkatkan daya ketahanan tubuh, melindungi tubuh darupada radikal bebas, merawat sel kulit, meningkatkan tenaga fizikal dan mental, membasmi virus dan bakteria terutamanya pada bahagian intim, memelihara saluran pencernaan, serta mencegah risiko penyakit jantung. Minyak kelapa dara juga bertindak meningkatkan penyerapan kalsium dan magnesium, mencegah penyakit osteoporosis, menstabilkan tekanan darah, menghalus dan melembapkan kulit, serta melindungi kulit daripada sinaran ultraungu.

Tomato:
Tumbuhan yang sering menjadi ramuan dalam produk kecantikan ini tidak dinafikan mampu menyihat dan mencantikkan lagi kulit. Ia terbukti dapat mengecilkan liang pori-pori kulit, menghilangkan bintik-bintik hitam, mengawal penghasilan minyak pada wajah, mengekang pertumbuhan jerawat di samping melindungi kulit daripada sinaran ultraungu dan mencerahkan kulit yang kusam.

Turnip (Lobak Putih):
Sayuran ini mengandungi karbohidrat, tenaga, vitamin, mineral, kalori, protein, lemak , kalsium, fosforus, serat, zat besi, vitamin B1, vitamin B2, vitamin C dan niacin. Lobak putih berupaya mengatasi masalah penghadaman, menghaluskan kulit selain bertindak sebagai anti-oksida dan anti-bakteria.
Kalsium: Kalsium sememangnya penting untuk tubuh badan kerana ia membantu mengukuhkan tulang dan gigi selain menggalakkan fungsi organ dalaman tubuh dan membantu meningkatkan pengaliran darah dan bekalan oksigen ke bahagian otak sekaligus membantu meningkatkan tenaga mental.

Asid Folik:
Asid folik bertindak menstabilkan tekanan darah, membantu mengatasi penuaan, mengukuhkan tulang, serta meningkatkan keupayaan mental.

Zink:
Zink merupakan salah satu mineral yang amat penting untuk tubuh badan kita. Ia berperanan mencegah masalah kulit seperti parut dan jerawat, di samping membantu menyembuhkan luka pada kulit dan melindungi kulit daripada sinaran ultraungu.

Asid Amino:
Asid amino merupakan sebatian yang mampu membina dan mengekalkan tisu yang sihat, menjadi agen anti-oksida, menyeimbangkan protein dalam badan, melembap dan menghaluskan kulit.

Biji Anggur:
Biji anggur mempunyai kualiti astringen yang tinggi dan mampu menegangkan kulit wajah. Selain itu, minyak biji anggur juga berfungsi untuk melembapkan kulit, mengatasi masalah jerawat dan melindungi kulit dari sinaran ultraungu yang boleh merosakkan kulit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...