lazada

Puteri Kenari

blog ini adalah blog peribadi.Dalam masa yang sama, saya adalah seorang peniaga online dan sudah mendaftar dengan ssm

Selasa, 30 Jun 2015

Ammar dihatiku

             Lihatlah betapa comelnya seorang bayi berumur lima bulan ini tidur.Tetapi hari ini adalah hari terakhir saya menjadi pengasuh beliau.Mulai esok, Baby Ammar akan diletakkan di taska pula.
              Baby Ammar yang comel ni memang menjadi rebutan ramai.Anak jiran saya pun sangat suka bermain dengan Ammar.
             Abang Arif pula hendak sangat nak memegang baby Ammar.Tetapi dia memang tak berbakat mendukung baby.Setakat nak bergambar bolehlah....Tapi Arif memang selalu bermain dengan Ammar bila tak ada orang melihatnya.Dia paling suka bermain dengan tangan baby.
Abang Falah juga nak bergambar dengan Baby Ammar.
                Pada hari terakhir Ammar di sini,sempatlah juga berselfie.Sayang juga nak lepaskan Ammar.Tetapi Allah dah atur semuanya sebegitu cantik sekali.Taska yang sebelumnya tidak menerima sebarang penghantaran bayi, kini dibuka lagi.Ada hikmah dengan semua ini.

               Walaupun tidak jadi anak asuhan saya lagi, baby Ammar tetap kenangan terindah sepanjang tiga bulan ini.Terima kasih makcu dan pakcu pinjamkan baby Ammar.

               Saya tidak mahu celoteh panjang sebab entry ini hanyalah catatan kenangan hari terakhir Ammar membesar di rumah saya.Saya pasti akan merinduinya nanti.Terima kasih sekali lagi buat Pakcu dan Makcu yang meminjamkan Ammar untuk saya kasihi walaupun sebentar cuma.Ada masa,rajin-rajinlah datang jumpa kami.

Ephyra menyerlahkan kecantikan dari dalam


                 Alhamdulillah...hari ini saya nak cerita sikit tentang glowing Ephyra. Ephyra ialah sejenis minuman antioksida berasaskan kolagen.Rasanya sangatlah sedap dan rasa tak puas untuk sekali minum.Ephyra dihasilkan daripada gabungan beberapa bahan yang sangat berkhasiat iaitu :

1) Kolagen ikan laut dalam.
2)  Acai Berri.
3) Acacia Gum.
4) L-Glutathione.
5) Astaxanthin.
6) Acerolla Ceri.
7) Ekstrak Bunga Marigold.
8) Serbuk Tomato.
9) Superberi.

Sesuai untuk lelaki dan perempuan.
- Anda dapai merasai kesan dalam 10 hari.
- Kesan Pencerahan Yang Menakjubkan.
- Menggunakan gabungan antioksidan terhebat didunia.
- Merawat serta mencegah jerawat.
- Mengecilkan liang roma.
- Merawat Eczema.
- Mencegah kedutan dan kekenduran pada kulit.
- Menghilangkan Tompok Hitam dan Parut.
- Meningkatkan fungsi setiap sel dan melambatkan proses penuaan.
- Meningkatkan daya ketahanan badan.
- Rambut dan kuku menjadi lebih sihat.
- Menyembuhkan luka dan mencegah parut.
- Mengawal nafsu makan dan melangsingkan tubuh badan.

Siapa yang memerlukan Ephyra?

~Umur 20 dan ke atas(kerana kemerosotan kolagen dalam badan kita bermula pada usia 20an).
~Kulit Kering & kedut.
~Kulit kusam & kendur.
~Pigmentasi dan kulit bermasalah (jerawat).
~Ekzema.
~sinus.
~Gastrik.
~sembelit.
~Metabolisme rendah dan proses penyembuhan lambat.
~Mudah Rasa Penat.
~Daya Ingatan Merosot.
~tiroid.
~insomnia.
~Sindrom haid / PMS.
~Kolesterol tinggi.
~kencing manis.
~Tekanan Darah Tinggi.
~Sakit-sakit badan / sendi.
~Metabolisma rendah

            EPHYRA dirumus khas untuk kesihatan dan kecantikan yang bermula dari dalam. Ia terdiri daripada laut dalam ikan dihidrolisiskan kolagen, membantu untuk membuat penyerapan ke dalam kulit dengan lebih cepat dan lebih berkesan untuk kesan optimum.

            Digabungkan dengan 8 antioksidan yang berkesan untuk melindungi dan memperbaharui, memberikan apa yang diperlukan untuk kulit anda. Lindungi kulit anda daripada masalah kulit dan penuaan, sekali gus meningkatkan keserian dan kesihatan dalaman dan luaran. Hasilnya - kulit sempurna, lebih berseri, licin dan lebih muda!

           mungkin pernah mendengar perkataan ini, "Jangan makan supplemen bersama kopi, teh atau minuman bergas" .. 

          Penggambilan kafein boleh menggangu penyerapan vitamin dan mineral oleh tubuh badan kita. Jika seseorang meminum kafein pada jumlah yang terlalu tinggi, ia akan membawa kepada masalah kekurangan nutrien.

          Kafein boleh menurunkan kadar penyerapan nutrien atau meningkatkan pembuangan mineral dari tubuh badan. Antara sumber kafein yang popular adalah kopi, teh, minuman bergas, cocoa dan coklat.

          Oleh itu - pengambilan kafein dgn ephyra dalam jarak masa dekat - ibarat satu pembaziran - kerana segala khasiat dan nutriens zat dlm ephyra akan diserap oleh cafein & tidak memberi kesan bagus yang sepatutnya.

               So pada pengguna Ephyra yang masih suka minum kopi yang tinggi kafein,adalah dinasihatkan mengubah cara pengambilan.iaitu dengan menjarakkan pengambilan kopi dan Ephyra. Amik kopi dulu then lepas 5 jam amik Ephyra @ vitamin c. Ataupun sebaliknya.

              Kita juga boleh menukar cara dengan memgambil Ephyra pada waktu malam sekiranya minum kopi pada waktu pagi.

              Minum air masak super banyak. 3-4 litre sehari!!
Jangan malas. PENTING!

              Kurangkan minum air manis sebab air manis memekatkan darah dan menyukarkan proses penguraian segala vitamin yg kita makan.

Nak beli glowing Ephyra? sms atau whatsapp 0192057039 untuk pertanyaan.

HARGA SEKOTAK EPHYRA IALAH RM 197.00 (30 sachet).

PEK PERCUBAAN EPHYRA RM 68.00 (10 sachet).

Saya menawarkan 10% dari harga pasaran khas untuk korang.
           

Isnin, 29 Jun 2015

Aurawhite skinspa Set exclusive 4in1

Aurawhite skin spa
Set exclusive 4in1 Aurawhite skinspa.
Rm150 (s.m) Rm160 (s.s)
Free postage.

Set exclusive 4in1 Aurawhite skinspa mengandungi:
White diamond stemcell deep cleanser.
White diamond stemcell collagen serum. 
White diamond silky CC Crème Spf 35 &amp.
White diamond phyto stem night cream.



Aurawhite blemish serum rm 55.00.
Aurawhite moisturizer rm 45.00.
Aurawhite Auramagique 10in1 rm 60.00.

 FENOMENA KECANTIKAN PRODUK BERKUALITI TEKNOLOGI DARI PERANCIS.  PASTI ANDA JATUH CINTA.


KENAPA PERLU MEMILIH PRODUK AURAWHITE SKINSPA ?

~ Produk ini Selamat, Halal , Tiada Bahan Kimia Terlarang.
~ Mendapat Kelulusan Dari Kementerian Kesihatan Malaysia
~ GMP, HACCP, FRANCE Technology System & BUMIPUTERA
~ Khidmat Nasihat Dari Pakar Kecantikan Yang Berpengalaman
~ Di formulasikan dari Perancis dengan rumusan bahan-bahan berkualiti tinggi
~ Kesan Seawal 5 hari.
~ Merawat komponen sel kulit secara mendalam.
~ Tekstur molekul yang lembut merangsang pertumbuhan sel kulit.
~ Kulit lebih Cerah, Anjal , Gebu , Flawless selepas menggunakannya secara konsisten.
~ Produk yang mendapat permintaan yang tinggi
~ 95% kulit lebih anjal & tegang.
~ 87% garis halus & tona lebih sekata.
~ 78% pigmentasi semakin pudar.
~ 92% kulit lebih cerah & lembap.
~ Mesti Cuba baru tahu Kesannya…


              Kulit akan lebih cantik, gebu dan licin tanpa makeup...hanya perlu memakai 4 set aurawhite spa , bakal memiliki wajah yang sangat halus dan cantik.




 CARA PENGGUNAAN :

WAKTU SIANG :

DIAMOND DEEP CLEANSER
Picit cleanser pada tapak tangan campurkan sedikit air , buihkan dan sapu seluruh muka dengan putaran membulat ia membantu membersih kotoran & sisa mekap, melembutkan kulit dengan khasiat buah-buahan & stem sel dapat meremajakan wajah anda dengan rumusan PH seimbang. Bilas wajah dengan air bersih tekapkan dengan tuala bersih.

WHITE DIAMOND SERUM
Picit sekali serum kemudian sapukan serum seluruh wajah. Serum rawatan dari stem sel & kolagen meningkatkan penghasilan kolagen peptida pada kulit serta mempercepatkan pemulihan sel. Kulit lebi cerah, anjal , sekata & halus. Serum rawatan intensif ini dapat menentang kedutan , garis halus, jeragat dan bintik hitam.

CC CREME SPF35
Pelindung matahari dengan tekstur mousse sangat lembut pada kulit anda. Sapukan seluruh muka molekul nano meresap pantas ke dalam kulit untuk melembap dan meyuburkan kulit secara intensif agar kulit lebih lembut dan halus. Dengan pelindungan UV SPF 35 melindungi kulit dari sinaran UVB dan UVA.

(produk tambahan luxuria Magique Toner gunakan sebelum white diamond serum )

WAKTU MALAM :
DIAMOND DEEP CLEANSER
Picit cleanser pada tapak tangan campurkan sedikit air , buihkan dan sapu seluruh muka dengan putaran membulat ia membantu membersih kotoran & sisa mekap, melembutkan kulit dengan khasiat buah-buahan & stem sel dapat meremajakan wajah anda dengan rumusan PH seimbang. Bilas wajah dengan air bersih tekapkan dengan tuala bersih.

WHITE DIAMOND SERUM
Picit sekali serum kemudian sapukan serum seluruh wajah. Serum rawatan dari stem sel & kolagen meningkatkan penghasilan kolagen peptida pada kulit serta mempercepatkan pemulihan sel. Kulit lebi cerah, anjal , sekata & halus. Serum rawatan intensif ini dapat menentang kedutan , garis halus, jeragat dan bintik hitam.

PHYTO STEM NIGHT CREAM
Sapukan krim malam ke seluruh wajah ia membantu menyihatkan dan memulihkan sel kulit untuk meningkatkan tekstur kulit lebih halus & mulus. Ia membekalkan kelembapan, memudarkan cela dan tompok gelap, mengurangkan kedutan & garis halus.



Antara bahan Utama adalah dari Ekstrak Protein Berlian, L-Glutathione, Hyaluronic Acid, Ekstrak Bunga-bungaan seperti Chamomile, Sakura, Pheony dengan memberi kelainan dari produk yang ada di Pasaran.

untuk kesan yang lebih baik,minum air sekurang-kurangnya lapan gelas sehari supaya toksin tidak keluar melalui kulit ssehingga menyebabkan jerawat dan masalah kulit lain.

Aurawhite beauty stemcell collagen

Aurawhite beauty stemcell collagen .
HARGA  RM180.00 sm/RM190.00 ss.
Free postage.

               Aurawhite stem cell collagen merupakan suppliment yang lengkap dengan berbagai khasiat untuk memelihara kesihatan dari dalam.50x Anti Oxidant . Pro Whitening System . Gold Standard .

~ Gabungan paling mantap dengan 50x antioksidan.
~ Kesan berganda bagi memelihara kesihatan dan kecantikan.
~ Mencerahkan kulit dan awet muda.
~ Kesan seawak 3 hari.
~ Supplement yang berkesan dari dalam.
Kulit nak sehalus Natasya Hudson?

 Khasiat Aura White Beauty Stemcell Collagen:
~ Dengan 15x Premium Stemcell.
~ Mencerah, melembab kulit dan awet muda.
~ Kulit lebih anjal dan gebu.
~ Mengaktifkan penghasilan kolagen.
~ Anti Penuaan, mengurangkan kedutan .
~ Meningkatkan system imun badan.
~ Mengatasi masalah kulit seperti jerawat, pigmentasi dan melasma.
~ Mengurangkan parut dan tompok hitam.
~ Mengurangkan selulit,stretchmark dan rekahan tumit kaki.
~ Membantu masalah kulit kering, bersisik atau kusam.
~ Melembapkan bibir yang kering dan mengelupas.
~ Mengatasi masalah keguguran rambut dan kulit kepala.
~ Mengurangkan parut dan tompok hitam.
~ Detoxifikasi toksin dalam badan.
~ Atasi masalah sakit sendi dan
~ Menguatkan tulang dan otot.
~ Menurunkan kadar kolestrol .
~ Memberi tenaga dan meningkatkan stamina.
~ Menguatkan tulang dan otot.
~ Membekal tenaga dan stamina.
~ Meningkatkan pengeluaran susu ibu.
~ Mengatasi penyakit sendi.
~ Mengatasi masalah kulit.
~ Mengatasi masalah keguguran rambut .
~ Meningkat pegeluran susu ibu .
~ Sesuai untuk lelaki dan wanita .

Ataupun secantik Anis Suraya?

 Cara Penggunaan Aura White Beauty Stemcell Collagen :
~Bancuh 2 sudu Phyto Fruity Stemcell Collagen bersama 120 ml air sejuk
~Kacau hingga larut atau goncang dengan shaker
~Ambil 2 kali sehari: sebelum sarapan dan sebelum tidur
~Amalkan meminum air kosong untuk kesan yang ketara.
~Untuk kesan yang optima, ambil ketika perut kosong
~Tidak digalakkan menggunakan air panas kerana dikhuatiri zat-zat aktif mati dan hilang.
~Jauhi sumber kafein seperti kopi, teh dan sebagainya .
~Minum air masak  3-5 liter sehari untuk kadar serapan yang cepat dan kesan yang pantas.

                Untuk lebih memahami khasiat produk yang kita ingin guna,kita harus tahu apakah bahan dan fungsi setiap bahan yang digunakan.

Aurawhite ni kalau dijadikan hantaran pun cantik.


 Aurawhite stemcell collagen mengandungi:

Salmon Collagen Peptide:
~ Kualiti kolagen Gred terbaik dari ikan laut menggalakkan penghasilan kolagen berkualiti.
~ Kolagen merupakan struktur protein utama .
~ Khasiat yang tinggi untuk kesihatan tubuh manusia termasuklah pada bahagian kulit.
~ Melembut, mengukuh dan meningkatkan keanjalan kulit.
~ Mempercepatkan proses pemulihan pada kulit yang terluka.
~ Berperanan membuang lemak berlebihan dari tubuh.
~ Memelihara sel dan tahap metabolisme tubuh badan.

Extra Glutathione:
~ L-Glutathione merupakan sejenis asid amino.
~ Berperanan sebagai anti-oksida yang paling berkesan untuk mencantikkan kulit.
~ Mengatasi penyakit kulit kemerah-merahan,kulit bersisik (psoriasis) dan kulit kering.
~ Menyembuhkan luka pada kulit.
~ Meneutralkan radikal bebas .
~ Memulihkan sel rosak, menyah toksin dan juga meningkatkan prestasi antioksida lain.
~ Memberi kuasa pencerahan 50% lebih pantas.
~ Memberi kuasa pencerahan 50% lebih pantas.

Virgin Coconut Oil ( Kelapa Dara Premium) :
~ Mempunyai 1001 khasiat untuk kesihatan.
~ Membunuh virus & bakteria dalam tubuh.
~ Mencegah berbagai jenis penyakit kronik.
~ Kaya dengan zat tambahan yang mengandungi vitamin E,A dan D.

Rose Hips :
~ Di Negara Barat rosehips di gunakan untuk tujuan mencantikan kulit & awet muda. - ~Menurunkan kadar kolestrol LDL & meningkatkan kadar HDL.

Camu Camu Fruit:
- 60x lebih tinggi kandungan vitamin C dari oren.
- Ia hanya boleh di dapati di Negara Amazon yang baik untuk kesihatan dan kecantikan.

Astaxanthin :
~ Mencegah dari radikal bebas.
~ Mempunyai kekuatan anti oksidan tertinggi di dunia.
~ Memperbaiki daya tahan tubuh.
~ Baik untuk mata, rambut dan kulit.

Hyaluronic Acid :
~ Meningkatkan kelembapan kulit secara menyeluruh.
~ Kulit lebih sihat dan lembap.

Oregano Leaf:
~ Merawat masalah kulit seperti luka, ruam, eczema,bengkak .
~ Merangsang pengeluaran susu ibu.
~ Melancarkan haid dan memulihkan otot rahim.

~ Pearl Powder:
~ Mutiara merupakan ramuan penting dalam sesebuah produk kosmetik dan kecantikan.
~ Mencerah, melembap dan melembutkan kulit wajah.
~ Melindungi kulit daripada sinaran ultra ungu.
~ Mengatasi kegatalan pada kulit.
~ Melambatkan proses penuaan serta mengurangkan kedut.
~ Serbuk mutiara membantu merawat keradangan.
~ Meningkatkan penglihatan.
~ Meningkatkan sistem imunisasi tubuh badan.
~ Menguatkan rambut.

15x Stem Cell:

~Dari ekstrak Phyto superfruit iaitu Green Apple Stemcell Phytocelltec, Maquiberry, Roselle Stemcell, Cranberries, Strawberry, Snow lotus Stemcell, Raspberry, Red Apple Stemcell, Blueberry, Pomegranate, Grapes, Dragonfruit stemcell, Brocolli Stemcell, Prune Stemcell & Kiwi Stemcell.
~Setiap buah yang digunakan untuk stemcell mempunyai khasiatnya yang tersendiri.

CUBALAH SATU HARI INI.

SMS/WHATSAPP 0192057039 .

Hero aku tomboy

Tajuk: Hero aku tomboy .
Penulis : arisa eriza.
Blog penulis : http://arisaeriza.blogspot.com/
Penerbit : Kaki novel sdn.bhd.

              Novel " Hero aku tomboy " ini mengisahkan tentang seorang lelaki bernama Khairul Ezairy yang mempunyai deria sixthsense atau kebolehan pancaindera ke enam.Khairul sering diganggu oleh makhluk-makhluk yang tidak dapat dilihat kerana kebolehannya melihat apa yang orang lain tidak dapat lihat.

              Di dalam beberapa bab terawal, berbagi kisah seram yang dapat kita baca.Saya pula adalah seorang yang suka menghayati watak pembacaan saya.Maka saya rasa seram giler baca kisah Khairul yang berhadapan dengan makhluk-makhluk tersebut.Makluk tersebut tu hantu awek yang comel loteh mahu meminta bantuan Khairul untuk temukan mayat mereka.

              Sejak mula saya membaca novel ini, saya tinggal berdua dengan baby Ammar kat rumah.Sebab tu naik seram.Nak baca malam-malam pun kena berjaga sorang-sorang juga.Barulah saya perasan sesuatu.Ada masanya saya ni penakut juga,hihi...

              Semenjak menyelesaikan kes pembunuhan di kampusnya,Khairul menjadi popular sebagai ghost buster dikalangan pelajar.

              Fazlah pula merupakan seorang gadis tomboy yang belajar dikampus yang sama dengan Khairul Ezairy.Seperti kisah cinta lain,pertemuan memang tidak pernah dirancang.Khairul entah macam mana tersondol Faz ketika menunggang motor di kawasan kampus.

              Pada suatu hari ketika pulang ke rumah, Khairul terlihat seorang lelaki di dalam bilik beliau yang nyenyak tidur dikatil rakan sebiliknya Am.Ketika elok santai masuk bilik air dan bertuala,pintu bilik diketuk dan Khairul telah ditangkap berkhalwat.

              Siapa sangka rupa-rupanya yang tidur di katil Am sebenarnya adalah Faz.Faz meripakan seorang gadis yang selalu mengigau dan berjalan dalam tidur.Entah macam mana malam itu Faz boleh mengigau sampai masuk bilik di asrama lelaki pun tidaklah diketahui sebabnya.

              Maka bermulalah episod kahwin paksa pula.Sejarah Faz yang dikatakan seorang gangster di Kuala Lumpur semakin menakutkan Khairul.Sejarah Faz tentang lelaki pula membuatkan dia cuba mencari fasal untuk menjauhkan diri dari Khairul.

              Lebih gawat lagi bila mereka dihantar berbulan madu di sebuah rumah pusaka di Bukit Fraser.Dalam terpaksa mereka pergi juga.Tetapi jeng!jeng!jeng... makcik Faz menyambut kedatangan mereka dengan wajah serius tanpa sebarang kata.

              Trajedi menakutkan yang membuat Faz trauma dan demam seminggu akhirnya menghiasi bulan madu mereka.Dan Khairul berjaya menyelesaikan sebuah misteri iaitu misteri kematian makcik Faz yang telah diletakkan di dalam sebuah almari di rumah tersebut.

              Seterusnya...Khairul dan Faz bagaikan orang asing.Tapi akhirnya Khairul berjaya mendekati Faz dengan menukar gaya percakapan yang skema kepada bahasa Faz yang kasar.Dalam diam mereka saling jatuh cinta tetapi Faz sering menidakkan hatinya sendiri.

              Kepulangan abang Faz dari scothland mengubah segalanya.Perangai Faz berubah dan semakin menjauhkan diri dari Khairul.Dikala Faz menjauhkan diri dari Khairul,keluarga Khairul mendapat tahu tentang Faz merupakan seorang gadis tomboy dan langsung tidak berkenan dengan Faz.

              Muncul pula watak Hayati yang merupakan seorang gadis yang kalis cinta.Walaupun cantik dan merupakan seorang pintar di kamus mereka,semua lelaki yang menagih cintanya akan ditolak tepi.Entah macam mana,Khairul dipaksa berkahwin dengan Hayati oleh keluarganya.

              Faz sangat kecewa sehingga melarikan diri ke satu tempat.Akhirnya dia bertemu dengan Hayati.Maka terbongkarlah bahawa Hayati sebenarnya jatuh cinta kepada Faz tetapi cinta lesbiannya ditolak oleh Faz.Bila Faz berkahwin dengan Khairul, Hayati cuba memutuskan hubungan mereka walaupun dengan cara berkahwin dengan Khairul.

               Sebenarnya cerita ini menggunakan bahasa santai orang-orang muda dan agak kelakar juga.Tetapi dah diringkaskan,inilah jadinya.Novel ini adalah novel kedua penulis.Novelnya yang pertama bertajuk Bini aku tomboy ke? juga berkisah tentang seorang tomboy yang digilai para wanita.Bagi saya,novel kedua penulis ini adalah lebih seronok dibaca dari yang pertama.Jadi, tahniah untuk penulis...

               Penamat cerita ini, Faz kembali bahagia bersama suaminya Khairul.Ada insiden yang membuatkan Khairul menganggap Faz sebagai heronya tetapi saya ringkaskan sahaja ya...Siapa nak tahu cerita, sila beli dan baca sendiri novel ini.Selamat membaca.

Jumaat, 26 Jun 2015

Dugaan di bulan Ramadhan

               Hari ini hari jumaat.Dalam bulan puasa pula.Sepatutnya saya kongsikan tazkirah yang bermanfaat.Tetapi rasanya tengahari ini saya hanya nak luahkan perasaan yang terbuku di hati.Tidak berharap orang baca pun...tetapi ketika ini rasanya macam nak membebel aje.Dugaan di bulan Ramadhan .

                Semenjak kita berpuasa, alhamdulillah...anak-anak saya tergolong dalam orang yang berpuasa.Tetapi anak asuhan saya yang berumur lima tahun ini sememangnya tidak berpuasalah kan... Budak-budak ni masih muda lagi.

               Anak-anak saya biasanya sudah saya ajar berpuasa semenjak berumur empat tahun.Bermula dari puasa yang yok,pagi-pagi bukak periuk.Lepas tu puasa sekerat hari.Lepas tu siapa puasa penuh dapat duit raya rm 30.Kalau tak penuh,pandai-pandailah kira hari berapa korang puasa penuh.Sekerat hari tak boleh kira.

              Sekarang ni, Arif pun sudah sembilan tahun.Sudah tidak lagi menyuruh mereka berpuasa.Alhamdulillah... Ramadhan ini menjadi sungguh ceria.

             Tiba-tiba hari ini saya rasa sangat tersinggung dengan hanya satu ayat dari bapa budak yang saya jaga tu.Ayatnya bukanlah langsung darinya,tetapi dari anak sulung beliau yang berumur lapan tahun.Dugaan di bulan Ramadhan ...

"Makcik, papa suruh masak nasi"

Ya Allah...berdesup menusuk tangkai jantung saya.Baru sebentar tadi saya terdengar dia berbual dengan si anak.

"Adik makan nugget." kata si abang.

               Tut tut dah anaknya cakap kat saya, papanya suruh masak nasi.Mahunya tak tercabar. Perlukah suruh pengasuh masak nasi tengahari buta ni?Masalahnya, bukan sebab berpuasa ni saya tak nak masak nasi.Tetapi nasi sudah saya sediakan.Lauk juga. Cuma nak suruh anak kesayangan beliau tu makan aje lagi.

                Tetapi tahu sahajalah budak-budak.Kalau sudah mengadap nugget, tak muat juga perut mereka nak masuk nasi sekaligus.Lagipun ketika itu baru pukul 12.30 tengahari.Hendak tak hendak,saya suruh juga mereka makan.Dan mereka semua buat muka tak bersalahnya taknak makan nasi juga.Kalau ikutkan hati, mahunya saya call sendiri papa diorang ni dan marah dia sebab tak reti-reti tanya saya sendiri.

"Akak dah masak nasi ke?"baru senang saya nak bagi ayat kaw-kaw sikit.Ini tidak! Setiap kali nak sampaikan apa-apa mesti suruh anak cakap.Sampai nak cakap terima kasih pun susah.

Tapi saya dah jaga diorang ni lama.Geramnya hati ini kat papa diorang, buat saya rasa macam nak bebel aje setahun kat diorang ni sebagai lepas geram.Tapi ...

"Makcik...bla bla bla bla bla bla.hihihihi.."

"Makcik...bla bla bla bla bla bla.hihihi.."

"Makcik...bla bla bla bla bla bla."

"Makcik...bla bla bla bla bla bla."

Hendak-tak hendak saya terpaksa senyum juga.Terpaksa layan juga.Tapi dalam hati ni sedihnya hanya tuhan yang tahu.Petang semalam papa mereka bertanya,

"Kak, diorang ni makan tak tengahari tadi?"

"Makan.Diorang makan nasi tadi."

            Malam tadi pula papanya ambil diorang pukul 11.00 malam. Selepas berbuka tu, beliau menelefon anak-anak bertanya sudah makan ke belum?Dan si anak menjawab sudah... saya beranggapan beliau sekadar beramah mesra dengan anak-anak beliau yang tidak dapat berbuka bersama beliau.

            Tapi bila sudah begini,mulalah otak saya nak flash back segala.Rupanya beliau memang anggap kita ni tak bagi anak beliau makan.Itu yang tiap-tiap hari call tanya dah makan ke belum?Selama ni kita bersangka baik ajelah...Tapi bila dah sampai tahap ini,tak tersangka baik jugalah...

           Pernah satu masa, saya sentap sebab beliau menelefon anak beliau dan saya angkat sebab anak beliau sudah pergi ke sekolah.Beliau bertanya, anak beliau dah makan ke?Saya jawab sudah.Beliau bertanya tentang dua lagi anak beliau,tapi saya bagi tahu , anak beliau akan pulang sebentar lagi.

          Kemudian beliau call semula.Anak-anak beliau tu baru balik dari sekolah.Anak beliau buat loud speaker pulak.

"Abang long dah pergi sekolah dah?"

"Dah"

"..... dengan adik dah makan dah?"

"Belum"

"Kenapa tak makan?Pergi makan cepat.Mintak dengan makcik."

"Hmm..."

"Abang long dah makan dah tadi?"

"Makcik,papa tanya, abanglong dah makan ke tadi?"

"Dah" saya jawab.

"Dah."jawab si anak.

"Betul?"

              Saya cepat-cepat meninggalkan ruang tamu.Malas pulak nak dengar perbualan mereka ni.Tapi saya yang terdengar perbualan itu tersentuh jugalah hati.Terfikir di hati saya,

"Takkanlah saya tak bagi budak tu makan."Saya dah jadualkan mereka mesti makan sebelum pergi ke sekolah sesi kedua.Budak tu baru balik sekolah awak dah call.Tak sempat tukar baju pun lagi awak tanya dah makan.Mestilah belum...

             Walaupun sentap,saya abaikan.Dah beberapa kali perkara sama dilakukan, saya malas lagi nak ambil pusing.Sakitnya tuh di sini.Selama ni saya tak pernah berkira pun dengan beliau. Terus terang saya katakan, bila ada anak-anak asuhan sampai malam, kadang-kala rasa juga tak selesa.Kita juga inginkan masa peribadi bersama keluarga. Kalau hari sabtu pun sampai pukul 5 petang, masa peribadi terlalu terhad.

              Tapi bila kali ni orang buat kita ni macam budak-budak, rasa terhina pun ada.Akhirnya selepas dua jam setengah saya membebel, perut mereka pun dah tak kenyang lagi.Barulah mereka dengar cakap saya supaya makan.Alhamdulillah...

              Alhamdulillah...berguna juga blog ini sebagai tempat mengadu kan... sekarang saya dah slowww....down gitu...hihi.Alhamdulillah... Saya bukanlah orang yang simpan dendam pun... Abaikan segala rasa. Insyaallah...Banyak tersirat penawar di dalam bulan Ramadhan ni.Lebih baik gandakan amal...

              Macam post saya sebelum ni, ibu bapa jangan terlalu cerewet, sekali lagi saya nak ingatkan supaya ibu bapa cubalah mengerti bahawa pengasuh juga adalah manusia biasa yang punya hati dan perasaan.Kalau kita tak yakin dengan pengasuh tu, lebih baik cari aje pengasuh baru.Tak adalah masalah pengasuh makan hati sebab dianggap pengasuh yang tak bertanggung jawab.

             Apa salahnya kalau awak tanya saya dan awak percaya dengan jawapan saya.Ini tidak.Dah tanya, tapi tetap anggap anak awak tak dibagi  makan.Perrgh... menyirap darah saya lima minit.Ingat saya ni apa?
Makan gaji buta?hihi...

             Buat Encik suami, sabarlah dengan luahan hati isteri anda ni ya... Nasiblah kalau Abang baca kat sini ..tapi rasanya,kalau tahun depan baru baca entry ni pun nasiblah ya...hihi,Malas nak panjang-panjang cerita.

             Dah berapa kali nyaris nak berhenti mengasuh budak-budak ni gara-gara berurusan dengan manusia yang tak tahu menghargai perasaan dan pengorbanan orang lain ni.Diam ubi berisi.Diam saya juga ada hadnya.Kalau sepuluh kali kita diam,tak bererti kita akan sentiasa mendiamkan diri.

Pesan saya kepada yang menghantar anak kepada pengasuh:

             Kalau korang hantar anak kepada pengasuh...silalah bersilaturrahim dengan pengasuh supaya pengasuh selesa dengan kita dan anak kita.Pengasuh ibarat ibu ketika kita tinggalkan anak-anak kita di bawah tanggung jawabnya.Belajarlah memberi salam setiap kali ke rumah pengasuh.Belajar juga berterima kasih dan bersapa dengan pengasuh.Belajarlah  menghormati perasaan orang lain walaupun beliau hanya pengasuh.

             Nasib baik pengasuh ni cool walaupun tercuit.huhuhu...Kalau buatnya dideranya anak awak sebab hangin satu badan macam mana?puasa tak puasa!Marah punya pasal...hahaha... Ataupun paling tidak, pengasuh taknak jaga anak awak tiba-tiba.Huru hara awak sebulan.

           Cerita merepek ini tidak bertujuan menceritakan keburukan sesiapa atau mengumpat.Cukuplah ianya menjadi teladan agar semua ibubapa prihatin tidak melakukan perkara sama yang boleh menyebabkan risiko kepada anak-anak kita sendiri.

           Lagi satu,sepanjang pengalaman saya sebagai ibu, anak-anak yang diasuh makan roti dan jajan, pasti hilang selera terhadap nasi.So, kalau nak suruh anak makan makanan berkhasiat, jangan benarkan anak makan roti,biskut dan jajan sebelum mereka makan nasi.

           Sebagai pengasuh pula,tak bagi makan roti dan biskut karang, hak diorang.Tapi di bagi, lewat pulalah makan nasi.Ianya bagaikan satu dilema.Tapi...komunikasi antara pengasuh dan ibu bapa yang hancur memang susah untuk menangani masalah.Kalau ada masalah pun, kesalahan akan diletak di bahu pengasuh.Jadi, dimana peranan ibu bapa?Dugaan di bulan Ramadhan ...

           Akhirnya mendung tak jadi hujan...

Khamis, 25 Jun 2015

GIVEAWAY KAD RAYA 2015 BY KATHY R'BAIN & CIK AKAK

http://kathyrbain.blogspot.com/2015/06/ga-kad-raya-2015-by-kathyrbain-cikakak.html


Detail segmen:-

Mula: 18 Jun 2015
Tamat: 28 Jun 2015

Hadiah:

1. 1 keping kad raya by Kathy R'bain dan Cik Akak x 10

2. 1 keping kad raya by Cik Akak x 10




∵∴∷ Klik banner  untuk melihat syarat penyertaan ∵∴∷



♥♡ segmen di jaya dan di taja oleh Kathy R'bain & Cik Akak ♥♡

Rabu, 24 Jun 2015

Serunding , mini popia dan mini karipap Alia Haryani

 Serunding , mini popia dan mini karipap Alia Haryani

             Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh....Salam ramadhan buat semua.Hari ni saya nak perkenalkan serunding original dari kampung laut Kelantan milik blogger Alia Haryani yang sungguh enak ini.
Boleh diratah,cicah cucur,lempeng,nasi impit,nasi pulut kuning dan sebagainya.Dekat nak raya ni,mesti ada yang nak rasa serunding Alia Haryani ini kan...

Mini karipap

Mini popia

serunding ayam

serunding daging

 serunding ikan


Mari kita lihat harga yang ditawarkan untuk produk-produk ini.

Produk jualan:

1. SERUNDING DAGING TEMPATAN 250gram RM 18.00,
2. SERUNDING AYAM 250 gram RM 18.00,
3. SERUNDING IKAN 250 gramRM 12.00,
4. MINI KARIPAP SEKILO RM 32.00.
5. MINI POPIA SEKILO RM 32.00.

Sesiapa yang ingin mendapatkan serunding ,mini karipap dan mini popia untuk dijadikan hidangan berbuka, bersahur, raya atau sebagai kudapan santai,bolehlah hubungi beliau.

Facebook : Alia Haryani.
No Telefon : 012 921 8016.

             Siapa Alia Haryani?

             Alia Haryani merupakan seorang ibu tunggal yang mempunyai tiga orang anak.Dua orang anak lelaki  beliau sedang belajar di sekolah rendah dan seorang anak perempuan yang bakal menduduki peperiksaan SPM tidak lama lagi.

            Menjadi seorang ibu tunggal bukanlah sesuatu yang mudah.Hidup bergantung dengan pendapatan yang tidak menentu untuk membesarkan anak-anak yang masih bersekolah memang amat menduga ketabahan.Dalam kepayahan hidup, cabaran tohmahan juga tidak kurang menguji kesabaran.Hanya mereka yang pernah mengalaminya sahaja yang tahu betapa sukarnya hidup sebagai ibu tunggal.

            Jadi,kalau ada yang sudi membeli produk dari beliau,alhamdulillah...segeralah terjah blog dan facebook beliau untuk mendapatkan info jelas tentang produk jualan beliau.Insyaallah...sambil mengisi perut,anda sebenarnya membantu anak-anak yatim dan ibu tunggal.

            Alia Haryani juga ada menjual beberapa barangan lain untuk mendapatkan pendapatan sampingan.Semoga hidup beliau akan berubah dengan pembelian dari anda semua dan semoga pembelian anda membawa seribu keberkatan di bulan Ramadhan mulia ini.Wassalam.

           

Isnin, 22 Jun 2015

Hari bapa dilewatkan sehari

             Hah! Hari bapa dilewatkan sehari ?Kenapa? hihihi, Hari ini sudah bertarikh 22hb Jun 2015. Maknanya semalam adalah hari bapa. Kenapa nak kena sambut hari bapa? Hari ibu ke...hari bapa ke...ada yang cakap, haram sambut. Apa-apa ajelah... setiap tahun nak ungkit hal yang sama dan isu yang sama.

             Hari bapa dilewatkan sehari tu bukan sebab diharamkan...tapi saya buat entry khas hari bapa ni pada tarikh yang sudah lewat sehari.Tak kisahlah... janji ada juga yang ingat kan...

             Selamat hari bapa buat semua ayah-ayah yang ada di dalam dunia ni.Bila ingat ayah, pasti ingat mak.Bila ingat mak, hati mula rindu pada kenangan lalu.Alangkah bahagianya saat keluarga kita lengkap dengan ayah dan ibu.Maka dengan itu, kita tidak seharusnya melupakan mereka.

             "Kalau nak bagi hadiah kat ayah,tak payah beli hadiah mahal pun tak apa...belikan ayah buah mangga banyak-banyak cukuplah.Ayah nak hadap sorang." 

             Bagi yang mengenali ayat di atas, faham-faham sendiri lah.... SELAMAT HARI BAPA khas untuk empunya diri.Tunggulah gaji nanti kita beli mangga banyak-banyak.Bulan puasa ni makan mangga banyak-banyak boleh ke?

             Walau apapun,terima kasih kerana sudi menjadi bapa yang baik untuk anak-anakku. Alhamdulillah...tak sia-sia solat istikharahku memilih calon suami. Kadang kala terasa diri ini amat jauh berbeza dari bapa anak-anakku, tetapi akan diusahakan agar menjadi ibu yang terbaik buat anak-anakmu.

             Rilax ya Encik suami, sudah nasib dirimu mendapat isteri yang lembut lidah dari gigi. Kalau gigi lembut kang susah pulak isterimu nak makan.huhuhu..

             Jadi bapa bukan mudah...kalau anak buat sesuatu yang tak betul, jangan membebel sebelum kita memberitahu beliau apa yang betul.Tapi kita kena jadi role model yang terbaik untuk anak-anak.Insyaallah... dirimu adalah bapa yang sentiasa menjadi kebanggaan anak-anak.

             Akhir sekali, wahai angin sampaikan salam rinduku kepada ayahku yang jauh dimata tetapi amat dekat dihati.Tak sabar nak tunggu hari raya nanti.Rindu nasi minyak ayah.
             

             

Jumaat, 19 Jun 2015

Pertama ramadhan

              Hari ini adalah hari kedua ramadhan.Tetaopi saya nak bercerita tentang hari pertama ramadhan .Pada tahun ini kami menyambut puasa hanya berempat.Along,Angah dan Kakde baru sahaja pulang ke asrama sebelum puasa.Maklumlah cuti persekolahan baru sahaja tamat.

             Arif pula demam kerana serangan chickenpox yang melata di seluruh badan.Kerana itu juga Baby Ammar tidak dihantar ke rumah saya.Kasihan juga mama ayahnya yang terpaksa membawa anak-anak ke pejabat.Tetapi apa saya boleh buat...takut berjangkit katanya.

            Namun begitu ,puasa bagi Arif bak alah biasa tegal biasa sudah... Taka nampak sebarang perubahan walaupun berpuasa.Nana pun sama juga.Alhamdulillah...keseronokan berpuasa mampu menjadikan anak-anak kita lebih kuat dan tida yang mustahil melainkan akan menjadi sesuatu kemanisan.

            Masalah besar pula adalah emaknya yang malu kalah dengan anak-anak.Gastrik bukan satu hal yang mudah sebenarnya.Bermula pukul 10 pagi sudah rasa lain macam aje perut.Lepas tu naik ke kepalalah pulak....

            Alhamdulillah...walaupun sakit kepala tahap berdenyut-denyut,saya masih mampu meneruskan perjuangan untuk hari pertama puasa.Hari ini,alhamdulillah...pukul 11 pagi ,cuma ada rasa sedikit pening dan mual yang tidak keterlaluan.Kira nya sudah lepas tahap pengenalan puasa untuk kali ini.Maka hari ini barulah berkesempatan saya menulis blog seperti biasa.

           Hari ini hari kedua puasa, saya nak cerita sikit tentang anak asuhan yang berumur lapan tahun ini .Beliau mengaku berpuasa tanpa sahur.Baru semalam mama beliau meminta saya memastikan anak beliau tidak meninggalkan puasa pada tahun ini.Tetapi hari ini si anak memberitahu bahawa ayah beliau menyuruh beliau makan kerana tidak bersahur.

            Agak-agak korang apa saya nak bagi beliau makan?Atau mengikut permintaan ibu beliau yang ingin anak beliau berpuasa penuh ?Jeng!jeng!jeng!..nantikan kisah selanjutnya nanti.

           Saya nak cerita tentang puasa terlebih dahulu.Bila sebut puasa,tentu aje kita selalu fikir tentang sahur dan berbuka.Tak dapat nak elak dari memikirkan apakah juadah yang patut kita sediakan untuk hidangan keluarga ketika berbuka puasa.

           Bayangkan aje bila celik mata aje, kena fikir nak masak apa untuk bersahur.Tengahari sikit dah nak kena fikir nak masak apa untuk berbuka nanti.Kenalah beli bahan awal-awal supaya semua kerja menjadi mudah.Bermula pukul tiga petang,ibu-ibu sudah mula turun ke dapur.Sampailah berbuka puasa nanti tak siap lagi nak fikir fasal makan.Lepas berbuka pun masih nak tengok apa yang tinggal untuk bersahur nanti .Apa yang nak dimasak nanti,ada bahankah?

           Tapi itu cuma selingan...sekali imbas memang ibu-ibu ni memang kerjanya fikir fasal makan aje.kan...Apa nak buat...tetapi sebagai ibu, tidak boleh lupa tanggung jawab kita sebagai hamba Allah.Selain kita menjadi seorang yang menyediakan makanan untuk orang bersahur dan berbuka,kita kena lakukan dengan syukur.Semua itu adalah pahala yang berganda.

           Kita boleh berterawih dan bertadarus mengikut masa terluang.Semuanya adalah satu yang paling hebat kerana kita melakukannya dalam keadaan kita bersolat dan berpuasa.Insyaallah...

           Sambung cerita anak asuhan yang tidak bersahur tadi,saya membuat keputusan bertanya sendiri apakah empunya badan mahu makan atau mahu berpuasa?Alhamdulillah...beliau memilih berpuasa.Ternyata jiwa anak-anak lebih kental dari jiwa ayah yang penyayang.

           Bagi saya,untuk mengajar anak-anak kita berpuasa,memadai kita mengasuh mereka dengan mental yang kuat.Bukan menanamkan rasa belas kasihan andai anak kita tidak mampu bertahan.Sebagai ibu bapa,kita patut menggalakkan mereka berpuasa selagi mereka tidak menunjukkan tanda-tanda mudharat.

           Asuhan semenjak mereka kecil lebih memudahkan mereka menjadikan puasa sebagai ibadah ketika mereka dewasa nanti.Sekian,Wassalam.

Rabu, 17 Jun 2015

Aura Babies Sakura cantik gebu bajet murah

 Aura Babies Sakura.
Harga : Rm 39.90.
Pos: Rm 6 sm/ Rm 10 ss.


Aura Babies Sakura cantik gebu bajet murah ,jauh lebih murah dari produk lain.

LEBIH SEDAP LEBIH JIMAT DAN LEBIH BERBALOI. KULIT ANDA NYATA LEBIH JELITA..
Fenomena terbaru untuk KULIT GEBU,SIHAT DAN CANTIK menggunakan bajet yg rendah....

Diformulasikandengan 15x premium stemcell, high vitamin C yang berkualiti untuk memberikan tubuh anda keperluan asas yang diperlukan untuk kulit dan badan yg sihat.

AURA BABIES SAKURA tidak hanya melembutkan, memutihkan dan melembapkan seluruh kulit anda, ia mengembalikan keremajaan ke dalam kulit anda membuatkan ia kuat, sihat dan selembut sutera.

Produk yang baik sesuai untuk lelaki dan wanita yang mementingkan kesihatan dalaman dan luaran....
Aura Babies Sakura mempunyai dua perisa iaitu oren dan anggur.


             Biasanya lelaki sering bertanya,asyik produk perempuan sahaja, tak adakah produk untuk lelaki?Nah!! produk ini sesuai untuk lelaki mahupun perempuan ya...Untuk mendapatkan keperluan tubuh kita untuk kekal sihat,bolehlah amalkan produk ini.Tidak perlu keluarkan belanja mahal.

Kelebihan AURA BABIES SAKURA

~Kesan seawal 3 hari pengunaan.
~Dengan 15x Premium Stemcell
~Kulit lebih anjal dan gebu
~Pencerahan kulit lebih pantas.
~Mengaktifkan penghasilan kolagen.
~Anti Penuaan,mengurangkan kedutan dan garis halus pada wajah.
~Mengurangkan cellulite(stretchmark).
- Mencegah kerosakan kolagen
~Mengatasi masalah keguguran rambut.
- Meningkatkan sistem imunisasi tubuh badan(daya ketahanan badan).
- Menyihatkan kuku dan rambut
- Menyembuhkan luka dengan cepat
~Menyihatkan badan dan meningkatkan stamina.
~Sesuai untuk lelaki dan wanita
~Meningkatkan sistem imunisasi tubuh badan
~Mengatasi masalah kulit seperti jerawat, pigmentasi & melasma.
~Mengurangkan kedutan & garis halus pada wajah.
~Kulit lebih lembap
~Membantu masalah kulit dan mengecilkan liang pori.
~Mengurangkan parut dan tompok hitam
~Mengurangkan cellulite
~Mengurangkan rekahan pada tumit
~Mengurangkan stretchmark
~Melembapkan bibir yang kering
~Detoxifikasi toksin dalam badan
~Atasi masalah sakit sendi
~Menguatkan tulang
~Menurunkan kadar kolestrol
~Meningkat pegeluaran susu ibu

Cara Penggunaan:

~Masukkan 1 scoop ke dalam 120ml air kosong / air sejuk
~ Goncang dan sedia untuk diminum.
~ Boleh juga di masukkan ke dalam mulut terus. Tuangkan 1 scoop di atas lidah dan kemam.

** Pengambilan yang terbaik adalah pada sebelah pagi ketika perut kosong dan juga sebelum tidur di waktu malam......

**Boleh juga dinikmati dengan jus kegemaran pengguna. Dua scoop dan dicampur dengan 200ml jus kegemaran para pengguna dan boleh ditambah dengan ais untuk mendapatkan kenikmatan yang lebih.

** Pengambilan yang terbaik adalah pada sebelah pagi ketika perut kosong dan juga sebelum tidur di waktu malam......

BERMINAT?? JOM ORDER..AURA BABIES SAKURA

SMS/WHATSAPP/TELEGRAM 0192057039 SEKARANG!!

Selasa, 16 Jun 2015

Ramadhan Al-Mubarak

             Alhamdulillah...Ramadhan semakin dekat.Rindu pada bulan penuh keberkatan kian terasa.Salam Ramadhan buat semua kaum keluarga, sahabat handai dan semua yang beragama islam.

            Tinggal dua hari sahaja lagi kita akan menyambut kehadiran bulan ramadhan yang telah pergi hampir setahun lalu.Rasa gembira yang saya rasakan tidak dapat dibohongi.

            Bukan saya ini orang yang warak,apatah lagi orang yang hebat dalam agama,tetapi hadirnya Ramadhan ini terasa seperti menunggu seribu anugerah yang menunggu sedang berada di dalamnya.

           Tiada kata yang mampu saya ucapkan untuk menghuraikan apa yang saya rasa.Selamat Datang Ramadhan.Semoga kita semua mampu merebut segala yang dijanjikan Allah SWT untuk kita nanti.Alhamdulillah...Ramadhan itu adalah rezeki untuk kita.Segala kebaikan akan mendapat pahala yang berganda.Semua roh dibebaskan dari siksaan kubur.

           Dan ketika inilah rindu pada Arwah ibu kian menggamit rasa.Insyaallah...bulan mulia ini adalah bulan yang paling indah .Selamat berpuasa...

Jumaat, 12 Jun 2015

Clean & Smooth Hair Removal

 CLEAN & SMOOTH - AURA JELITA
HARGA PASARAN RM 60.00.
POS RM 6 sm/10 ss.

harga Tawaran:
Rm40.00 sm/Rm45.00 ss.

Sesuai digunakan oleh semua wanita dan lelaki untuk membuang bulu/rambut seperti:
~ Bulu roma di muka.
~ Bulu roma di lengan/betis.
~ Bulu dada/janggut/misai/jambang (untuk lelaki).
~ Bulu ketiak.
~ Perapian bulu kening.

Anda berbulu roma lebat sehingga menjejaskan rasa keyakinan diri?
Ingin buat rawatan di salon tapi kos mahal?
Malu orang lain menyentuh/melihat badan anda?
Sakit dan perit bila mencabut bulu roma?
Bukan sehelai dua nak buang ni.. lambat dan penat!
Bercukur buat kulit terluka, bulu roma baru tumbuh terasa tajam dan tak selesa?
Bosan menggunakan losyen/krim membuang bulu roma yang hanya bersifat sementara?Terpaksa melakukan ia saban minggu selama bertahun2?

Bagaimana jika anda ada penyelesaian mudah yang boleh anda lakukan sendiri di rumah..

~ Tanpa Rasa sakit.
~ Pertumbuhan bulu roma menjadi lebih lambat, berkurang dan lebih halus.
~ Dengan penggunaan berterusan ia mampu melenyapkan semua bulu roma anda dari tumbuh semula.
~  Kulit jadi bersih, cerah dan lembut berbanding sebelumnya.



 inilah produk yang anda cari..
CLEAN & SMOOTH HAIR REMOVAL
rahsia tradisi sehebat rawatan laser!

Apakah beza Clean & Smooth Hair Removal dengan produk waxing lain?

~ Tiada rasa sakit (itu yang anda mahu, kan?).
~ 100% semulajadi, formula dari madu dan buah2an.
~ Boleh diguna pada kulit sensitif atau wanita hamil tanpa kesan sampingan.
~ boleh digunakan seluruh badan, sesuai untuk lelaki dan wanita.
~ mengurangkan 60-80% kepanjangan bulu setiap kali penggunaan.
~ menyingkirkan sel-sel mati seterusnya mencerahkan lagi kulit.
~ mengurangkan bintik-bintik hitam dan putih.
~ Membantu memperbaharui sel-sel kulit.
~ Membuang bulu roma sehingga ke akar.
~ Melembut dan melicinkan kulit.
~ Melambat dan mengurangi pertumbuhan bulu roma baru setiap kali penggunaan ulangan
~ Mengurangi masalah ketiak berbau, gelap dan kasar akibat kesan cukuran/deodoran yang tidak sesuai

~ Simpan baki gel dalam peti sejuk selepas di gunakan..
~ Tutup bekas rapat2 agar tidak dihurung semut.. manis gel ni, semut sangat suka!
~ Lebihan perca kain kapas boleh guna sebagai pengganti waxing cloth..

SMS/WHATSAPP 0192057039.

1'st Giveaway by Murni Alysa


1'st Giveaway by Murni Alysa ini akan berakhir pada 15hb Jun 2015.Sudah tak berapa lama sahaja lagi.Tapi perkataan akan membatalkan giveaway kalau peserta kurang dari 50 orang tu agak tak patut rasanya.hihi...Macam sekadar mengumpan dan lari terus je.maaf ya...Tak kisahlah...harap-harap akan muncul lebih ramai peserta nanti.Aamiin...

"Saya mahu mencuba vitamin c ini kerana"

Saya mahu mencuba vitamin c ini kerana saya tahu bahawa vitamin c adalah satu vitamin yang amat diperlukan oleh badan kita.Vitamin c amat penting untuk kecantikan dan kesihatan kulit kita.Kita semua tahu bahawa untuk mendapatkan vitamin c,kita perlu mengambil sayur-sayuran atau buah-buahan dalam kuantiti tertentu setiap hari.Tetapi kita sebagai manusia,memang ramai yang engabaikan sistem pemakanan seimbang.

              Maka dari situlah kita tahu betapa penting alternatifnya iaitu pil vitamin c yang mencukupi tanpa perlu risau apakah vitamin c yang kita ambil sudah mencukupi untuk keperluan kita. Oleh itu,satu sebab utama yang saya perlukan dari produk ini adalah masalah gusi berdarah dan tentu sekali untuk kecantikan kulit juga.Sudah 40an ni,saya seharusnya mengambil lebih vitamin c untuk pembentukan kolagen dan sktruktur kulit yang rosak tanpa disedari.

Fungsi vitamin:

~Membantu pembentukan kolagen:
Iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya akan lebih licin, cerah, tegang dan cantik. Serta luka pun cepat sembuh kerana Vitamin C ini akan membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.

~Memperbaiki simptom pendarahan :
Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam pada kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

~Mengekalkan kolestrol sihat :
Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah. Mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisme kolestrol iaitu pembetukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Mereka yang menghidap darah tinggi digalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan strok dan jantung tersumbat.

~Peningkatan sistem imun
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik. Membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu atau selsema. Penghidap sakit asthma, sangat-sangat disarankan mengambil Vitamin C dalam diet seharian.

~Detoksifikasi:
Vitamin C berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksid menjadikan ia tidak bahaya pada buah pinggang dan ia dapat dinyahkan dari badan dengan mudah. Mereka yang merokok sepatutnya menjadikan vitamin C sahabat baik kerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda daripada mengalami kerosakan yang teruk.

~Penyakit Skurvi adalah akibat kekurangan Vitamin C:
Sesiapa yang mengalami pendarahan pada badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut dan luka lambat sembuh, pendarahan dalam otot dan sendi adalah disebabkan kekurangan Vitamin C. Jelas sekali Vitamin C adalah umpama gam melekatkan sel-sel lalu menjadikan tisu-tisu dalam badan tidak mudah terkoyak atau terluka. Mereka yang sedang sakit, disarankan untuk mengambil dos Vitamin C yang lebih tinggi untuk mempercepatkan proses penyembuhan.



Giveaway Mega Raya by Azhafizah.com

             Banyak pula giveaway kawan-kawan yang sedang berlangsung sekarang.Kali ini saya nak sertai Giveaway Mega Raya by Azhafizah.com .

Giveaway Mega Raya by Azhafizah.comn ini akan berlangsung dari 2hb Jun 2015 sehingga 26hb Jun 2015.

Hadiah yang ditawarkan boleh kita lihat pada banner di atas dan kalau nak join juga bolehlah klik pada banner di atas.Jom sertai sebelum tarikh akhir penyertaan.Assalamualaikum.

Giveaway : 2nd Anniversary Yana & Dean


Assalamualaikum w.b.t.

1 Jun 2013 ~ 1 Jun 2015 : Alhamdulillah, hari ni genap 2 tahun usia perkahwinan Yana dengan Mr.Yogi. Suka, duka, masam, manis...berjaya ditempuhi bersama. Tapi masih jauh lagi perjalanan kami. Ulangtahun ke-2 pun, kami masih lagi berdua. Insyaallah...berkat doa berterusan daripada kami berdua, daripada ahli keluarga dan semua yang mengenali, manalah taw bila tiba waktunya nanti kan. 

Hari ini juga, dengan kalimah Bismillahirrahmanirrahim, Yana lancarkan 

Klik BANNER untuk join (^^,)

SENARAI HADIAH :

Wang Tunai RM30 x 1 pemenang (Top Referral)
Wang Tunai RM20 x 1 pemenang
Sehelai instant shawl benang hitam x 1 pemenang
Sekotak mineral coffee x 1 pemenang
BVR Collagen x 1 pemenang
Topup RM5 x 1 pemenang
Jeju Mask x 3 pemenang
Keychain Sarawak x 3 pemenang
*Hadiah akan ditambah sekiranya penyertaan menggalakkan (^^,)

TARIKH GIVEAWAY : 1 JUN ~ 1 JULAI 2015


Khamis, 11 Jun 2015

Belleza kotak pink kolagen lazat.


BELLEZA BY SOFIEYA BEAUTY(kotak pink).
1 BOX (20 SACHETS) .
Harga: Rm 130.00 sm/  Rm 140.00 ss.
Free postage.

Kulit muka cerah tapi badan gelap? 
Kulit kusam dan tidak berseri? 
Tona kulit tak sekata? 
Masalah jerawat dan jeragat menghantui diri?

Jawapannya ada pada Belleza kotak pink kolagen lazat.

Atasinya segera dengan produk terkini dalam pasaran iaitu BELLEZA yang diakui berkesan oleh pengguna!Belleza ialah sejenis serbuk kolagen lazat yang dapat membantu menyerlahkan kecantikan dalaman wanita.

               Selain membantu mencerahkan dan menggebukan kulit, ianya juga berfungsi merawat masalah dalaman wanita, menganjalkan payudara dan punggung, merawat masalah keputihan dan lain-lain. Ianya hanya perlu dikemam sahaja, tidak perlu dibancuh.

Kebaikan BELLEZA :

~ Menjadikan kulit putih kemerah-merahan.
~ Menjadikan kulit glowing secara natural.
~ Melembut, menegangkan dan menganjalkan struktur kulit.
~ Membantu mengatasi masalah kulit kusam dan tidak berseri.
~ Mengecilkan liang roma.
~ Pencerahan sekata satu badan dan menyekatakantona kulit.
~ Mengandungi antioksidan untuk melambatkan proses penuaan.
~ Merawat masalah jerawat dari dalam dan memudarkan parut jerawat.
~ Memantapkan bentuk payudara dan punggung.
~ Memgetatkan faraj dan merawat keputihan.
~ Menghalang jangkitan pada vagina.
~ Menjadikan rambut lebih sihat, beralun dan hitam berkilat.
~ Menguatkan kuku dan merawat masalah tumit kaki merekah.
~ Membantu menstabilkan hormon wanita yang menopous.

Cara pengambilan Belleza Collagen :
~ Koyak dan kemam serbuk collagen di bawah lidah.
~ Amalkan minum 3 liter sehari .
~ Elakkan minuman berkafein kerana ianya boleh menyekat kolagen.
~ Produk dijamin selamat dan mempunyai kelulusan daripada KKM.

CARA PENGAMBILAN BELLEZA:

KELEBIHAN PUERARIA MIRIFICA UNTUK PAYUDARA + PUNGGUNG 

1. Mengangkat dan menganjal kembali payudara dan punggung 
2. Menegang dan menstabil kedudukan payudara .
3. Menjadikan payudara dan punggung lebih seksi mengancam dgn lurah yg ketara 
4. Mencerah puting & menghilangkan kedut di sekitar payudara

                Semestinya ramai yang perasan Pueraria Mirifica di atas. Mana-mana supplement yang Ada ingridient Pueraria Mirifica tak perlu stop masa period. Sesuai di ambil masa period. Apa kelebihannya pun mesti ramai yang tahu. Tahukah anda, kebanyakan produk BUST UP semestinya mengandungi Pueraria Mirifica. Inilah kelebihan Belleza By Sofieya Beauty. 


INGREDIENTS BELLEZA 
Mengandungi Vitamin C ,Glutathione ,Collagen ,Astaxanthin, Yoghurt ,Pueraria Mirifica ,Oligo, Pomegranate (Delima) ,Tomato ,Carrot (Lobak) ,Peach ,Mango, Strawberry, Caramel,Vanilla

HIGH GRADE QUALITY 

Sebab tu sedap kan? Emm jangan lepaskan kelazatan ni. Sedap ke BELLEZA Beauty? Yes, memang rasa Belleza macam candy. Macam LOT100 Fruit Gummy. Masam-masam buah, yogurt, vitamin C dan gluta. Makan sekali pasti nak lagi.



Belleza Essential membongkar rahsia putih gebu


BELLEZA ESSENTIAL-THE ENTERNAL BEAUTY
Harga pasaran:Rm 150.00 sm / RM 155.00 Sss.
Kotak oren ;30 sachet.

BELLEZA ESSENTIAL membongkar rahsia Putih, Gebu, Sihat dan Awet Muda. Melengkapkan Kecantikan Anda Mudah & Senang dan Mampu Milik.Cuma koyakkan sachet dan tuangkan ke dalam mulut.

FUNGSI UTK KECANTIKAN:

~ Memulihkan kulit rosak, berparut, kusam dan bermasalah
~ Mencerah dan pemutihkan kulit seluruh badan
~ Menjadikan kulit lebih anjal dan elastik serta lembap
~ Mengurangi kedutan dan garis-garis halus
~ Mengecilkan pori-pori kulit
~ Melindungi dari sinaran UV
~ Menguat dan mencantikkan kuku dan rambut
~ Mengatasi masalah jerawat dan jeragat
~ Mengurangkan kesan parut-parut lama.

 FUNGSI UNTUK KESIHATAN:

~ Anti Kanser
~ Meningkatkat sistem imunisasi badan
~ Mengurangi radikal bebas dan toksin di dalam badan
~ Mengurangi sakit radang dan sendi
~ Membekalkan tenaga optimum sepanjang hari
~ Baik untuk mata
~ Sesuai untuk ibu hamil dan menyusu bayi
~ Meningkatkan kualiti tidur
~ Mengatasi masaalah resdung
~ Meningkatkan Kadar metabolisma dalam badan
~ Menyah toksid dalam badan
~ Membantu mendapatkan berat badan yang Ideal
~ Sesuai untuk pesakit Diabetis
~ sesuai untuk lelaki dan perempuan.

Hanya 2 langkah :
1) Koyak Sachet
2) Minum terus dari Sachet

Produk Berstatus GMP Certified+ Mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia - KKM (160614/06/152)+ Produk Muslim & Herbal+ Produk Selamat & Berkesan

CARA PENGAMBILAN Kesan Cepat dan terbaik
~1 Sachet pada waktu pagi sebelum breakfast
~1 Sachet pada waktu malam sebelum tidur.

Menurut testimoni pelanggan:

~1 SACHET SAHAJA!!  “ Sy baru ambik 1 sachet masaalah Resdung saya hilang terus"
~2 SACHET SAHAJA!! “ Aida baru consume 2 sachet, susu dah melimpah-limpah”
~10 SACHET SAHAJA!!“ Lepas consume 10 sachet, Jeragat semakin pudar, tona kulit semakin sekata dan kulit menjadi lembab."
~SAKIT SENDI & SAKIT2 BADAN HILANG Tikah “ Allhamdulillah, sakit sendi mak dah semakin berkurangan”

JOM TENGOK APA LAGI KEBAIKAN BELLEZZA ESSENTIAL:

~ Rasa yang sangat sedap.

~ Di perbuat dari kolagen Ikan yg berkualiti tinggi (Ikan yg diimport)

~ Mengandungi pemakanan Sunnah seperti Kurma, Madu, Delima & Habbatus Saudah

~ Dalam bentuk sachet yang mudah dibawa. (boleh letak dalam bag)

Muka kusam, parut2 lama  Akibat terlalu memakai make up untuk modelling sebelum ni.. Alhamdulilah, selepas 3 bulan consume B.E. Kulit makin glowing & parut almost gone..

Model Fareeda & Pengguna Tegar B.E yang semakin gojes.  Ibu kepada 3org anak yang comel.


BERMINAT? JOM ORDER...BELLEZA ESSENTIAL.

SMS/WHATSAPP: 0192057039.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...