lazada

Puteri Kenari

blog ini adalah blog peribadi.Dalam masa yang sama, saya adalah seorang peniaga online dan sudah mendaftar dengan ssm

Memaparkan catatan dengan label supplement kecantikan dan kesihatan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label supplement kecantikan dan kesihatan. Papar semua catatan

Ahad, 15 April 2018

Produk yang diharamkan kerajaan brunei 2018

Assalamualaikum warahmatullah...

          Sudah lama saya nak kongsikan info senarai produk yang telah disahkan dicemari bahan beracun oleh kerajaan Brunei 2018 ni tetapi tak berkesempatan. 

Alhamdulillah...saya berkesempatan juga pada malam ini. Sebagai manusia, saya dengan ikhlas membantu korang dapatkan info terkini. 

          Sebagai seorang penjual produk kecantikan, saya amat menitik beratkan keselamatan dalam pemilihan produk yang saya jual. Memang banyak produk yang pernah saya jual telah disahkan mengandungi bahan terlarang. Saya sendiri akan menghentikan penjualannya bila saya tahu ianya mempunyai kesan sampingan. Cuma yang saya hairan , produk yang disahkan mengandungi bahan terlarang ni tetap dicari pengguna . 

          Oleh sebab itu jugalah produk-produk tersebut masih dijual di kebanyakan toko kecantikan dan di pasar-pasar malam. Siapa yang perlu disalahkan bila kulit kita breakout ? Bukan mereka dan keluarga mereka!!  Tetapi diri sendiri. 

          Di sini saya sertakan screenshoot yang telah saya ambil dari fail pdf halaman farmasi Brunei. Tak mampu saya sebutkan satu persatu,tetapi kawan-kawan carilah sendiri produk kecantikan kawan-kawan kalau-kalau termasuk dalam senarai di bawah. Sayangilah diri kita, kecantikan dan kesihatan kita. Sekali terkena, selamanya terasa. Sama-sama kita elakkan penggunaan produk berbahaya.




          Posting terakhir yang saya lihat,ada beberapa penambahan produk yang baru dikesan mengandungi bahan berbahaya.



          Saya ingin memohon maaf kerana pernah menjual beberapa produk di atas. Tetapi Alhamdulillah...saya menjual tak lama...cuma saya kesal kerana saya sendiri telah menggunakan beberapa produk di dalam senarai. Akibatnya, kulit muka saya ditumbuhi jeragat dan jeragat ini sangatlah degil untuk dihilangkan.

          Cuma saya kurang faham, mengapa sampai sekarang produk yang disahkan tercemar masih tetap menduduki iklan di radio dan tv kita. Maaflah ya...saya dah hentikan penjualan walau masih ada permintaan.Saya tidak mahu menjadi penyebab kepada masalah kalian dikemudian hari.

          Sekarang ini, saya cuma tumpukan kepada pengambilan vitamin c rosehip untuk detoks semua toksin yang pernah masuk ke dalam badan saya kerana skincare bahaya ini. Bila dah terjebak dan tahu serba sedikit tentang bahaya merkuri dan hidroquinone, saya baru tahu ciri-ciri bahan tersebut.

          Kesan penggunaan yang lama,menjadikan kulit saya nipis. Bila saya guka pelembab atau beberapa produk tertentu, kulit saya akan menjadi gelap kemerahan .Buat masa ini, saya masih dalam rawatan kulit, Alhamdulillah...kulit saya sudah lebih baik. Kulit saya juga sensitif kepada kepanasan kerana kulit saya akan menjadi gelap terbakar kalau terdedah kepada suhu kuat.

          Bersabarlah wahai seorang aku, Insyaallah ...semuanya akan kembali normal. Asalkan kulit makin baik dan tubuh badan sihat, itulah perkara paling rare adalah kulit sihat  badan cergas .

Jom makan vitamin c rosehip by Mimy Beauty...

Whatsapp kaksal- 011 29559915

Kaksal akan bantu kalian mengenali apakah vitamin c Rosehip dan kesannya.



Sabtu, 16 Disember 2017

Kebas tangan sembuh dengan Vitamin C Rosehip

           Masalah Kebas Tangan Sembuh Dengan Vitamin C Rosehip Mimy Beauty? BOLEH PERCAYA KE?

          Sebenarnya, saya amatlah berbesar hati ingin berkongsi pengalaman saya sendiri dalam masalah kebas tangan. Sebelum ini saya pernah buat entry tentang  VITAMIN C ROSEHIP . Klik tulisan pink kaler tu kalau nak ke sana tau... Entry tu adalah info produk dan testimoninya. Tapi testimoni orang lainlah kan,,,


          Terus terang saya katakan, Pada mulanya saya mengambil Vitamin C Rosehip ni sekadar nak cantik, nak cerah , dan nak hilangkan jeragat. Tetapi sungguh saya tak sangka ianya mempunyai impak lebih baik untuk kesihatan saya.

          Saya rasa, sesiapa yang follow blog saya pasti tahu saya pernah menjadi suri rumah sepenuh masa merangkap baby sitter kan... Pada penghujung 2015 dulu, suami saya menamatkan perkhidmatannya di Karangkraf dan menjadikan kami penghuni Kampung di Luala Lipis ni.

          Oleh kerana kami baru sahaja berpindah dan anak-anak saya mula masuk asrama, saya ditawarkan pekerjaan sebagai pekerja am. Pada mulanya berat juga hati kerana saya sangat sayangkan blog dan perniagaan online saya yang baru nak naik tu. Kalau saya bekerja, kemungkinan besar saya tidak akan cukup masa untuk merealisasikan impian saya sebagai blogger dan peniaga jaya.

          Namun begitu, saya menerima juga tawaran ini demi anak-anak yang semakin membesar dan memerlukan duit untuk teruskan pelajaran mereka. Dapat bekerja setelah 20 tahun tanam anggur memang agak menyeronokkan. Saya dapat kawan baharu dan pengalaman baharu.

          Sebelum tu, saya nak ceritakan sejarah bagaimana saya terkena masalah saraf.

          Bekerja sebagai pekerja am di sekolah pada awalnya kedengaran sangat simple.

"Awak cuma perlu sapu je kat kawasan-kawasan yang akan diberitahu nanti."

          Kedengaran sangat mudah kan? Tetapi hakikat yang saya terpaksa terima, masuk kerja pukul 7.00 pagi, saya perlu menyapu selama tiga jam baru siap. Lepas tu rehat,dan lepas rehat saya buatlah apa yang patut. Banyak bilik yang perlu saya kemas.

          Lepas rehat tengah hari pula, saya kena cuci dan mop tandas selama dua jam. Membuat dua kerja ini non stop membuatkan tangan saya kebas, sendi saya ngilu. Bila nak tidur malam, tangan saya mengeras.nak genggam tangan ni pun tak boleh. Badan saya pula sakit dan tulang belulang saya menjadi ngilu seperti ada genjatan eletrik. Belum lagi kira lutut yang berkertuk kertak ni lagi. Siksa woo... Nak angkat sebiji pinggan pun rasa tak larat.

          Semakin lama saya bekerja, semakin sakit badan saya. Akhirnya saya menemui doktor. Doktor memeriksa darah saya kerana kebas kebas tangan yang saya alami sangat teruk sampai saya tidak boleh memegang sesuatu benda lebih dari lima minit. Tangan saya akan kebas dan sakit. Dikhuatiri saya mengidap penyakit kencing manislah kan...

          Selepas membuat ujian darah, Alhamdulillah...saya disahkan tiada masalah kesihatan kronok. Saya disahkan mengalami masalah saraf akibat dari membuat pekerjaan tanpa henti. Saya diberikan vitamin saraf dan disarankan banyak rehatkan tangan supaya tangan tidak stress.

          Masalahnya, mana boleh saya nak rehatkan tangan. Hendak atau tidak , kerja saya kena selesaikan juga kan... Untuk menjaga kesihatan, saya mengambil langkah berehat setengah minit setiap kali tangan saya kebas. Kerja pun terasa lambat benar nak siap. Alhamdulillah...selepas setahun baru rasa sedikit kurang. Kurang tu maksudnya tak sembuh...cuma rasa macam terkawal sikit.

          Bulan september 2017, genap setahun sembilan bulan saya bekerja. Dengan masalah saraf, gastrik, pening, loya, semua ada. Tapi Allah sayang saya. Sakit tidak datang serentak. Macam ada jadual, hari ni sakit ni, esok sakit kat tempat lain silih berganti.

         Bulan september tu juga saya kehilangan ayah tersayang yang kemalangan dengan lori tanah hari tu. Hari yang sama saya mula mengambil Vitamin C Rosehip. Selepas beberapa hari saya makan vitamin ni, badan saya tiba tiba sakit macam mula-mula saya kena masalah saraf teruk hari tu. Tangan kebas sangat . Tapi rasa tu tak sampai 24 jam pun...Saya tak ingat pulak berapa hari, tetapi macam magic tau...Tak sampai seminggu tau...bila bangun tidur, badan saya terasa ringan dan tangan saya yang tak boleh nak genggam tu terasa sangat ringan untuk digenggam berulang kali. Alhamdulillah...

          Habis sebotol Vitamin C Rosehip ( 14 hari) , Saya rasa banyak masalah saya selesai. Hakikat yang tak dapat dinafikan, saya memang banyak masalah kesihatan. Maklumlah umur dah empat series kan...

Inilah rupa Vitamin C Rosehip. kecil molek mudah ditelan.

Antara khasiat Vitamin C Rosehip dan cara makan.

Super whitening ni adalah booster untuk mempercepatkan penyerapan Vitamin C oleh badan kita.
   

BERMINAT NAK DAPATKAN VITAMIN C ROSEHIP ,

HUBUNGI WHATSAPP KAKSAL = 011-29559915

COD =KUALA LIPIS PAHANG .  

Isnin, 20 November 2017

Vitamin C Rosehip Mimy Beauty Power Giler


VITAMIN C ROSEHIP MIMY BEAUTY.
HARGA RM 60.00
POSTAGE : RM 8SM/12SS.
SEBOTOL : 30 BIJI .

APAKAH ITU VITAMIN C ROSEHIP?

          Vitamin C Rosehip merupakan supplement terbaik untuk merawat kulit bermasalah seperti jerawat, parut jerawat dan jeragat. Vitamin C Rosehip sangat istimewa kerana ia bukan sekadar vitamin C , malahan Vitamin C Rosehip Mimy Beauty power giler....

          Vitamin C Rosehip diformulakan khas daripada 500gm buah rosehip TANPA campuran bahan lain. Vitamin C yang diformulakan khas dengan gabungan rosehip ini bertindak merawat kulit yg rosak dari dalam secara semulajadi

          Buah rosehip sangat banyak khasiatnya untuk kecantikan dan kesihatan. Vitamin C rosehip dapat membantu mencerahkan kulit seawal 2 minggu. Vitamin C Rosehip mengandungi kandungan vitamin A yang tinggi. Vitamin A merupakan vitamin yang sangat penting untuk kulit.


MENGAPA KITA PERLUKAN VITAMIN C ROSEHIP?

~ Untuk kulit putih gebu tanpa kesan sampingan.
~ Masalah jerawat.
~ Masalah jeragat.
~ Masalah tona tak sekata.
~ Masalah kulit kusam.
~ Masalah sunburn.
~ Masalah kulit gelap.
~ Masalah resdung.
~ Masalah liang roma terbuka.
~ Masalah dalaman .
~ Merawat luka luar dan dalam.
~ Masalah sembelit.
~ Bagus untuk ibu mengandung dan menyusukan .


KHASIAT VITAMIN C ROSEHIP :

~ Memberi tenaga sepanjang hari.
~ Mencerahkan kulit gelap, kusam dan tidak berseri.
~ Mengecilkan pori wajah.
~ Menjadikan tona kulit sekata seluruh badan.
~ Menghilangkan tanda tanda penuaan.
~ Menyelesaikan masalah parut di seluruh badan.
~ Menyembuhkan luka tanpa parut.
~ Menjadikan kulit glowing dan cerah berseri.
~ Membantu merawat masalah jerawat di muka dan badan.
~ Melembutkan kulit.
~ Menegangkan kulit dan awet muda.
~ Membuang toksin dalam badan.
~ Membantu merawat resdung dan eczema.
~ Meredakan gejala athma.
~ Menurunkan tekanan darah tinggi,
~ Menurunkan kadar kolestrol.
~ Mengurangkan risiko penyakit jantung.
~ Melawaskan pembuangan.

Dan banyak lagi 1001 fungsi dengan sebiji vit c ni..
Harga juga sgt2 berpatutan. Harga mampu milik.


CARA MAKAN VITAMIN C ROSEHIP :

~ 1 biji sebelum sarapan (semasa perut kosong).
~ 1 biji sebelum tidur.
~ Banyakkan minum air putih untuk membantu penyerapan vitamin c oleh badan.

TIPS PENGAMBILAN VITAMIN C ROSEHIP :

1 . Elakkan pengambilan vitamin c bersama udang kerana udang boleh mengakibatkan keracunan apabila diambil bersama vitamin c.

2 . Elakkan pengambilan kafein, barli dan air kelapa kerana ketiga-tiga bahan ini boleh menghalang penyerapan vitamin c oleh badan.
***Orang yang suka minum kopi, teh atau nescafe mesti rasa tak seronok kan...
Tapi jangan bimbanglah sayang-sayang semua...
***kita boleh jarakkan pengambilan kafein dengan pengambilan vitamin c ini sekurang-kurangnya empat jam.

***Tak kisahlah empat jam sebelum atau empat jam selepas.
Kerana selepas empat jam, apa yang kita makan sudahpun dihadamkan dan diproses.
***Tapi kalau boleh tinggalkan terus lagi bagus.Kerana bila kita makan vitamin, ia akan kekal di dalam sistem badan kita. Jika kita ambil kafein, penyerapan vitamin akan tersekat.
Jadi, kesan vitamin yang kita ambil akan lebih lambat terlihat kesannya dari mereka yang tidak mengambil kafein langsung.*

3 . Kurangkan minum air berkarbonat.
4 . Banyakkan makan buah-buahan atau minum jus buah-buahan


KENAPA VITAMIN C MIMY BEAUTY BERBEZA DARI VITAMIN C LAIN?

Vitamin C Rosehip:

1 . Dihasilkan daripada 100% buah rosehip.
2 . Dihasilkan daripada 500MG BUAH ROSEHIP untuk menghasilkan 1000MG VITAMIN C .
3 . Vitamin organik tanpa sebarang campuran.

Vitamin c produk lain biasanya :
1 . Mengandungi campuran vitamin E.
2 . Mengandungi campuran KOLAGEN.
3 . Mengandungi campuran mutiara .
4 . Mengandungi campuran glutathione .
5 . Mungkin juga bahan lain juga.

Menurut KAJIAN saya sendiri,

1 . Ramai yang tidak boleh mengambil KOLAGEN
~kerana kolagen mengaktifkan sel kanser.
~Seorang yang mempunyai masalah fibroid, doktor menyarankan untuk tidak mengambil sebarang produk berkolagen kerana kolagen akan memberi kesan negatif terhadap pesakit.

Bagi pengidap kanser mahupun fibroid, yang teringin cantik ianya satu masalah dan ianya berbahaya untuk jangka masa panjang jika diambil secara tidak terkawal. (Sumber google)

2 . Ramai juga yang alahan pada SERBUK MUTIARA.
~ Saya sendiri pernah menulis kisah pengalaman saya sendiri yang alah dengan produk mutiara asli sampai demam dan sakit sendi satu badan sampai rasa macam nak mati. Serik tau... Kalau korang pernah bacalah kan...
~ Ada juga yang akan naik bintik merah yang gatal kalau mengambil produk mutiara.

3 . Bila dikaji, sebenarnya mutiara boleh mengumpul toksin seperti logam berat merkuri. Dan memberi kesan pada mutiara yang diproses. Jadi, tak semua org boleh ambil mutiara.


APAKAH ROSEHIP?

          Rosehip ini adalah buah dari biji bunga mawar. Buah rosehip menyerupai keluarga buah-buahan berri. Di negara Barat, rosehip sangat terkenal dan digunakan sebagai herba untuk kecantikan. Rosehip tumbuh pada akhir musim mawar mekar.


KHASIAT BUAH ROSEHIP YANG PATUT KITA TAHU :

1. VITAMIN C.

~ Vitamin C berfungsi membentuk dan memelihara KOLAGEN tubuh secara semulajadi.
~ Meningkatkan imuniti tubuh .
~ Vitamin C KAYA ANTIOKSIDAN untuk :
    ~ Untuk memerangi radikal bebas dalam tubuh.
    ~ Mencegah kanser.
    ~ Meningkatkan Fungsi Metabolik Tubuh.
    ~ Membina dan memperbaiki tisu badan.
    ~ Meningkatkan fungsi kelenjar adrenal.
    ~ Membina gusi yang sihat.
    ~ Mengelakkan Atherosclerosis(kolestrol jahat)
    ~ Menyingkir toksin dari badan.

***Vitamin C bergabung dengan toksin dalam badan seperti logam berat dan membuangnya dari tubuh***

2 . VITAMIN A (vitamin kulit).
~ Merangsang penghasilan sel-sel kulit baru.
~ Memperbaiki parut dan luka.
~ Menjadikan kulit lebih anjal.
~ Mencegah kedutan.
~ Melembapkan kulit.

BERAPA LAMA MAKAN VITAMIN C ROSEHIP BARU NAMPAK KESAN ?

          Kesan Vitamin C Rosehip Mimy Beauty pada setiap individu tidak sama. Ia bergantung kepada hormon , cara permakanan , dan sensitiviti kulit masing-masing. Jika anda mempunyai masalah kulit yg teruk, kesan vitaminc mungkin agak lama. Paling awal nampak kesan ialah seminggu dan paling lama ialah 3 bulan. Kalau anda baru makan sebotol vitcrosehip tapi masih xnampak kesan.. Diharap bersabar ye.. Mungkin kesan akan nampak pada botol ke-3 ke.. botol ke-4 ke?


          Contoh adik kita ni, baru habis sebotol vitamin c,Makan pula skip-skip aje.Tapi kulit beliau nampak ketara semakin cerah.

Jom layan beberapa testimoni.













          Hakikat yang tak dapat disangkal lagi, testimoni vitamin c rosehip ni mencecah belasan ribu tau...Semuanya testimoni original tanpa edit.Sayapun sudah menghabiskan tiga botol vitamin c rosehip. Ertinya sudah sebulan lebih saya ambil vitamin ni.

          Nak tau apa kesan yang saya dapat? Memang banyak sangat terutamanya dari segi kesihatan. Nak testimoni kecantikan, tunggulah entry saya akan datang. Banyak yang saya nak kongsikan. Buat masa ni, saya sangat berpuas hati kerana parut diwajah saya sudah hilang. Parut di badan juga lesap. Yang pasti, kulit saya yang hangus rentung dah nampak licin dan cerah. Alhamdulillah...

BERMINAT NAK CUBA VITAMIN C ROSEHIP???

TERUS WHATSAPP KAKSAL , 01129559915

BOLEH TANYA APA YANG KORANG NAK TANYA,ATAU....
TERUS MINTAK NOMBOR AKAUN KALAU DAH BERSEDIA.


Klik gambar untuk ke senarai produk mimy beauty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...