lazada

Puteri Kenari

blog ini adalah blog peribadi.Dalam masa yang sama, saya adalah seorang peniaga online dan sudah mendaftar dengan ssm

Rabu, 8 Februari 2017

BanjirBukit Betonghari ketiga

           Malam tadi air semakin naik.Kami terpaksa menunggu air surut sedikit untuk mengunjungi rumah kami lagi.Alhamdulillah...Kakde dan Nana akhirnya dapat pulang kepangkuan kami dengan selamat.
           Setelah air agak surut, kami kembali menjenguk teratak tersayang.Tengok aje muka saya yang kepenatan dan sakit kepala akibat cuaca panas yang perit itu.Namun begitu,perjuangan harus diteruskan . Kalau tidak kami, siapa lagi yang mahu membantu emak kan...
           Kali ini,kami menaiki perahu yang sendat kerana masing masing tidak mahu ketinggalan menjengah rumah yang dilanda bah ini.
           Alhamdulillah...walaupun mesin kelapa terpaksa diselami banjir baru dapat,kami mengutip apa apa barang yang masih boleh diselamatkan termasuk frame gambar sulaman kesayangan emak.
           Dan orang yang mengutip varang barang tersebut tak lain tak bukan adalah wakil jpam kami,abang teh.hihi...Air banjir memang boleh menenggelamkan saya.Mujur Abang Teh ni tinggi dan pandai menyelam dan berenang.Adan pun boleh...cuma beliau dah sangat kepenatan sebenarnya.
          Air sudah semakin surut,tetapi jalan raya masih belum boleh dilalui.perahu yang digunakan untuk mengangkut keluar masuk penduduk kampung sudah bocor gara gara terlalu banyak kali tersagat di atas jalan raya.

         Harapan tinggi menggunung supaya air cepat surut dan kami dapat membersihkan rumah secepat mungkin.Tetapi untuk hari ini...kami tidur dengan segala keletihan dengan harapan,tenaga kami akan pulih untuk membersihkan rumah esok pagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...