lazada

Puteri Kenari

blog ini adalah blog peribadi.Dalam masa yang sama, saya adalah seorang peniaga online dan sudah mendaftar dengan ssm

Rabu, 27 Mei 2015

Curi ayam vs curi telur ayam



              Kalau nak mencuri,curi telur ayamkah atau curi ayam lagi berbaloi?Rasanya sekali pandang,curi ayam atau telur ayam ni tidaklah terlalu menyusahkan orang lain,tetapi kalau sudah selori dicuri,memang niaya juga.Boleh dikenakan hukuman potong tangan ni.

               Sebenarnya saya bukan nak cerita tentang kes curi telur dan curi ayam macam kat atas tu,tetapi cerita kenangan silam yang tak lagi diketahui anak-anak zaman sekarang.Beberapa hari lepas, kami berbual tentang curi telur ayam vs curi ayam.

               Al-kisahnya,habuk kipas telah jatuh di atas rambut anak saya.

"Adik tahu tak?kalau zaman dulu-dulu,habuk atas kepala ni orang kata curi telur ayam."saya mengulas.

"Ada ke pulak curi telur ayam.Curi ayam lah."Kata si ayah.

"Mana ada!kan orang selalu cakap,Awak ni pergi curi telur ayam kat mana pulak?mana ada sebut curi ayam." Saya menegaskan.

"Tapi orang kampung cakap curi ayam.contoh ayat:ayam siapa awak curi tadi? orang kampung lagi brutal,curi ayam.Bukan curi telur ayam.hahaha"

"Hahaha...apa-apa ajelah.Tapi adik tahu tak curi telur ayam atau curi ayam tu apa?"Tanya saya lagi.

"Haah! kenapa cakap curi ayam?" Along menyampuk.

"Laa...awak pun tak tahu?"

Dialog seterusnya tak payah tulislah ya...

               Barulah saya sedari, bahawa generasi muda sudah tidak tahu apa itu curi ayam vs telur ayam.Maka kamipun buat sesi pengenalan.Barulah kami sedar bahawa banyak perkara yang akan pupus mengikut peredaran zaman.Korang nak tahu tak kenapa habuk di atas kepala dikaitkan dengan curi ayam atau telur ayam?Saya nak buka buku sejarah hari ini.

               Pada masa dahulu, kita semua tinggal di rumah-rumah kampung yang mempunyai tangga bertiang macam dalam lukisan di atas tu.Masyarakat kita pula memelihara ayam kampung secara kurung lepas.Oleh kerana itu,sangkar disediakan di dalam reban ayam.Macam manusia juga, ayam juga suka tanggar disiplin.

               Ayam betina yang ingin bertelur akan mencari port mereka sendiri sama ada di bawah rumah atau di dalam stor.Kadang-kadang dalam rumah juga ayam akan masuk dan menyelit di bawah katil asalkan dapat port yang selamat.

              Oleh kerana itu atok nenek kita sediakan sangkar khas untuk ayam mereka untuk bertelur lalu ditempatkan di bawah rumah.Bukan di atas tanah,tetapi di bahagian atas, di bawah lantai rumah.
Beginilah rupanya sangkar ayam yang disediakan.

                Oleh kerana aktiviti nakal anak muda zaman dahulu adalah mencuri telur ayam atau ayam orang kampung,maka apabila seseorang itu kelihatan berhabuk kepalanya ,mereka akan ditanya, awak mencuri ayam di mana? Walaupun sebenarnya tidak bermaksud menuduh mereka mencuri ayam.THE END.

                Pada zaman sekarang ni,mana lagi nak cari orang memelihara ayam kat bawah rumah lagi.(  Tapi tak mustahil ada juga segelintir yang masih mengamalkannya.Wallahu a'lam).Hampir semua orang dah tak tahan bau tahi ayam yang menusuk hidung dari bawah rumah.Sangkar ayam di bawah rumah juga menyebabkan hama menyerang isi rumah.

                Kenyataannya,memelihara ayam di bawah rumah memang mengganggu ketenangan kita.Mengikut tiori kesihatan juga ianya adalah amalan yang tidak baik.Saya yakin ramai yang tidak lagi mengetahui cerita ini.Sematkan kenangan ini di hati anda ya...Assalamualaikum.


              

Selasa, 26 Mei 2015

Qu Puteh Kosmetik Vida Beauty.

QU PUTEH KOSMETIK BY VIDA BEAUTY

               Kali ini saya nak kongsikan pula produk Qu Puteh skincare.Kosmetik yang digunakan oleh artis kesayangan kita Anzalna dan Datin Vida sendiri.Tengok ajelah kulit putih gebu mereka tu.Memang suka kita tengok kan...Apa lagi kalau kita yang pakai dan Mr right kita yang tengok.Pasti terpikat.huhu...
Qu Puteh Kosmetik (SET BESAR)
Harga pasaran rm 265.
Harga offer :RM100 sm/RM110 ss

1.  Qu Puteh Whitening Soap x 2 .
2.  Qu Puteh Whitening Pro 9 .
3.  Qu Puteh Whitening UV Block (SPF 25) .

Qu Puteh Kosmetik sesuai untuk semua jenis kulit yang menginginkan kulit yang bebas daripada cela seterusnya tampil lebih awet muda secara semulajadi.

Qu Puteh Kosmetik merupakan set rawatan kecantikan kulit yang sarat dengan kebaikan minyak Argan bersama adunan minyak kelapa dan ekstrak bunga melati yang ternyata mampu menjadikan kulit wajah anda lebih cerah dan berseri.

Qu Puteh Kosmetik sesuai untuk semua jenis kulit yang menginginkan kulit yang bebas daripada cela seterusnya tampil lebih awet muda secara semulajadi

KEBAIKAN QU PUTEH KOSMETIK VIDA BEAUTY :
~Memelihara kejelitaan kulit .
~Menjadikan tona kulit anda lebih sekata.
~Membantu mencerahkan kulit wajah secara semulajadi .
~Mengekalkan kelembapan kulit .
~Membantu mengatasi masalah pigmentasi dari radang dan pancaran matahari .
~Membantu mengatasi masalah jerawat, jeragat, parut, bintik-bintik hitam dan kulit kusam .
~Menyingkirkan kotoran dan kesan minyak pada kulit wajah .
~Membantu mengekalkan keremajaan kulit wajah .
~Melindungi kulit wajah daripada kerosakan akibat sinaran radiasi UV .
~Membantu mencegah proses penuaan pra-matang .
~Menghaluskan kulit wajah tanpa pengelupasan .
~Menyegarkan kulit wajah .

1 SET MENGANDUNGI :-
1.  Whitening Pro 9:
    ~Mengurangkan kedutan di wajah.
    ~Mencerahkan kulit wajah secara semulajadi.
    ~Menghilangkan jeragat.

2.   Whitening UV Block:
    ~Mengandungi pelembap dan SPF25 & melindungi dr UV.
    ~Mencerahkan kulit.

3.   Whitening Soap x 2 pcs:
    ~Whitening soap dihasilkan daripada gabungan keperluan kecantikan dan keremajaan kulit.
    ~Ia mampu membersihkan dan menyegarkan kulit dalam tempoh seawal 6 hari.
    ~Alami kulit cerah putih, gebu dan sehalusnya.
    ~Sesuai untuk semua jenis kulit .
    ~Bertindak secara halus untuk mencerahkan dan menghaluskan kulit wajah tanpa pengelupasan.

Kandungan :-
coconut oil, sulfur, cocomidopropyl betaine, ethoxydiqlycol, sodium silicate, EDTA, glycerin, esssential oil, whitening essence,jasmine oil & argan oil

CARA PENGGUNAAN QU PUTEH KOSMETIK VIDA BEAUTY

Siang:
Cuci wajah dengan Qu Puteh Whitening Soap.
Urut wajah secara perlahan-lahan selama 3 minit.
Bilas sehingga bersih.
Sapu dan ratakan krim Qu Puteh Whitening UV Block pada kulit wajah.
Disarankan untuk menggunakan Qu Puteh Whitening Soap 2 hingga 3 kali sehari.

Malam:
Cuci wajah dengan Qu Puteh Whitening Soap.
Urut wajah secara perlahan-lahan selama 3 minit.
Bilas sehingga bersih.
Sapu dan ratakan krim Qu Puteh Whitening Pro 9 Block pada kulit wajah.

KANDUNGAN QU PUTEH KOSMETIK VIDA BEAUTY

Minyak Kelapa:
~Minyak kelapa berupaya memelihara kehalusan dan kelembapan kulit yang kasar dan kering serta mampu mengekalkan kelembapan kulit. Selain itu, masalah yang berkaitan dengan kulit seperti kulit sensitif, jerawat mahupun luka dan calar pada kulit juga dapat diatasi seterusnya membantu menaikkan seri kulit anda.

Bio-Sulfur (Methylsulfonylmethane): Sebatian organik yang boleh diperoleh daripada tumbuhan semulajadi ini bersifat antibakteria dan antiseptik mampu membasmi mikroorganisme seperti kulat dan bakteria bagi melindungi kulit daripada kerosakan. Di samping membantu mencegah dan merawat masalah kegatalan dan rosacea (tompokan merah pada kulit), bio-sulfur juga diyakini mampu mengurangkan masalah jerawat, radang, kulit berminyak, liang pori yang tersumbat serta tona kulit yang tidak sekata.

Cocamidopropyl Betaine: Sebatian organik yang terhasil daripada minyak kelapa bersama bahan pengemulsi, dimethylaminopropylamine ini berfungsi sebagai agen pembuih di samping membantu memelihara kelembapan kulit wajah anda.

Ethoxydiglycol: Sebatian ini bertindak sebagai bahan penstabil yang berperanan menambahkan kelikatan kandungan produk ini.

EDTA: EDTA atau asid Ethylenediaminetetraacetic berfungsi sebagai bahan penstabil yang membantu menggalakkan fungsi ramuan di dalam produk ini.

Gliserin: Gliserin merupakan sebatian polyol yang bersifat antikulat serta berupaya mengekalkan kelembapan kulit selain membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka pada kulit, mengurangkan kesan lebam dan memperbaiki sel kulit.

Minyak Pati:Minyak pati yang diekstrak dari sumber tumbuhan semulajadi ini bertindak memelihara kelembapan kulit di samping membantu menyejuk dan menyegarkan kulit anda.

Melati (Jasmine): Selain sering digunakan di dalam rawatan aromaterapi kerana aromanya yang harum, bunga melati juga sarat dengan kebaikan untuk kecantikan kulit. Ia bersifat antiseptik serta berupaya memudarkan kesan parut, mengekalkan kelembapan kulit di samping turut berupaya melindungi kulit daripada kerosakan seterusnya membantu mencegah proses penuaan.

Argan: Minyak yang diesktrak dari biji buah Argan ini kaya dengan vitamin E dan asid lemak yang berupaya memperbaiki tekstur kulit, di samping menyerlahkan seri dan keremajaan kulit. Minyak Argan turut membantu mengatasi masalah kulit seperti jerawat, jeragat, kulit kusam dan berminyak, di samping memperbaiki tona kulit agar lebih sekata. Ia juga berperanan sebagai agen antioksida dan membantu meneutralkan radikal bebas sekaligus mencegah kerosakan sel dan menentang proses penuaan.

Sodium Silikat: Sodium silikat digunakan di dalam produk kosmetik dan penjagaan diri bagi membantu menstabilkan pH atau tahap keasidan kandungan produk tersebut.

"Tampilkan keayuan seri wajah yang mulus dengan Set Penjagaan Kosmetik Qu Puteh...Jadikan wajah anda dari biasa2,,,,kepada LUARBIASA JELITA,,"

KOD PRODUK: PM398
BERMINAT?? JOM ORDER..QU PUTEH COSMETIC.
             Kalau korang nak dapatkan kesan yang lebih baik,korang kenalah guna skin care dan ambil supplimen Qu Puteh Beauty rm 268.00 +Qu Puteh kosmetik rm 100.00.
Tapi kalau korang beli pakej.pastinya ada diskaun untuknya.

sms/whatsapp 0192057039 untuk dapatkan diskaun.Tapi harapan saya,serius buyer lah ya...

Suppliment kecantikan Qu Puteh Beauty

QU PUTEH BY VIDA BEAUTY: 



Qu Puteh Beauty.
Harga Pasaran: Rm 258.00
Free postage.
Berat:600g (1 botol Qu Puteh boleh tahan untuk 2 bulan.)


                  Mesti korang semua pernah dengar tentang nama Qu Puteh kan...Ada tak tang tak pernah tengok Qu Puteh Bintang Bersama Bintang?Tentu produk ni sudah tidak asing lagi bagi kita semua kan...Siapa tak kenal Datin Seri Vida?Qu Puteh...Barulah putih...Kan...

                Ramai telah mencuba Qu Puteh dan hasilnya tidak mengecewakan .Dengan hanya satu sudu pagi dan malam setiap hari, anda mampu memegang Juara Putih Gebu. Ha..bestkan bila jadi putih, gebu dan cantik. Kalau korang perhatikan kulit Datin Seri Vida,memang kulitnya sungguh cantik bagaikan anak dara.

                Dengan hanya dengan satu pengambilan,korang akan mendapat 10x keberkesanan mengatasi suntikan botox dan korang tidak perlu ragu-ragu kerana ia tidak sedikit pun membahayakan kesihatan korang. Malah menjadikan tubuh sentiasa segar remaja seperti dilahirkan semula...Nak tahu apakah Qu Puteh?Jom baca seterusnya...

Apakah itu Qu Puteh Beauty?
~Qu Puteh berbentuk serbuk yang mudah larut dalam air.
~Qu Puteh berperisa epal yang sedap diminum.
~Qu Puteh Adalah Produk Minuman Kesihatan dan Agen Pemutih yang tip top gitu!
~Qu Puteh Beauty mengandungi khasiat Stem Cell Buah-Buahan Yang Tinggi A, B3, C, D Dan E.
~Tiada kolagen ikan laut yang boleh menyebabkan elergi.
~Pengambilan Qu Putih menjadikan kulit anda sihat & cantik dalam masa kurang dari 1 minggu.
~Qu Puteh menjadikan anda kelihatan Anggun,Menawan,Licin,Putih bak bidadari .
~Qu puteh mengatasi masalah kulit kusam, berjerawat, jeragat,kulit gelap, kesan parut
~Qu Puteh juga mengatasi masalah kitaran haid tidak sekata dan masalah dalaman wanita.
~Qu Puteh Beauty menjadikan setiap inci tubuh anda sentiasa kelihatan awet muda, berseri dan bersinar bak mutiara.

Sesuaikah anda mengambil Qu Puteh Beauty?
~Sesuai untuk Wanita, Lelaki,  Ibu Hamil dan Remaja 13 tahun keatas.
~Sesuai untuk orang yang mempunyai alahan kepada makanan laut (seafood).

Manafaat Utama Qu Puteh ialah:
~Untuk Kecantikan Luar dan Dalam.
~Mampu mencerahkan kulit 45% cerah dalam hanya 7 hari sahaja.
~Menganjal, melembabkan, Mencerah dan memutihkan kulit.
~Mengatasi Sehingga 10 Kali Keberkesanan Suntikan Botox.
~Membantu mencegah jerawat dan memudarkan jeragat.
~Mengurangkan selulit.
~Melindungai kulit anda dari pancaran sinar UV yang merbahaya.
~Memberi keseimbangan PH pada kulit anda.
~Memberikan warna kulit yang serata dan memudarkan tompok-tompok hitam pada kulit.
~Menganjalkan kulit,anti penuaan & anti kedutan dan memberikan kesan awet muda.
~Qu Puteh mampu merawat Masalah Rambut Gugur Dan Tumit Pecah.
~Mempunyai kandungan anti oksidan yang amat tinggi.
~Menguatkan sistem imunisasi (kekebalan terhadap penyakit).
~Membuang segala toksin yang terkumpul dalam badan anda.
~Meningkatkan kadar metabolisma badan.
~Menyihatkan dan melindungi organ dalaman kerana kandungan protin dan vitamin yang tinggi.
~Memusnahkan radikal bebas.
~Boleh mencegah berlakunya barah.
~Membantu menghalang jangkitan selsema dan jangkitan saluran pernafasan.
~Menambah tenaga untuk orang yang selalu keletihan atau inginkan tenaga ekstra.
~Menggalakkan gigi, tulang, tisu, kulit & tulang rawan tumbuh dengan sihat.
~Meringankan penyakit resdung.
~Membersihkan darah dalam badan. 

CARA PENGAMBILAN QU PUTEH BEAUTY VIDA BEAUTY
~Bancuh 1 sudu teh (sudu kecil) serbuk Qu Puteh Beauty bersama 150 - 250ml air.
~Kacau atau goncang dengan shaker sehingga larut.
~Ambil 2 kali sehari (diwaktu pagi 1 -2 jam sebelum sarapan dan sekali sebelum tidur).
~Disarankan untuk mengambil produk ini ketika perut kosong.
~Bagi umat Islam bolehlah amalkan bismillah & berselawat ke atas nabi sebelum minum.
~Amalkan meminum 3 hingga 5 liter air kosong sehari untuk menggalakkan keberkesanannya.
~Jangan gunakan air panas untuk membancuh kerana ia akan menjejaskan khasiat ramuan produk. 
~Elakkan dari mengambil minuman dan makanan berkafein seperti kopi, teh,energy drink dan cola.
~Boleh diambil ketika haid bagi wanita.
~Anda akan merasai perubahan dalam masa 2 - 7 hari setelah pengambilan Qu Puteh.

Nak minum bersama ais pun boleh.Macam sedap aje air hijau tu.

Fakta Penting Produk Qu Puteh.
~Qu Puteh adalah keluaran bumiputra Islam.
~Di buat oleh pengilang berstatus GMP.
~Halal Dan Selamat.
~Qu Puteh Tidak mengandungi Gelatin.
~Selamat untuk di minum oleh ibu hamil dan menyusu.
~Qu Puteh selamat dan berkesan.
~Tiada kesan sampingan yang tak baik.

Serbuk Ajaib Qu Puteh merupakan formulasi terbaru dengan gabungan bahan aktif yang terdiri daripada  L-Gluthathione, Kolagen, Stem Sel dari Epal, Anggur, Rose, Tomato, Rosell dan Argan.

1 . Solar Vitis  ialah stem sel yang di ekstrak daripada buah anggur. "Solar Vitis adalah berdasarkan kepada sel-sel stem yang diperoleh daripada kultivar anggur tertentu yang telah diperolehi melalui teknologi PhytoCellTec." Teknologi Phyto Cell. Solar Vitis berfungsi melindungi dan mengekalkan aktiviti sel stem epidermis:
• Melindungi sel-sel stem kulit daripada kesan pancaran UV
• Melambatkan penuaan sel-sel penting
• Melawan sel penuaan

2. Mawar Alp (Alp Rose) -Adalah stem sel yang di ekstrak daripada Mawar Alp menggunakan Teknologi Phyto Cell. "Alpine mawar adalah bunga Swiss biasa yang berkembang pada ketinggian 1500 - 3000 m. Dalam persekitaran yang berbeza, mereka mampu hidup dalam keadaan melampau seperti sejuk, pancaran UV dan kekeringan. PhytoCellTec Mawar alp membantu mengekalkan sel-sel stem kulit dan melindungi sel-sel ini dari pancaran UV". Kebaikan Lain:
• Meningkatkan daya hidup kulit sel stem
• Meningkatkan pertumbuhan semula epidermis
• Meningkatkan fungsi kulit
• Membantu kulit mengadaptasi terhadap cuaca yang melampau

3. Epal Swiss -Adalah stem sel yang di ekstrak daripada epal dari baka yang terpilih and terbaik menggunakan Teknologi Phyto Cell. "Mengapa epal? Melalui kajian yang talah dilakukan, epal adalah antara buah-buahan yang menpunya jangka hayat yang panjang dan mampu mengekalkan kesegarannya dalam masa yang lama."
Kebaikan Lain:
• mangekalkan dan meningkatkan kesegaran kulit
• menghaluskan permukan kulit

4. Argan (Pati minyak argan) - Adalah sejenis minyak yang didapati dari pokok argan yang berasal dari Morocco. Ia sangat bermanfaat untuk awet muda, mendapatkan kulit yang cantik, rambut yang sihat, menurunkan tahap kolestrol dan sebagainya..

Antara kandungan dalam minyak Argan :
- Tocopherols (vitamin E) - Phenol - carotene - Squalene: kompaun organik asli yang di ekstrak dari tumbuh-tumbuhan yg membolehkan kulit kita lembut dan sihat serta mengandungi anti penuaan yg mampu melindungi kulit dari pencemaran udara yg teruk. " Minyak ini seringkali disyorkan untuk kejelitaan wajah, kandungan Vitamin E yang tinggi menggalakkan kulit yang sihat.Penggunaan kerap telah membuktikan ianya menjadikan wajah lebih berseri dan menawan.Malahan masalah kulit yang teruk seperti eczema ataupun ruam dan jerawat boleh dipulihkan secara efektif dengan minyak Argan.

Kesan parut jerawat dan tona kulit tidak sekata dan menjadikan kulit semakin lembut dan bebas parut.Ianya juga mengurangkan kedutan dan garis-garis halus pada kulit dan secara tak langsung melambatkan proses penuaan kulit. Selain itu Ianya juga boleh digunakan untuk rawatan kuku, urutan badan dan untuk penjagaan rambut.

SOALAN LAZIM YANG ANDA HARUS TAHU TENTANG QU PUTEH BEAUTY:

Soalan 1.  slm..nk tanye ye,,sy dh 2 bln mkn qu pteh n now botol kedua,,,tapi xdek pape prubahan langsung,,muke masih gelap mcm biase,,nape ye..

Salam nida: Nida ada masalah apa-apa tak? Contohnya seperti: gemuk? darah tinggi? atau apa2 masalah lain? Sifat Qu Puteh ni dia myelesaikan satu persatu masalah dalaman.

Jika terdapat.banyak toksin dalam badan juga lambat sikit ia bertindak kepada pencerahan kulit sebab ia akan membuang toksin dulu. Teruskan ambil Qu Puteh dan minum air dgn banyak. Insyallah anda akan bertambah sihat dan seterusnya kulit pun semakin cerah.
Jawapan 2: Adakah anda pasti menggunakan sukatan yang betul dan hanya minum 2 kali sehari?
salam, maaf mana sukatan yang sepatutnya yg diambil 1 sudu kecil/besar, dan utk pek terbaru ad spoon disediakan dan spoon tu agak besar saiznya drpd sudu teh biasa, dan membolehkan 1 pek cepat habis drpd tempoh yang sepatutnya, jadi sukatan mana yg patut diambil? tq

Soalan 2. Bagaimana cara penyimpanan Qu Puteh? Perlu masuk dalam peti sejuk tak?
Jawapan:  Cara penyimpanan biasa sahaja, pada suhu bilik, tak perlu peti sejuk (peti ais).

Soalan 3. Bila tarikh luput?
Jawapan: Qu Puteh luput selepas 2 tahun.

Soalan 4: Saya sedang hamil 8 bulan dan akan bersalin pada bulan depan. Saya mempunyai ketumbuhan (cyst) di luar rahim. Bersaiz 2.5cm. Bolehkah Qu Puteh membantu menghilangkan cyst tersebut?

Jawapan: Biasanya Pamoga boleh menghilangkan cyst.

Soalan 5: Boleh tak gunakan kedua-dua sekali Pamoga dan Qu Puteh ketika hamil? Pamoga untuk cyst dan Qu Puteh untuk kulit?
Jawapan: Tak digalakkan ambil Pamoga ketika hamil. Qu Puteh boleh ambil tapi ambil 1 sudu teh (sudu kecil) dikacau dalam segelas air masak dan minum sekali sehari sahaja ketika perut kosong di waktu pagi atau waktu malam sebelum tidur.

Soalan 6: Selepas bersalin bolehkah saya mengambil kedua-dua Pamoga untuk hilangkan cyst tersebut dan Qu Puteh untuk kecantikan?
Jawapan: Seminggu atau 2 minggu selepas bersalin ambil Qu Puteh sekali sehari (1 sudu teh/sudu kecil dikacau dalam segelas air masak) pada waktu malam ketika perut kosong dan ambil Pamoga pada waktu pagi ketika perut kosong.

Soalan7: Bagaiman saya nak pastikan Qu Puteh memang boleh diamalkan untuk ibu menyusu sebab saya menyusu badan, saya risau susu berkurang?
Jawapan: Qu Puteh boleh diamalkan oleh ibu menyusu badan sebab Qu Puteh hanya mengandungi stem sel dan kolagen. Qu Puteh tidak ada bahan kimia hanya vitamin.

Soalan 8: Pasal kolagen ni, saya keliru sikit. Saya baca kat blog, Qu Puteh boleh diambil oleh orang yang alergik makanan laut (seafood) sebab Qu Puteh tiada kolagen. Jadi sebenarnya Qu Puteh ada kolagen atau tidak?
Jawapan: Itu bermaksud Qu Puteh tidak mengan kolagen marin, tapi mempunyai kolagen pemutih gluthathione dan kolagen buah. Kolagen ada banyak jenis.

Soalan 9: Betul tak botol kecil Qu Puteh beratnya 400g dan harga RM198?
Jawapan: Ya, betul.

Soalan 10: Macamana dengan masalah acne (jerawat) dan muka mudah berpeluh?
Jawapan: Ya, Qu Puteh boleh mengatasi masalah acne dan muka mudah berpeluh kerana ia mengawal pengeluaran peluh dari liang roma.

Soalan 11: Qu Pueh saiz 600g tahan digunakan selama 2 bulan, Saiz mini 400g tahan berapa lama?
Jawapan: Qu Puteh botol 400g tahan sebulan.

Soalan 12: Cara minum 1 sudu setiap kali, sudu teh (kecil) atau sudu besar?
Jawapan: Sudu teh (sudu kecil).

Soalan 13: Jika terlebih minum (lebih pengambilan) apa akan terjadi?
Jawapan: Tiada apa-apa, cuma ia akan lebih cepat habis, tak sampai 2 bulan lah jika botol 600g.

Soalan 14: Berapa jam sebelum atau selepas makan baru boleh minum Qu Puteh?
Jawapan: Minum 1 - 2 jam sebelum makan semasa perut kosong.

Soalan 15: Jika saya mengambil Qu Puteh dan kulit dah jadi putih, tiba-tiba dia stop, apa akan berlaku?
Jawapan: Tak ada apa, hanya kulit kita kan kalau tak ada pelingung macam kulit muka la, kalau kita keluar rumah tak pakai apa-apa mesti ada effect kan? Betul tak? Macam tu jugak Qu Puteh, tak makan tak jadi apa-apa, tapi sinar uv semua tu akan buat kulit kita jadi kusam la, tak ada penjagaan.

Soalan 16: Saya berumur 16 tahun, nak tanya, tak ada side effect bahaya untuk dalaman kan? Sebab macam be yang saya makan tu, side effect dia kecutkan rahim, takut jugak.
Jawapan: Tak ada side effect.

Soalan 17: Adakah produk Qu Puteh ni boleh diminum oleh wanita mengandung? Adakah memberikan kesan kepada kandungan atau lain-lain kesan?
Jawapan: Wanita mengandung boleh minum untuk tenaga dan banyakkan susu badan. Anak akan jadi lebih putih. 3 bulan ke atas boleh minum.

Soalan 18: Apakah nama syarikat yang mengilang Qu Puteh?
Jawapan: Nama syarikat ialah Vida Beauty. Qu Puteh adalah anak syarikat Vida Beauty, Pamoga.

Soalan 19: Qu Puteh dah berdaftar dengan KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia)?
Jawapan: Qu Puteh bukan ubat, jadi tidak perlu KKM.

Soalan 20: Qu Puteh dah dapat tanda halal?
Jawapan: Qu Puteh dah lulus JAKIM, ada tanda halal. Qu Puteh adalah produk buatan Malaysia dan dari bumiputera Islam.

Soalan 21: Kenapa tidak boleh minum kopi,teh,cola dan air tenaga?
Jawapan : Jika boleh elakkan minum minuman berkafein seperti kopi, teh, cola dan energy drinks. Cola ialah minuman yang dibuat menggunakan pewarna karamel, kafein dan pemanis yang terdiri dari gula atau sirap jagung fruktos tinggi.

Nak order Qu puteh,sms/whatsapp 0192057039.
ada harga istimewa untuk serius buyer.

Jumaat, 22 Mei 2015

Jam Tangan LAZADA offer murah giler.



                 Saya tak nak cakap panjang-panjang,cuma nak bagitahu sesiapa yang berhajat nak beli jam tangan,LAZADA kini sedang membuat jualan yang meletup-letup gitu.Potongan harga sehingga 89%.

                 Terus terang, saya tak pandai pilih jam lelaki,tetapi kalau jam tangan perempuan tu memang semuanya cantik-cantik dan bikib saya tertarik.Bayangkan sahaja harga jam seratus lebih boleh dijual dengan harga RM 19.00?? Wah...mahu bulat mata saya.Rabun ayam sekejap dibuatnya.hihi,maaf...Rambang mata.

                 Nak beli jam tu bukan susah,klik aje iklan kat sebelah kanan blog saya tu.just klik dan jelajah seruruh LAZADA.Anda pasti tergoda.Jangan malu-malu kak, adik,abang, just klik dan cuci mata pun boleh aje...

Selamat Ulang Tahun

               Nak dijadikan cerita,hari ini saya memang diserang sakit kepala yang teramat sangat pagi tadi.Lepas aje anak-anak pergi sekolah,ingatkan nak mendobi sambil melayan blog kesayangan saya ni,tapi rasa macam perlukan rehat pula.

               Kalau boleh,saya nak elakkan makan paracetamol,jadi saya mengambil keputusan untuk tidur.Tidurnya Baby Ammar,tidurlah saya.Huhuhu...nasib baik Baby Ammar sporting giler dengan pengasuhnya yang tengah sakit ni.Maka dapat melelapkan mata selama satu jam setengah sudah cukup lama rasanya.Alhamdulillah...lega kepala saya yang terasa berat tadi.

              Baru nak masak, baby Ammar pula sudah bangun.Sudah tentu tugas saya untuk mandikan dia.Wadduh...Selesai mandi,mujur juga Baby Ammar memahami saya yang sedang sibuk di dapur.Wah...steady betul jaga Baby Ammar.

              Selesai memasak untuk anak-anak yang akan pulang sekolah,mereka pun pulang.Wah...tiga rakan sebaya ni memang senang diurus juga.Hanya sedikit alunan suara,semuanya selesai.Apa tu?Hihi,maksudnya...saya cuma memberi arahan agar menukar baju dan makan mengikut masa.Kalau tak diulang,mereka akan leka bersembang.

              Selepas mereka pergi ke sekolah,seorang lagi princess pulang sekolah dan macam kes pertama tadi,suara kena ada.Kalau tidak,sesi makan memang agak lama.Maklumlah...sedap sangat agaknya saya masak.Ewah! saja nak gempaklah kan...bukan sedap mana pun...

              Selepas princess ni pergi sekolah, dua twin in the world pula tiba.Markisha dengan Marhais.Hihihi,sesedap rasa aje saya bagi diorang nama.Mujur juga mereka suka pulak saya panggil mereka begitu.Lepas diorang makan dan beres-beres semua, sempatlah juga saya membuat sebuah sebuah entry untuk blog dan sedikit sulaman untuk perniagaan dropship saya.Kalau ikutkan kerja rumah, memang tak kemana blog saya ni.

              Tambahan pula Baby Ammar ni breast feeding.Jadual menyusu dan mencair dan memanaskan susu agak memakan masa.So, semuanya saya kena set dalam kepala.Lepas ni nak buat apa,lepas tu nak buat apa.

              Macam biasa,Angah memang setiap hari akan membuat panggilan telefon kepada saya.Membuat laporan tentang peperiksaan dan mohon doakan dia .Tapi hari ni lain pula ceritanya.

              "Mak.Happy Anniversary...."

              "Hah?Anniversary?"

              "Lah mak ni,buat-buat lupa pulak.Anniversarilah."

              "Hari ni berapa hari bulan?"Barulah kelam kabut nak belek kalendar.

              "Hihihi,Iyalah, hari ni 21 haribulan...adeh...macamana boleh lupa ni?hahaha..."

              "Mak,duit dah habis,kirim salam semua...cakap kat ayah,Happy Anniversary..."

              "Haha,Iyalah.Terima kasih...take care...bye..."

              Tet...panggilan terputus.Nasib baik Angah wish.Kalau tak,saya pun tak ingat.Habis semua perancangan awal terbarai hanya kerana tak perasan tarikhnya sudah tiba.Huhuhu...saboo jelah.

THE END.

Kat bawah ni adalah entry khas untuk Encik Adan.Sesiapa taknak rasa loya, lebih baik jangan baca.hahaha...gelak besar sebelum korang gelakkan saya.

              Walau apapun,Happy Anniversary Encik suami...Kata orang,Usia perkahwinan seperti kita ini sudah berada dalam zon selesa.Memang tidak dinafikan, bak kata orang, kaulah teman,kaulah kekasih.Ada juga yang kata,Isteri dah tak hirau diri sendiri depan suami.Maklumlah zon selesa kan...Mahu bau bawang ke,Mahu bau asam pedas ke,hihihi.

              Insyaallah...isterimu ini kan jual Jamu Dewi Dara...Lepas tu,skin care,suppliment,Maka zon selesa kita tak sama dengan bau bawang tau...hihi,Maaf...bercanda doang kok!!!

              Akhir kata, Entry ini saya tulis pada pukul 12.41 tengah malam semata-mata nak buat entry istimewa untuk pembaca setia blog Puteri Kenari yang bernama Mr Adan vs Ustaz Rock vs Mat Salleh Rock vs Mat Salleh Celup vs Dr Adan vs Polis Alalala latok dan berbagai versi lagi. Alhamdulillah..

             Walau apapun nama yang tersimpan dalam diari hidup seorang Puteri Kenari,AR-US akan sentiasa menjadi inspirasi .Insyaallah ...Akan ku pelihara hati dan seluruh Jiwa agar menjadi seorang isteri yang paling setia di sisimu.

HAPPY ANNIVERSARY AR-US .

Khamis, 21 Mei 2015

Jamu Amirna Plus

 JAMU AMIRNA PLUS TABLET
Mengandungi: 32 TABLET
HARGA:RM 50.00/55.00
Free postage.

              Jamu Amirna Plus merupakan rumusan herba 100% yang dihasilkan turun temurun dari mak bidan Kedah. Ramuan ini dihasilkan khas untuk semua wanita yang ingin menjaga kesihatan luaran dan dalaman mereka.Bak moto mereka:

"Kita ikhtiar Allah yang sembuhkan. In shaa Allah .Yang tak elok kita bagi jadi elok, yang dah elok kita bagi jadi lagi elok."

KENAPA AMIRNA??

~Selamat digunakan oleh wanita bujang ataupun yang telah berkahwin.
~Amirna Plus Tablet mengandungi campuran herba terpilih.
~Amirna terbukti mampu merawat dan menyembuhkan beberapa masalah kesihatan wanita.
~Rumusan turun menurun sejak 1913.
~Sudah berjaya membantu ramai kaum wanita yang menghadapi masalah kesihatan.
~Pengambilan yang berterusan akan membantu melambatkan proses monopause.
~Rumusan herba terbaik untuk penyakit-penyakit wanita.
~Rumusan herba terbaik untuk mengembalikan keceriaan hubungan suami isteri.
~Berdaftar dengan KKM No Pendaftaran : MAL 20014154.

FUNGSI AMIRNA PLUS TABLET :-
~keputihan hilang dengan serta merta.
~ segarkan tubuh badan dari keletihan.
~mengetatkan pangkal rahim selepas 6 jam pengambilan.
~merawat wanita lepas pantang dan selepas datang bulan.
~melancarkan peredaran haid teratur / senggugut.
~menambahkan susu ibu yang menyusu.
~mengatasi masalah buasir.
~mengatasi masalah penyakit yang berkaitan dengan urat saraf (sakit tumit,lutut & lenguh2 badan).
~dan lain-lagi masalah wanita

CARA PENGGUNAAN:

1) Untuk kesihatan dan kecantikan tubuh:
     ~ Makan 1 biji pil 3 kali sehari'

2) Penyakit keputihan dan lendir yang berlebihan:
    ~ Masukkan 1 biji pil ke dalam faraj.
    ~Makan 1 biji pil 3 kali sehari.

3) Wanita selepas berpantang atau selepas datang bulan.
    ~ Selepas cuci dari kekotoran tersebut, masukkan 1 biji pil ke dalam faraj.
    ~Makan 1 biji pil 3 kali sehari

4) Untuk kekuatan 'dalaman'.
    ~ Masukkan 2 biji pil ke dalam faraj sehingga melampaui ke pintu rahim.
    ~Setelah 6 jam pintu rahim akan mengecut, segala ruang dan liku akan menjadi sempit.
    ~In shaa Allah hubungan suami isteri akan bertambah mesra.

5) Buasir, Sakit-sakit tumit, Lenguh-lenguh Badan
    ~ Makan 2 biji pil, dalam masa 2 jam akan sembuh..In shaa Allah.

AMARAN!!!

*Dilarang perempuan mengandung dan anak dara menggunakannya.
* Wanita Bujang : Hanya makan pil sebagaimana yang disyorkan.
* Wanita Berkahwin: Sangat digalakkan untuk makan dan masukkan ke dalam faraj andai anda berrmasalah SAHAJA!! sebagaimana disyorkan.

RAMUAN AMIRNA PLUS TABLET:
~ Buah Manjakani
~Kacip Fatimah
~ Bunga Pakma
~Daun Sirih
~Akar Kayu
@CORTON CAUDATUM, HELICTERES ISORA, TRACHYSPERMUMZA AMMI.
Info tambahan:

1.Penyakit keputihan (Candidiasis Vaginal ,Vulvovaginal Candidiasis)

~Ciri-ciri penyakit ini adalah cairan bening yang dikeluarkan oleh alat kelamin intim wanita yang berbau menyengat, cairan bening, agak kental,berwarna putih, kekuning-kuningan, kehijau-hijauan atau kemerah-merahan yang keluar dari vagina.
~Salah satu ciri yang lain adalah keluarnya cairan tersebut diikuti gejala rasa gatal, iritasi, rasa nyeri saat berhubungan intim, rasa nyeri pada perut bahagian bawah, berbau atau aroma tidak sedap kadang-kadang diikuti oleh pendarahan.
~Cairan bening yang dikeluarkan atau disekresi organ kelamin wanita pada bahagian rahim
(uterus), leher rahim (cervix uterus) dan vagina akibat terinfeksi organ tersebut oleh mikroorganisme.

Makan 1 biji 3 kali sehari
Masukkan 1 biji pil kedalam faraj selama minima 6 jam setiapmalam.

2.Sengugut (Dysmenorrhoea)

~Himpunan simptom fizikal, psikologi, dan emosi yang berkait dengan kitaran haid wanita. ~Berkait rapat dgn proses ovulasi yg berlaku pada kitaran haid.
~Kesakitan sengugut primer oleh pengeluaran PROSTAGLANDIN dari dinding rahim
secara berlebihan menyebabkan pengecutan otot rahim berlaku dgn lebih kuat.

Makan 1 biji 3 kali sehari
(Terbaik diamalkan selama 1 bulan secara berterusan.

3.Merapatkan Pangkal Rahim / Faraj.

~Otot faraj dan kawasan perinium akan menjadi semakin lemah dengan pertambahan usia.
~Sewaktu kehamilan, tubuh wanita mengalami beberapa perubahan fizikal.
~Selepas kelahiran,tubuh wanita juga mengalami perubahan termasuk pada faraj yang didapati tidak lagi sama seperti dulu.
~Hubungan seks tidak lagi memuaskan seperti sebelumnya.
~Koyakan faraj yang anda alami mungkin berlebihan memandangkan saiz bayi yang dilahirkan dikategorikan sebagai besar (melebihi 4 kg).
~Prosedur forseps juga boleh menyebabkan trauma pada faraj kerana ia membabitkan
guntingan episiotomi yang lebih panjang.
~Trauma yang dialami seperti koyakan pada faraj,koyakan pada serviks dan keadaan otot dubur serta permukaan dalaman dubur jugamempengaruhi keadaan ini.
~Untuk merapat dan mengembalikannya.

Makan 1 biji 3 kali sehari
Masukkan 1 biji pil ke dalam faraj selama minima 6 jam setiap malam
(Terbaik diamalkan selama 1 bulan secara berterusan)

4.Mencantikkan payudara (Gebu dan Montok)

~Payudara kecil atau lembik disebabkan banyak perkara.
~Pertama kerana kekurangan hormon dan menyebabkan pertumbuhan terbantut.
~Faktor kedua disebab faktor seperti lepas melahirkan anak.
~Wanita yang melahirkan anak kebanyakannya berlakunya perubahan hormon dan kematian sel-sel kulit.
~Armina Plus Tablet mengandungi rumusan yang membantu mencantikkan payudara anda.

Makan 1 biji 3 kali sehari
(Terbaik diamalkan selama 1 bulan secara berterusan)

5.Rawatan Selepas Bersalin.

~Trauma dengan proses kelahiran – Bayi yang keluar melalui vagina wanita akan menyebabkan tisu vagina yang lembut luka. Apatah lagi, yang digunting (episiotomi) dan dijahit. Luka ini akan mengambil masa sehingga berminggu-minggu untuk sembuh sepenuhnya.
~Perubahan hormon dan emosi – Kelahiran anak akan membawa perubahan yang besar dalam hidup. Penjagaan anak dan proses berpantang akan sedikit sebanyak membawa tekanan emosi kepada ibu. Ditambah lagi dengan perubahan hormon yang akan mempengaruhi emosi dan keinginan seksual ibu.
Perubahan fizikal – Jarang wanita lepas bersalin merasa seksi kerana bentuk fizikal yang mengalami perubahan ketara seperti tubuh yang makin berisi, menggeleber, kulit perut merekah dan badan berjerawat. Ibu merasakan dirinya tidak menarik lagi.
~Masalah Kelonggaran Faraj ~Kawasan faraj juga menjadi longgar dan otot di kawasan berkenaan menjadi lemah dan keadaan akan berterusan jika rawatan yang sepatutnya tidak diambil.
~Amirna Plus Tablet membantu mengembalikan kekuatan otot dan mengetatkan faraj .
~Menyerap dan membuang kotoran/toxin yang terdapat serta memulihkan se-sel yang rosak.

Makan 1 biji 3 kali sehari.
Masukkan 1 biji pil kedalam faraj selama minima 6 jam setiap malam.
(Terbaik diamalkan selama 3 minggu secara berterusan)

6)Meningkatkan Kepuasan Seksual.

~Antara faktor yang penting dalam hubungan kelamin ialah mencapai kepuasan seksual dimana proses kemutan dan keketatan lubang faraj menjadi antara aspek utama yang
mempengaruhi.
~Mengekalkan faktor ini amat sukar memandangkan manusia amat dipengaruhi oleh
proses penuaan,kematian sel ,trauma,jangkitan kuman/penyakit dan proses melahirkan anak.
~Amirna plus tablet mengandungi rumusan yang terbukti bukan sahaja membersihkan kawasan tersebut dan menyerap kotoran malah
~menguatkan otot faraj/pangkal rahim (bulbo cavernosus) serta mengetat dan merapatkan
bahagian sensitf tersebut.

Makan 1 biji 3 kali sehari
Masukkan 1 biji pil ke dalam faraj selama minima 6 jam setiap malam
(Terbaik diamalkan selama 2 minggu secara berterusan)

7.Membersihkan faraj selepas pantang atau haid.

~Proses haid akan membuang keluar darah,mukus dan sel-sel yang sudah mati.
~Proses ini berlaku dalam tempoh yang agak tetap daripada masa akil baligh sehinggalah menopaus (putus haid) kecuali semasa mengandung dan penyusuan.
~Sering menyebabkan ketidakselesaan dan kekotoran mendap yang menyebabkan jangkitan
kuman dan berbagai penyakit lain.
~Amirna Plus Tablet terbukti berfungsi menyerap semua kotoran seperti span dan membersihkan kotoran dalam aliran darah dan bahagian yang terbabit.

Makan 1 biji 3 kali sehari
Masukkan 1 biji pil ke dalam faraj selama minima 6 jam setiap malam.
(Terbaik diamalkan selama 2 minggu secara berterusan)

Cerita zaman persekolahan berpuluh tahun lalu

             Wah...lama betul cerita zaman persekolahan ni kan?Sengaja saya nak kongsikan cerita yang menjadi nostalgia kepada seseorang berpuluh tahun dahulu.Mungkin cerita yang memalukan,tetapi rasanya kelakar pun ada juga.

            Ketika itu,aku masih bersekolah dalam sekolah rendah kebangsaan.Masa tu punya cerita,kami memakai seluar pendek berwarna biru bersama baju kemeja putih.Pelajar perempuan pula memakai gaun biru tua tanpa lengan dengan baju kemeja putih di bahagian dalam baju.

            Kalau tak dapat bayangkan,korang tengok ajelah pakaian seragam pelajar sekolah cina atau sekolah tamil.Tidak macam sekarang, kita diberi kelonggaran untuk mengenakan seluar panjang dan berbaju kurung bagi perempuan.

           Cuba bayangkan aku ketika itu sedang belajar di dalam kelas.Cikgu yang mengajar sikit punya garang mukanya.Tapi tidaklah aku takut mana pun...Cuma masalahnya,aku rasa nak terkucil sangatlah pulak.Waktu belajar ini pula adalah mata pelajaran terakhir untuk hari ini.

           Tapi rasanya aku sudah tidak boleh menahannya lagi.Hendak tak hendak, terpaksalah aku meminta izin dari cikgu untuk pergi ke tandas.

"Cikgu,saya nak pergi tandas."

"Tak boleh,siapkan kerja tu dulu,cepat."marah cikgu.

            Aku meneruskan aktiviti menyiapkan kerja yang diarahkan.Tetapi masalahnya,aku rasa macam dah tak tertahan lagi pundi kencingku ini.

"Cikgu,saya nak pergi tandas,"

"Kerja dah siap?selagi tak siap,tak boleh pergi ke tandas.Faham?"

            Dengan perasaan kecewa aku meneruskan kerja yang diberi.Tapi...aduh...aku dah tak boleh tahan lagi.Macam mana ni?

"Cikgu,saya dah nak terkencing sangat ni cikgu,tolonglah!! saya nak pergi tandas."Saya merayu penuh perasaan.

"Awak ni tak faham bahasa ke?Saya kata siapkan kerja tu dulu.Sudah!Awak nak kencing sangat,awak kencing aje kat situ."Marah cikgu.

           Demi mendengar kata-kata cikgu,aku apa lagi!perlahan-lahan kulepaskan hajat yang tak kesampaian sedari tadi.Terasa amatlah leganya.Aku sudah tak peduli lagi apa cikgu nak kata.Ketika itu kami tidak menggunakan kerusi seperti di sekolah sekarang,sebaliknya bangku panjang seperti yang disediakan di kantin-kantin sekolah tu.

          Bila aku sudah melepaskan sisa-sisa penyiksaan yang kutanggung semenjak tadi,kelihatan cecair mengalir di atas bangku dan lantai membuatkan kawan kat sebelahku terpaksa menjauhkan diri.Aku mengeraskan badanku mengawal keadaan seolah-olah tak ada apa-apa yang berlaku.Dalam hati,ambik nak sangat!aku nak pergi tandas taknak bagi.Nasib baik ini waktu pelajaran terakhir.

          Wajah cikgu kupandang.Cikgu hanya memandang dengan wajah penuh erti.Aku buat muka tak bersalah ajelah...janji hajat aku tertunai.Dan perut aku tak sakit lagi.huhuhu...siapa yang harus dipersalahkan?aku atau cikgu?hahaha...itulah kenangan yang sampai sekarang aku tak boleh lupakan sampai sekarang.
*THE END...*

          Sebenarnya,cerita pelajar terkucil di sekolah adalah perkara biasa.Cuma bezanya kebanyakannya adalah masalah budak tadika yang tak berani memberitahu cikgu bahawa mereka hendak ke tandas atau mereka bermasalah tak sempat nak ke tandas sebab lambat kesan deria nak terkucil.Tapi kalau kes dah sebelas tahun tapi terkucil kat sekolah ni memang cerita kelas atasan punya.hihi,maaf ya encik X... takpe...nama anda tersisip kemas dalam diari Puteri Kenari.

       

Rabu, 20 Mei 2015

Aurora ibu kapsul mutiara punya Manfaat ajaib


AURORA Ibu Kapsul Mutiara
HARGA  : RM65
POSTAGE RM6 (SM), RM10 (SS)

            Kini fenomena SERBUK MUTIARA sedang melanda.Adik saya kata,entah apa-apa!Mutiara pun nak buat kosmetik.Tapi jangan tak tahu,Mutiara adalah satu anugerah alam yang banyak manfaatnya.

            Aurora merupakan SERBUK MUTIARA FILIPINA BUKAN DARI CINA.Makan sebiji sehari pon dah boleh cantik.Mudahnya nak cantik.Kesan hebat, 3 hari untuk rasai perbezaan pada muka dan badan. Kulit makin cerah, gebu dan anjal. Masalah kulit pon boleh hilang tau. 100% serbuk mutiara asli dari laut dalam Filipina. Dijamin tiada racun merbahaya.


Manfaat ajaib AURORA Ibu Kapsul Mutiara :

1- Antikedutan.
2- Membuang ulser kulit, melasme (yang menyebabkan freckles, bintik umur, dan tompok gelap pada kulit), dan tompok matahari.
3- Menyembuhkan ruam dan bisul.
4- Menyuburkan kulit dan menjadikannya licin, halus, anjal, sihat dan semula jadi yang indah.
5- Mencerahkan kulit.
6- Perlindungan matahari. (Mengandungi pelindung Matahari Asli.)
7- Menggalakkan kulit yang berseri dan lebih muda yang berpanjangan dan menyegarkan, pertumbuhan kulit yang baru dan menghasilkan kolagen pemulihan, serta meneutralkan radikal bebas yang merosakkan kulit.
8- Menguatkan folikal rambut.
9- Meningkatkan daya ingatan.
10- Mengawal sistem imun.
11- Menenangkan & Menguatkan jantung yang melegakan tekanan dan kebimbangan dan menggalakkan jantung tetap irama yang membantu dalam pemulihan penyakit jantung.
12- Mengurangkan rasa takut, memudahkan kekecewaan dan kemarahan.
13- Memudahkan tidur.
14- Merangsang peredaran darah
15- Menggalakkan tahap kolesterol yang sihat
16- Menguatkan tulang, merangsang pertumbuhan tulang baru dan meningkatkan kepadatan tulang.
17- Mempercepatkan penyembuhan trauma, fasciitis, gastrik dan ulser duodenum dan menghentikan pendarahan.
18- Menentang penuaan, kanser dan kesan-kesan bahaya sinaran.
19- Meningkatkan penglihatan.
20- Melapangkan saraf, membuang kahak, berhenti cirit-birit, demam dan keruh spermatorrhea, dan membuang bahan-bahan toksik dari badan.
21- Menggalakkan pembangunan otot.
22- Memutihkan gigi dan memperbaiki noticably surut gusi.
23- Menghilangkan keadaan kulit yang tidak diingini seperti kulit pudar, blotches merah, jerawat, zits dan jerawat, tompok kering, rosacea, garis-garis halus dan kedutan, mengecilkan liang pori-pori.
24- menghapuskan jerawat dalam masa 1 minggu atau kurang.

 APA YANG PENTING!!

~Tiada pantang larang
~ Kesan cepat seawal 3-7 hari
~ 100% asli dan selamat
~Halal dan suci

Cara makan:
~Hanya sebiji sehari sebelum sarapan.
~Banyakkan minum air.Kalau boleh 2-3 liter air putih sehari .
~Kurangkan makanan manis sbb lebihan gula dalam darah mengganggu hormon dalam bdn .
~Hormon yg terganggu boleh sbab kan masalah jerawat tau !






Isnin, 18 Mei 2015

Coretan puisi yang tak syahdu

                Sunyi pula rasanya hari ini kerana ketiadaan Baby Ammar.Walaupun baru beberapa hari saya menjaga Baby Ammar,lepaslah juga rindu saya untuk memeluk seorang bayi walaupun bukan anak sendiri.Begitulah kalau anak-anak sudah mula membesar.

               Sudah lama rasanya saya tak bercerita tentang diri sendiri.Semuanya bagaikan ditelan oleh kesibukan dunia.Alhamdulillah...adalah juga rezeki saya bila sudah menjadi seorang dropshipper ni.Tidaklah bergantung kepada Mr Nuffnang semata-mata.

                Selepas saya menghantar tiket tempohari,alhamdulillah...mereka sudahpun update akaun saya.Tak kisahlah ada duit masyuk atau tidak...janji tidaklah membeku sampai berbulan.

               Cerita tentang dropship,memang mencabar minda juga.Baru-baru ini ada agen dropship yang menjadi mangsa tauke dropsip.Barang sudah ditempah,duit sudah dibayar.Tahu-tahu barang tak sampai.Bila ditanya,katanya tak ada barang dan nak pulangkan balik duit.Tapi lepas beberapa hari,tanya lagi katanya sehari cuma boleh transfer duit untuk tiga akaun.Aik,macam pelik di situ.Akhirnya akaun facebook agen tersebut sudah disekat.Nampak sangat menipunya.Nasib baik agen tu beli barang untuk diri sendiri.Kalau untuk pelanggan,memang niayalah jawabnya.Maka agen tersebut terpaksalah merelakan kehilangan wang beliau.

              Saya?Alhamdulillah...setakat ini, stokis kesayangan saya memang tip top.Malam transfer,esok dah pos barang.Lusa sudah sampai barang.Mudah berurusan dengan mereka.Kalau hari bekerjalah...pos laju cuma berjalan pada hari bekerja.

              Dugaan pertama...ada masanya,dapat sms,cuma bertanya harga dan berakhir di situ sahaja.Tetapi saya tak kisahlah...itu tandanya mesej saya tentang barang dropship saya sudah sampai kepada pengguna.Ianya adalah satu perkembangan yang sihat.

              Saya sekarang sedang mencuba 2be georgeus iaitu satu produk detox yang bertujuan membuang toksin.Hari pertama makan,tidak ada apa-apa yang berlaku.Saya mula bersungut.Macam tak ada apa-apa kesan pun...sekalipun tak membuang.hahaha...masuk hari kedua,barulah proses berjalan lancar.Alhamdulillah...maka cabaran dua minggu detoxpun saya teruskan...

             Tidak lama lagi peperiksaan akan berakhir dan cuti penggal akan tiba.Tidak dapat dinafikan bahawa hati ini sangat merindui keletah anak-anak.Hari ini pula,adalah sambutan hari guru di sekolah anak-anak.Sedih pula tak sempat buat entry khas hari guru.Biasalah...kalau cuti hujung minggu memang saya benar-benar bercuti dari blog.

             Jadi,saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan hari guru kepada:

Cikgu Aton,Cikgu Timah,Cikgu Nini,Cikgu Ros,Cikgu Zana,Cikgu Zam(Cikgu memandu boleh masuk juga),

Bekas guru kesayangaku;

Cikgu Normah, Cikgu Sainon,Cikgu Abdul Rahman, Cikgu Tajul,Cikgu Mie(untuk ke2-2 cikgu Mie), Cikgu Azhar(Nama paling laris,saya ada beberapa orang cikgu azhar),Cikgu Rosnani,Cikgu Zul,Cikgu Dzul,Cikgu Ismail,Cikgu Che Lah,Cikgu Saadon,Cikgu Jami yah,Cikgu Noriah,Cikgu Hassan, Cikgu Musa,Al-marhun cikgu Razak,Cikgu Muhammad Radzi,Dll.hahaha...banyak lagi ni...

Kawan-kawan

Cikgu Midah,Cikgu Azhar jusoh,Cikgu Badrulnizam,Cikgu Siah,Cikgu Rahimatun dll.hihi,ramai sebenarnya...tapi tak ingat pulak nak sebut semua.Maklumlah...dah lama tak jumpa kawan-kawan.

Tak lupa juga buat Semua blogger cikgu terutamanya cikgu dari GMBM.Tak sebut satu persatu dah kot...
akhir sekali buat semua ibu-ibu,selamat hari ibu dan kalian adalah guru terbaik kepada anak-anak.Cerminan anda adalah sesuatu yang bakal membentuk diri anak-anak.

                  Tutup cerita hari guru.Nak buat penutup entry,jom beramai-ramai kita baca Al-Quran.Assalamualaikum.

Khamis, 14 Mei 2015

Choco Glow Amyera beauty

CHOCO GLOW AMYERA BEAUTY

(1 kotak=20 sachet)
HARGA :RM 89.90 sm/105.00 ss
 KEBAIKAN CHOCOGLOW

~Memperbaiki struktur kulit .
~Mencerahkan kulit .
~Mengatasi masalah kulit kering.
~Melembutkan kulit wajah dari dalam seawal 3 minggu .
~Mencerah dan menggebukan kulit.
~Menggebukan kulit.
~Mengembalikan keremajaan kulit wajah.
~Mengurangkan garis halus dan masalah jerawat.
~Mengurangkan masalah parut.
~Mencantikkan kuku.
~Melebatkan rambut.
~Membantu menguatkan tulang dan gigi
~mengatasi masalah tumit kaki merekah.
~Anti penuaan dan menegangkan kulit.
~Membuang toksin dalam badan.
~Menguatkan sistem imunisasi.
~Mengandungi kandungan antioksidan yg sangat tinggi.
~Menyihatkan organ dalaman kerana mempunyai kandungan protein dan vitamin yang tinggi.

Cara pengambilan:

Hanya satu sachet sehari.
Setiap kotak mempunyai 20 sachet .
Sekotak mampu bertahan 20 hari .
Boleh diambil ketika datang haid .
Tidak perlu berpantang kafein atau apa-apa semasa pengambilan choco glow.

Dapatkan kulit yg gebu dan anjal seawal 3 minggu dgn hanya mengamalkan minuman coklat .

TESTIMONI PENGGUNA CHOCO GLOW


BERMINAT DENGAN Choco Glow Amyera beauty?

Call/Sms/Telegram/Whatsapp 0192057039.

Temasya sukan SKSK 2015

               Nak buka cerita pada hari ahad lepas iaitu pada 10hb Mei 2015.Saya awal-awal lagi pergi ke sekolah anak-anak untuk menyaksikan penyertaan Nana dalam acara perbarisan.

               Nana memang tidak masuk sebarang acara sukan melainkan acara perbarisan sahaja.

Flash back:

"Mak, mak boleh pergi tak hari sukan nanti?"
"Alamak! Along kan nak balik kolej tengahari tu?Macam mana nak pergi?"Tidak bermaksud itu adalah keputusan,tetapi saya sedang berfikir bagaimana untuk ke sana.

"Mak dengan ayah saya tak pergilah..."
"Kenapa?"
Saya terbaca perbualan whatsapp Nana dengan kawan baiknya Anis.

Kesiannya...
"Nana cakap kat Anis mak dengan ayah tak pergi?"saya cuba memancing Nana.
"Dah mak cakap Along nak balik kolej ,mak tak dapat pergi!" balas Nana dengan muncung sedepanya.
"Mak cakap Along nak balik,bukan tak nak pergi..."
"Hah!mak nak pergi ke?yeay!!"wajah Nana terus berubah ceria.

Begitulah flash back saya.

               Maka pada hari itu,kami pun menyerbu sekolah Nana dan Arif.Gambar kat atas tu,kelihatan persiapan perbarisan oleh para pelajar.Saya pun turut menyibuk dalam bilik persiapan Nana untuk acaranya.

            Konsep pasukan sigap adalah hantu Kak Limah.Jadi saya mengambil kesempatan mengambil gambar hantu Kak Limah.Agak-agak,cantik ke hensome?hihi...Ini adalah pelajar lelaki tau...
             Yang ini pula wajah Nana sedang ditampal bedak baby johnson yang dicampur air.
            Maka wajah Nana bersama Anis, sahabat kamcing beliau di sekolah sempat saya abadikan.Kuku Kak Limah panjang ke?hihi,apa-apa ajelah...
 Perarakan masuk pasukan Perkasa rumah hijau ke padang SMSK.
 Lepas tu kumpulan kuning rumah Tangkas .
 Rumah kuning-pasukan sigap.Tak dapat nak rakam semua kumpulan.Ada sekatan dari penonton.

                 Rumah hijau membuat tabik hormat di hadapan VIP.Inilah kumpulan Perkasa.

                Suasana ceria dengan kehadiran Ali Baba bersama 30 orang penyamun dengan menaiki basikal.
                Tabik hormat ,mereka membuat gimik tarian Ali Baba bujang Lapuk.suasana asyik dan kelakar beserta kagum dengan idea kreatif guru.
 Asyik sekali melihat Ali Baba diiringi Marjinah dan 30 orang penyamun.
               Kumpulan lanun Ungu ini terlalu pantas.Tak sempat saya nak dapatkan lebih gambar.Lebih lagi bila para penonton sudah semakin mendekati trek.Adui...tak dapek nak dapatkan gambar menarik lagi.
             Pasukan tangkas membuat persembahan yang cukup hebat.Transformer kecil yang di kanan sekali itu membentuk dirinya kepada kotak dan dalam beberapa saat,menukar kembali dirinya ke asal.Wah...rugi tak rakam video.Siap dengan letupan parti lagi,memang menarik.
               Tiba giliran Kak Limah dari rumah sigap,saya dapat port baru untuk merakamkan gambar.
              Persembahan mereka juga tidak kurang hebatnya.Ramai yang bersorak dan berbisik sesama sendiri.Hantu,hantu,hihi,memang kelakar.Tapi idea kreatif yang sangat bagus.Saya merakamkan sebuah video untuk persembahan ini.Tapi entah macam mana,tak terakam.huhuhu...saboo...ajelah.hmm...
                Perbarisan oleh lima kumpulan ini sudah berakhir.Memang menarik dan menghiburkan.Selesai perbarisan,saya terpaksa bergegas pulang.Nak buat macam mana...Along ada kertas peperiksaan akhir untuk keesokan harinya.Nak kena cepat pulang ke kolej.

                Tak kisahlah...janji Nana puas hati kerana kami memberi sokongan dan kami juga terhibur.Alhamdulillah...Rumah Sigap dapat nombor dua dalam perbarisan.Nana sangat gembira dapat membawa pulang madel.Tempat pertama dimenangi oleh kumpulan tranformer tangkas.

                Saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan tahniah kepada guru-guru yang sangat kreatif menghasilkan sesuatu yang baharu dalam temasya sukan sekolah.Siap dengan kostum lagi.Tahniah juga untuk Nana.Assalamualaikum.

Selasa, 12 Mei 2015

Sabun Al-Razi ,cantik tanpa perlu krim

SABUN AL-RAZI ORIGINAL

HARGA PASARAN SABUN AL-RAZI RM 63.00

HARGA JUALAN: RM49.00 (S/M)/ RM55.00 (S/S)
PERCUMA POS LAJU
              Tahukah anda ebsrack bawang putih mampumenghilangkan jerawat batu seawal 5jam?Rahsia turun temurun kini terbongkar.

              Sabun untuk kecantikan kulit dan wajah anda.Sabun ini diperkaya dengan Tea Tree oil,ekstrak aloe vera,ebstrak bawang putih, Olive oil & vitamin C.Formula baru dengan kombinasi herba semulajadi dan ramuan terpilih.Sesuai untuk menghapuskan masalah kulit rakyat malaysia.

Mahu kulit segar dan cantik bersih sepanjang hari?
Kurang gemar memakai pelbagai krim muka?
Skincare sedia ada buat kulit tambah bermasalah dan kusam?
Cukup dengan bersabun dengan AL-RAZI dua kali sehari..
Bebaskan kulit wajah dari sebarang cela dengan AL-RAZI..
Dengan AL-RAZI anda pasti tampil lebih yakin dengan diri sendiri..

 Apakah antara masalah kulit yang dapat diatasi dan jaminan kami?

~Menghilangkan jerawat dan parut jerawat.
~Membersih secara mendalam.
~Menghilangkan blackhead dan whitehead.
~Mengurangkan masalah pigmentasi.
~Mencerahkan kulit yang kusam dan gerap.
~Menyeragamkan tona kulit tidak sekata.
~Mengurangkan kedutan penuaan.
~Mengekalkan kelembapan kulit.
~Mengawal minyak berlebihan.

CARA GUNA SABUN AL-RAZI :

~ Basahkan muka dengan air suam/biasa.
~ Gosokkan sabun Al-Razi pada tapak tangan sehingga berbuih.
~ Sapu buihnya secara rata dan lembut ke wajah selama 2-3 minit .~ Bilas dan keringkan wajah dengan tuala bersih.

** Gunakan 2 kali sehari secara teratur, pagi dan malam sebelum tidur untuk hasil terbaik.
** Boleh digunakan lelaki dan wanita serta semua peringkat usia.
** Boleh juga digunakan untuk mandian seluruh tubuh.
** Gunakan tanpa was-was. Berdaftar dengan KKM : NOT131103088K

RAMUAN ISTIMEWA SABUN AL RAZI : 

ALOE VERA / LIDAH BUAYA : Membantu merawat parut jerawat, bekas luka dan mengurangi keradangan kulit. Ia juga digunakan sebagai rawatan untuk kulit yang sunburn kerana terdedah pada sinaran matahari.

MINYAK TEA TREE : Membantu mengatasi kulit berjerawat. Kandungan bahan aktif nya sangat efektif untuk menghapuskan bakteria penyebab jerawat dan mengecutkan jerawat dengan lebih cepat.

OLIVE OIL / MINYAK ZAITUN : Membantu merangsang penghasilan sel2 kulit yang baru, menanggalkan sel-sel kulit mati an parut selain melembab dan menghaluskan kulit.

EKTRAK MENTIMUN : Sangat bermanfaat untuk mengatasi kulit kering dan bersisik, kulit yang terbakar akibat berjemur di bawah sinar matahari, menyegar dan melembabkan kulit selain kaya vitamin dan mineral penting untuk kesihatan kulit.

VITAMIN C : Vitamin penting yang mampu menyegarkan kulit serta memutihkan wajah secara semulajadi.

EKTRAK BAWANG PUTIH : Kandungan bahan aktif nya membantu merawat jerawat batu dengan sangat berkesan serta berupaya melembutkan kulit wajah.

EKTRAK SERAI : Manfaat serai merupakan rawatan paling berkesan untuk membunuh 99% kuman di kulit muka.

Kesan sepantas 3 hari ini adalah respon yang biasa kami terima dari ribuan pengguna kami.

TESTIMONI PENGGUNA AL RAZI SOAP



BERMINAT?? JOM ORDER..SABUN AL-RAZI

sms/whatsapp/call 0192057039

Al-Razi Gluta Stemcell Serum merawat kulit.



AL RAZI GLUTA STEMCELL SERUM
No KKM NOT140203986 K

RM170SM/RM175SS
POS + RM 6 SM / 10 SS

hubungi 0192057039 untuk mendapatkan harga special.

"KULIT MUKA JADI LICIN & PUTIH, PARUT JERAWAT PUN HILANG DALAM MASA SEMINGGU JE"

Al-Razi Gluta Stemcell Serum amat sesuai bagi individu yang mengalami masalah kulit muka akibat dari hormon, persekitaran & ketumbuhan "parasit"

KELEBIHAN AL_RAZI GLUTA STEMCELL SERUM:

~ mencegah kanser kulit.
~ Mencerahkan kulit.
~Menghaluskan kulit.
~ Mengurangkan kedutan.
~ Memelihara keanjalan kulit agar sentiasa tegang.
~ mengurangkan lingkaran hitam di bawah mata.
~ Melambatkan pembentukkan garis halus wajah.
~ mengecil lubang pori-pori besar.
~ Merawat luka jerawat.
~ Mencegah sinar UV matahari pada kulit.
~ Melembutkan tektur kulit (glowing).
~ membuat kulit sentiasa lembap.
~ Menghilangkan tompok hitam.
~ Merangsang pembentukan kolagen kulit.
~ anti-aging & anti-wrinkle.
~ merangsang pembentukkan kolagen dibawah kulit.
~ Merawat Jerawat & jeragat teruk.
~ Mengandungi antioksidan untuk melindungi kulit dari kesan negatif seperti perubahan cuaca,asap rokok
~ Tiada bahan kimia atau mercury.
~ Diluluskan oleh KKM.

CARA GUNA AL RAZI GLUTA STEMCELL SERUM

~Goncang sebelum guna.
~Sapu beberapa titik serum pada muka dan leher setiap pagi dan malam selepas mandi.

(AMARAN: jangan guna melebihi 3kali 1hari)

BERMINAT?? JOM ORDER..AL RAZI GLUTA STEMCELL SERUM
                 Wah...terpikat akaq dengan gadis model ni.hihi...seronoknya dapat kulit macam ni kan?

SEGMEN JOM CATWALK BERSAMA PAPAGLAMZ

                 Hari ni nak bercatwalk buat kali ke dua dalam segmen PAPAGLAMZ. Rasanya dah lama saya tak blogwalking sebab kesuntukan masa.Terbaca komen papaglamz kat blog saya.komen kat blog sendiri pun tak habis baca.huhuhu...kesiannya...

                 Sesiapa yang sudi,jom join SEGMEN JOM CATWALK BERSAMA PAPAGLAMZ ya...klik banner.Manalah tahu kot dapat promot blog kat bloglist Papaglamz kan...

                Akhir kata,terima kasih papaglamz.

Isnin, 11 Mei 2015

GMBM 1st giveaway 2015

http://grupmamabloggersmalaysia.blogspot.com/2015/05/gmbm-1st-giveaway-2015.html


Assalamualaikum !! Alhamdulillah,sempena Hari Ibu 2015,buat julung-julung kalinya kami berjaya melancarkan satu segmen yang di taja sepenuhnya oleh sebahagian ahli Grup Mama Bloggers Malaysia [GMBM]. Segmen ini di adakan adalah untuk memanjangkan ukhuwah sesama blogger yang menyertai segmen ini. Hadiah yang di tawarkan dalam segmen ini juga sangat menarik dan berbaloi untuk di menangi. Masa pelancaran segmen selama sebulan memberi lebih peluang penyertaan dan memenuhi syarat bagi para peserta.

Tarikh Segmen : 10 Mei - 7 Jun 2015

Syarat-syarat untuk menyertai segmen ini adalah:-

  1. Blogger Malaysia.
  2. Buat entri yang bertajuk GMBM 1st GIVEAWAY 2015.
  3. Pilihan entri samada copy dan paste sahaja entri yang di sediakan atau buat entri sendiri mengikut kreativiti anda.
  4. Mengikuti semua syarat yang di tetapkan oleh penganjur dan penaja.
  5. Semua penaja boleh menyertai segmen ini. 
  6. Lengkapkan syarat di bawah:-
  • Follow Belog


  • Follow Instagram 

@Yong | @Sofu


  • Follow Google +



  • Like Fanpages 




  • Follow FaceBook

Norihan Yusuf


♪ ♩♫ Selamat bersegmen dan semoga bertuah !! ♪ ♩♫

 
Segmen GMBM 1st GIVEAWAY 2015 di taja dan di perhebatkan oleh:-
Kathy, Maria, YY, Yong, Myja, Sofu, Ida, Ann, Mieja, Sue, Fuza, Mamaniza, Hana, Aida, Mar, Khaty, Ayumie, Mila, Zana, Sally, Fiza, Fara.

Klik Banner GA Untuk Join
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...