lazada

Puteri Kenari

blog ini adalah blog peribadi.Dalam masa yang sama, saya adalah seorang peniaga online dan sudah mendaftar dengan ssm

Selasa, 25 Oktober 2016

Sukan SKBY 2016

          Assalamualaikum semua... sedih sebenarnya kerana tak punya masa yang cukup untuk berblogging.nak cerita tentang Sukan SKBY 2016 pun tertangguh beberapa hari.

           Sukan SKBY 2016 telahpun berjalan dengan jayanya pada20hb Oktober 2016.Nampaknya post ni dah terlewat lima hari.Macamanapun,saya tetap nak buat juga entry Sukan SKBY 2016 kerana ianya adalah sesuatu yang istimewa bagi saya.

          Kalau korang perhatikan gambar kat atas tu,ianya adalah acara kemuncak Sukan SKBY 2016.Hanya gambar ni yang saya ada untuk hari ini.Bukan apa... bila jadi tukang sorak, manalah nak sempat ambil gambar.

          Apa yang menarik tentang sukan ini adalah kerana ianya mengimbau kenangan ketika mak mak korang dulu bersukan.Setelah sekian lama saya menghadiri acara sukan,inilah kali pertama sukan diadakan sedari pagi sehingga petang.

          Walaupun pada mulanya ia dirancang akan berakhir tengahari,tetapi hakikat yang terpaksa diterima ialah acara yang mencecah 86 acara itu memang memerlukan masa yang lebih untuk dilaksanakan walau sepantas manapun acara dijalankan.

          Kalau dulu,sukan sekolah anak anak saya, memang kami datang cuma untuk saksikan anak anak buat perbarisan.Al maklumlah anak anak saya ni bukan jenis lasak dan hebat bersukan.Tetapi kali ini, semua anak anak diberi peluang merebut hadiah.Kalau boleh,biarlah semua orang boleh bawa pulang hadiah.Maka kerana itulah sukaneka berpasukan diadakan sebegini banyak acaranya.

          Nana dengan Arif juga tak ketinggalan mengutip hadiah dan mereka seronok walaupun tak semua menang tempat pertama.

          Ibu bapa juga tak kurang seronok menyulam bakat sukan yang kian hancur kerana oercambahan usia.Sayapun tak lepas peluang masuk lontar peluru dan acara lari 75meter.

          Yang paling tak sangka,lontar peluru dapat nombor satu.Hahaha... tak sia sia masuk lontar peluru kat sekolah dulu.Bezanya segan nak gayakan acah acah sebelum lontar.

          Kalau dulu,lawan.dengan orang badan besar,memanglah saya tak menang.Tapi kali ni, lawan dengan mak mak orang yang tak biasa main lontar peluru kot...macam.mimpilah weh...Naik segan pulak kita dipuji sedangkan lontaranku takpun jauh mana.kikikih.Nasib je nak menang.

          Lari acara 75 meter tu pulak sajalah nak test stamina.Memang tak menang pun... wisel bunyi orang dah lari.baru saya terhegeh hegeh nak lari.Tapi walaupun saya tak dapat kejar diorang,sekurang kurangnya saya berlari dengan tenaga yang Alhamdulillah... tak.sedar diri awak tu athma.hihi....Yang paling best, awak tertinggal inhaler kat rumah.Nasib.baik takde yang ke hospital time tu.

          Saya rasa sedikit terkilan ketana ketika acara lari 75meter lelaki,Uncle Adan tengah solat kat surau sekolah.Bukan ralat dia solat...rapi.ralat tak dapat tengok dia berlari.Macamana agaknya rupa suamiku jadi pelari pecut?Kikikih!

          Kata Uncle Adan,kalau dia laripun,takkan menang punya... tapi dalam.kepala saya ni bukan nakbtengok dia menang pun...nak tengok dia lari je camana ke rope nya.Hahaha...hambik....

          Acara lain,rumah biru menang perbarisan tetapi gambarnya tak sempat ambil...sedihnyalah...

          Macamanapun, acara hiasan rumah sukan memang menyeronokkan.Jom tengok gambar.
          Rumah hijau betul betul penuh kehijauan.Hiasannya memang menarik.Rumah zamrud hijau.
          Rumah biru dengan tema biru putih juga menarik,cuma huruf berliannya kurang teratur kerana petalatan sama digunakan dalam perbarisan,jadi ianya tidak terlekat kemas pada rumah sukan.
          Rumah kuning,rumah nilam.pintu gerbang yang menarik,dihiasi botol botol air kuning.Cantik dan kemas.Dah macam khemah pengantin pun hado.
          Rumah merah delima pula bertemakan spiderweak.Kalau zoom gambar ni,korang mesti nampak ketelitian mereka bekerja.Apatah lagi pintu gerbang yang berteraskan pokok kayu sebesar lengan orang dewasa.Untuk menegakkannya,peralatan mengorek lubang digunakan.Menang takkan tercabut kalau setakat kena tiup angin tu kan...Macam ni punya usaha kalau tak.menang juga tak taulah...Semuanya idea guru mereka dan direalisasikan bersama murid murid.Semangat kerjasama yang paling tiptop.
          Macamanapun,saya seronok melihat pelajar pelajar ni bersungguh sungguh bekerja menghias rumah sukan mereka.Dan saya yakin mereka juga seronok.

          Walaupun ramai yang mengatakan sukan sekolah mereka tahun lepas lebih meriah,Tetapi bagi saya,kemeriahan itu adalah hak individu.Selagi ada kemuafakatan dan semangat bekerjasama, semangat kesukanan yang dipupuk dalam jiwa anak anak pasti akan ada kemeriahan dalam jiwa mereka.Bukan pada pendapat seorang sahaja.

          Alamak! Ni ayat tak puas hati ke?Hihi...bukanlaa... Ini cara saya mentafsir kemeriahan Sukan tahunan dari sudut pandangan saya.Inikan blog saya...korang kena baca je walau tak puas hati.Kalau masih tak puas hati korang boleh komen kat ruang komen tu ya...asal jangan mencarut sudah...

          Satu yang tak dapat nak dielakkan...kulit saya dah macam Kajol...huhuhu... bolehlah...bolehlah...

Sekian,Wassalam...

Sukan SKBY 2016

          Assalamualaikum semua... sedih sebenarnya kerana tak punya masa yang cukup untuk berblogging.nak cerita tentang Sukan SKBY 2016 pun tertangguh beberapa hari.

           Sukan SKBY 2016 telahpun berjalan dengan jayanya pada20hb Oktober 2016.Nampaknya post ni dah terlewat lima hari.Macamanapun,saya tetap nak buat juga entry Sukan SKBY 2016 kerana ianya adalah sesuatu yang istimewa bagi saya.

          Kalau korang perhatikan gambar kat atas tu,ianya adalah acara kemuncak Sukan SKBY 2016.Hanya gambar ni yang saya ada untuk hari ini.Bukan apa... bila jadi tukang sorak, manalah nak sempat ambil gambar.

          Apa yang menarik tentang sukan ini adalah kerana ianya mengimbau kenangan ketika mak mak korang dulu bersukan.Setelah sekian lama saya menghadiri acara sukan,inilah kali pertama sukan diadakan sedari pagi sehingga petang.

          Walaupun pada mulanya ia dirancang akan berakhir tengahari,tetapi hakikat yang terpaksa diterima ialah acara yang mencecah 86 acara itu memang memerlukan masa yang lebih untuk dilaksanakan walau sepantas manapun acara dijalankan.

          Kalau dulu,sukan sekolah anak anak saya, memang kami datang cuma untuk saksikan anak anak buat perbarisan.Al maklumlah anak anak saya ni bukan jenis lasak dan hebat bersukan.Tetapi kali ini, semua anak anak diberi peluang merebut hadiah.Kalau boleh,biarlah semua orang boleh bawa pulang hadiah.Maka kerana itulah sukaneka berpasukan diadakan sebegini banyak acaranya.

          Nana dengan Arif juga tak ketinggalan mengutip hadiah dan mereka seronok walaupun tak semua menang tempat pertama.

          Ibu bapa juga tak kurang seronok menyulam bakat sukan yang kian hancur kerana oercambahan usia.Sayapun tak lepas peluang masuk lontar peluru dan acara lari 75meter.

          Yang paling tak sangka,lontar peluru dapat nombor satu.Hahaha... tak sia sia masuk lontar peluru kat sekolah dulu.Bezanya segan nak gayakan acah acah sebelum lontar.

          Kalau dulu,lawan.dengan orang badan besar,memanglah saya tak menang.Tapi kali ni, lawan dengan mak mak orang yang tak biasa main lontar peluru kot...macam.mimpilah weh...Naik segan pulak kita dipuji sedangkan lontaranku takpun jauh mana.kikikih.Nasib je nak menang.

          Lari acara 75 meter tu pulak sajalah nak test stamina.Memang tak menang pun... wisel bunyi orang dah lari.baru saya terhegeh hegeh nak lari.Tapi walaupun saya tak dapat kejar diorang,sekurang kurangnya saya berlari dengan tenaga yang Alhamdulillah... tak.sedar diri awak tu athma.hihi....Yang paling best, awak tertinggal inhaler kat rumah.Nasib.baik takde yang ke hospital time tu.

          Saya rasa sedikit terkilan ketana ketika acara lari 75meter lelaki,Uncle Adan tengah solat kat surau sekolah.Bukan ralat dia solat...rapi.ralat tak dapat tengok dia berlari.Macamana agaknya rupa suamiku jadi pelari pecut?Kikikih!

          Kata Uncle Adan,kalau dia laripun,takkan menang punya... tapi dalam.kepala saya ni bukan nakbtengok dia menang pun...nak tengok dia lari je camana ke rope nya.Hahaha...hambik....

          Acara lain,rumah biru menang perbarisan tetapi gambarnya tak sempat ambil...sedihnyalah...

          Macamanapun, acara hiasan rumah sukan memang menyeronokkan.Jom tengok gambar.
          Rumah hijau betul betul penuh kehijauan.Hiasannya memang menarik.Rumah zamrud hijau.
          Rumah biru dengan tema biru putih juga menarik,cuma huruf berliannya kurang teratur kerana petalatan sama digunakan dalam perbarisan,jadi ianya tidak terlekat kemas pada rumah sukan.
          Rumah kuning,rumah nilam.pintu gerbang yang menarik,dihiasi botol botol air kuning.Cantik dan kemas.Dah macam khemah pengantin pun hado.
          Rumah merah delima pula bertemakan spiderweak.Kalau zoom gambar ni,korang mesti nampak ketelitian mereka bekerja.Apatah lagi pintu gerbang yang berteraskan pokok kayu sebesar lengan orang dewasa.Untuk menegakkannya,peralatan mengorek lubang digunakan.Menang takkan tercabut kalau setakat kena tiup angin tu kan...Macam ni punya usaha kalau tak.menang juga tak taulah...Semuanya idea guru mereka dan direalisasikan bersama murid murid.Semangat kerjasama yang paling tiptop.
          Macamanapun,saya seronok melihat pelajar pelajar ni bersungguh sungguh bekerja menghias rumah sukan mereka.Dan saya yakin mereka juga seronok.

          Walaupun ramai yang mengatakan sukan sekolah mereka tahun lepas lebih meriah,Tetapi bagi saya,kemeriahan itu adalah hak individu.Selagi ada kemuafakatan dan semangat bekerjasama, semangat kesukanan yang dipupuk dalam jiwa anak anak pasti akan ada kemeriahan dalam jiwa mereka.Bukan pada pendapat seorang sahaja.

          Alamak! Ni ayat tak puas hati ke?Hihi...bukanlaa... Ini cara saya mentafsir kemeriahan Sukan tahunan dari sudut pandangan saya.Inikan blog saya...korang kena baca je walau tak puas hati.Kalau masih tak puas hati korang boleh komen kat ruang komen tu ya...asal jangan mencarut sudah...

          Satu yang tak dapat nak dielakkan...kulit saya dah macam Kajol...huhuhu... bolehlah...bolehlah...

Sekian,Wassalam...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...